Aku tahu kau boleh.

139 32 12
                                    

Lee Minho POV

Aku pergi dark forest ngan Felix lepas aku dah sihat sikit. Badan aku lemah jugak sebenarnya tapi aku kuatkan jugak.

Kitaorang nak jumpa Myunsoo.

Jap....korang ingat tak sape myunsoo tu. Dia ketua dark forest tu okay. Yg bagi kuasa tu.....tula dia. Sambung cite....

Aku tunggu kat luar sebab Felix suruh. Dia yg pergi jumpa Myunsoo. Dia taknak aku rasa sedih lagi. So, dialah yg pergi.

Tetibe ada orang tepuk belakang aku."Minho kan?"

"Haah....sape..."

"Aku Jiyoung. Aku duk sini......."

"Nape kau duduk sini?"

"Aku sama macam kau. Manusia yg lain sikit tapi kuasa aku dah hilang..."

Hilang? Cane boleh hilang? Okay.....yg ni aku terkejut.

"Mesti kau tertanya-tanya kan? Nak aku cite?"

Aku angguk kepala aku. Aku pun teringin nak tahu. Sebab aku tak pernah tahu pun yg kuasa kitaorang ni boleh hilang.

"Aku rasa cite aku sama ngan kau.....kuasa aku tak kuat sebab ada evil spirit and kau pun suka manusia biasa kan?"

Dahi aku berkerut. Cane dia tahu? Dia stalk aku ke? Wei, takut.....

"Aku tak stalk kau tau.....Myunsoo bagitau aku..."

"Myunsoo? Kau duduk ngan dia?"

"Lepas kuasa aku hilang sebab nak selamatkan perempuan yg aku suka."

"Maksud kau?"

"Aku tak boleh lupakan dia. Semua dah tolong aku nak jauhkan diri dari dia. Tapi aku degil. Pastu aku sakit. Macam kau sekarang."

Dia berhentikan ayat dia lepas cakap camtu. Pastu dia cangkung and ambik satu ranting kayu yg tersangkut kat kaki dia.

"Aku fikir aku kuat lagi. Tapi sebenarnya, aku dah terguna semangat perempuan yg aku suka tu untuk terus hidup. At the end, perempuan tu pergi dari dunia ni selama-lamanya and aku hilang kuasa masa nak cuba selamatkan dia."

Aku terdiam. Aku tak tahu nak respon apa sebab aku fak sangka yg perempuan tu akan mati.

"Jgn jadi macam aku, Minho......"

Aku pandang dia. Dia pulak tengah patahkan ranting kayu yg dia ambik tadi jadi serpihan kecik.

"....aku tak tahu apa maksud sebenar 'true love' tu. Bak kata Elsa, what you know about true love.....nothing. Aku tak tahu pape.....sampai Myunsoo sendiri bagitau aku..."

"Cinta manusia tak boleh bawak main. Sebab tu dia tak sengaja bagi semangat dia kat kau. Sebab dia sayang kau."

Dia smirk muka sambil pandang kaki dia yg tengah mengais tanah tu.

"Aku tahu aku dah terlambat untuk semua ni. Jadi....kau yg masih ada masa ni.....jgnlah lepaskan peluang yg ada. Lagipun kau ada kuasa untuk tarik memori orangkan? Gunalah sebaik mungkin....."

Aku genggam tangan aku. Aku taknak Hayoung jadi camtu. Aku taknak.....cukuplah dia terseksa sebab Jooheon ambik semangat dia sebelum ni.

"Good luck, Minho. Aku tahu kau boleh." Lepas dia cakap camtu, dia terus pergi dari aku, masuk kedalam hutan.

Aku lap air mata aku. Aku sedih dengar cite dia. Aku tak sangka ada orang yg sama nasib ngan dia.

Aku tak tahu aku boleh ke tak untuk buat macam Jiyoung cakap tu.

"Hyung....."

Aku pusing belakang. Nampak Felix jalan ke arah aku. Dia tersenyum pastu ajak aku balik rumah.

"Apa Myunsoo cakap?"

"Kat rumah okay?" balas Felix pastu tarik tangan aku.

■■TO BE CONTINUED ■■

(C) The World Between Us || Lee Know ※ Stray kidsWhere stories live. Discover now