Aku taknak kau menyesal.

151 31 11
                                    

Song Hayoung POV

Aku buka mata aku perlahan-lahan. Aku tak tahu aku kat mana. Aku pun tak ingat apa yg jadi kat aku.

Lepas buka mata, aku nampak Chenle sebelah aku. Aku terkejut.

"Chenle...."

"Kau dah sedar? Kau okay tak?"

"Okay.....tapi kenapa aku kat hospital?"

"Mana aku tahu....tapi doktor kata ada orang hantar."

Sape pulak manusia yg hantar aku kat sini? Aku ada sakit ke apa? Pening ah camni....

"Yg penting kau dah sedar.......kau nak balik? Aku boleh tolong kau keluar...." sampuk Chenle.

"Nak....."

"Okay.....aku jumpa nurse jap."

Dia keluar dari bilik aku. Aku mengeluh perlahan. Aku tak tahu kenapa.....tapi masa aku tak sedarkan diri aku.....aku ada mimpi sesuatu. Tapi aku tak faham apa yg mimpi tu cuba sampaikan.

□□□□□

Lee Felix POV

Aku pening tengok adik beradik aku. Sorang perangai tah pape.....seorang tak sedar lagi dari pengsan. Aku pening nak mati...

Omma aku sumpah marah dengan benda yg jadi ngan kitaorang. Dia tak sangka masa dia sakit, banyak benda boleh jadi.

Sejujurnya, aku cakap.....aku tak tahu nak buat apa. Jooheon hyung pulak hidupkan bapak aku guna semangat manusia Hayoung noona. Aku pelik cane appa aku hidup balik.

Macam mumia.....cuma dia tak berbalut. Cam tu ke? Aku pun tak faham....

Yg penting appa aku hidup balik tapi tak sedar lagi. Dan benda ni agak menyeramkan...

"Felix....."

Aku pandang belakang, nampak Noona aku panggil aku. Aku pun pergi ke arah dia.

"Nak jumpa Myunsoo tak?"

"Untuk benda yg dah jadi ni?"

"Kita takde cara lain......terpaksa."

Sekarang ni aku macam nak bantai Jooheon tu. Klu tak sebab dia semua ni tak jadi....ISHHH!!!

"Kita jumpa Jooheon dulu. Felix nak jumpa dia....."

□□□□□□

"Memang taklah aku nak ikut......" kata jooheon.

"Degil pulak tu....." balas aku.

"Lantaklah...."

Jooheon hyung pergi masuk bilik dia pastu hempas pintu. Aku mengeluh. Dia memang tak boleh nak move on dengan kematian appa aku.

Aku tahu dia sedih tapi masalahnya sekarang ni...dia bersalah. Sakit otak aku....

Aku try call dia. Aku malas nak face to face ngan dia. Lamalah jugak aku tunggu....baru dia jawab. Nasiblah dia jawab.

"Apa kau nak, Felix?"

"Kau taknak betulkan keadaan balik ke?"

Lepas tu dia tersenyap. Aku tunggu balasan dia. "Tapi aku sedih......"

"Aku tahu, hyung. Kitaorang pun sedih sebab appa dah mati.Kau patut bersyukur kau dapat jumpa appa paling lama klu nak dibandingkan kitaorang. Daehwi tu.....muka appa pun dia tak ingat sebab appa dah pergi masa dia kecik."

"Tapi klu tak sebab Minho....appa takkan pergi."

"Minho hyung pun taknak jadi macam tu. Dah berapa banyak air mata dia keluar.....sebab terfikir pasal nasib dia. Kau tak tahu sebab kau takde ngan dia masa dia nangis...."

Kitaorang tersenyap lepas tu. Tetibe rasa sebak dalam hati aku lepas aku cakap camtu.

"Lagipun Minho hyung tak mintak nak ambik semangat manusia appa untuk kuatkan dia. Appa sendiri yang bagi...."

"Appa dah mati sebab dia but Minho still tak kuat. And suka ngan manusia. Aku tak faham...."

"Disebabkan Minho jatuh cinta ngan manusia tu, hyung nak balas dendam. Camtu ke?"

Aku senyap sekejap pastu aku sambung balik.

"Manusia tak salah, hyung. Kau hidupkan appa balik tapi dia tak sedar lagi. Kau rasa klu dia sedar, dia suka ngan kerja kau ni? Dengan Minho hyung sakit, sampai sekarang tak sedar lagi. Kau fikir tak benda tu?"

Hyung tak jawab sepatah pun lepas aku bebel tu. Aku pun dah penat nak layan. Aku bangun dari sofa rumah dia pastu keluar.

"Kau fikirlah balik,hyung. Aku bagi masa kat kau. Aku taknak kau menyesal dengan keputusan sendiri." pastu aku tutup call.

Aku pergi balik rumah. Aku tahu aku kena bagi masa kat dia. aku tak boleh desak dia. Nanti jadi makin teruk pulak kang....

Sampai rumah aku nampak Noona aku tengah tunggu aku kat luar rumah. "Felix....cane?"

"Kita bagi peluang dulu kat dia boleh? Felix taknak desak dia...."

"Hmmmm...takpelah klu camtu. Kita pun kena fikir benda ni elok2."

Aku angguk kepala aku pastu masuk dalam rumah ngan dia.

■■ TO BE CONTINUED ■■


(C) The World Between Us || Lee Know ※ Stray kidsWhere stories live. Discover now