Song Hayoung POV
Aku bangun dari baring sambil usap dada aku perlahan. Tetibe aku sedih. Tapi kenapa? Aku pun tak tahu sebenarnya.
Aku tersedar pukul 3 pagi pastu takleh tidur balik sampai pukul 6. So, aku bangun jelah and bersiap gi sekolah.
Masa aku nak pakai kasut, tetibe telefon aku berbunyi. Aku pakai kasut aku dulu pastu baru jawab.
"Hello....."
"Wei! Hayoung! Cepatlah datang sekolah...." jerit Wooyoung kat telefon.
"Sabarlah.....aku on the way."
"Cepat tau...."
Dia tutup panggilan. Aku pelik betul ngan dia ni. Kenape tetibe je nak suruh aku datang awal.
Aku pun pergilah sekolah. Aku lajukan langkah sikit sebab Wooyoung suruh aku cepat tadi. Wlupun aku tak tahu apa yg jadi.
Aku bergegas masuk kelas pastu nampak orang berkumpul kat meja aku. Aku yg tengah rasa pelik, pergilah kat meja aku. Pastu aku tarik lengan Wooyoung.
"Nape korang ber....."
Ayat aku terhenti lepas nampak Minho duduk kat meja dia. Aku yg tengah pegang lengan Wooyoung tu terus terlepas.
Kenapa dia ada kat sini?
"Sebab nilah aku suruh kau cepat. Minho dah masuk balik sekolah ni." kata Wooyoung lalu menepuk lengan aku.
Mata aku tak beralih dari Minho. Dia pun tengok muka daripada aku sampai tadi. Sebak betul hati aku kali ni. Rindu sesangat aku kat dia.
"Okay, guys. Kita kena tinggalkan mereka di sini." kata Chenle sambil menolak semua orang pergi tempat dia.
Lepas Chenle cakap camtu, baru aku tersedar dari tenung muka Minho. Aku terus duduk tempat aku.
"Nape awak masuk sekolah ni balik?"
"Saya ada masalah sikit. Awak dah okay ke? Ada sakit pape lagi?"
"Nape tanya?"
"Awak tak sedarkan hari tu. Sampai 4 hari tak datang sekolah."
Aku terdiam. Cane dia tahu? Wooyoung bagitau kot....
" Tapi jgn risau....saya tak apa2 kan awak. Lagipun, awk akan lupakan saya."
Aku terus pandang dia. Nape dia cakap camtu? Aku nak tanya dia tapi terbantut sebab cikgu dah masuk.
□□□□□
Lee Minho POV
Waktu rehat, aku jumpa Felix kat tandas. Dia pandang aku, aku pandang dia. Aku tahu dia risau sebenarnya. Aku usap kepala dia.
"Kau nak risau kenapa?"
"Yelah....benda ni bukan memain."
Aku tersenyum. "Takpelah...nak buat cane...."
"Felix dah tolong pengsankan Hayoung noona tu. Kat bilik sakit. Pergilah kat sana...."
"Thanks...."
Aku keluar dari tandas pastu pergi bilik sakit. Masa aku tengah berjalan tu, air mata aku dah bertakung kat kelopak mata.
Baru nak jumpa, kau dah nangis Minho. Klu ada depan mata, tak tahulah nak cakap apa.
Aku langkah masuk bilik sakit tu pastu nampak Hayoung tengah terbaring kat salah satu katil. Aku tak tahu cane Felix pengsankan dia. Guna kuasa dialah kot.
Tangan aku perlahan-lahan usap rambut dia. Aku tundukkan badan aku pastu cium dahi dia sekilas.
"Terima kasih, Hayoung. Perasaan cinta awak tak pernah hilang dari hati saya. Saya minta maaf sebab buat awak camni. Saya minta maaf sangat2."
Air mata aku jatuh. Aku tahu aku akan nangis. Aku lap air mata aku perlahan.
Aku pegang dahi Hayoung. Pastu tarik memori dia perlahan-lahan. Hati aku macam dah hancur masa aku buat camni.
Lepas dah habis, aku tarik tangan aku ke sisi badan aku. Aku tengok Hayoung. Aku terus terjatuh dari berdiri pastu menangis sekuat hati kat sisi Hayoung.
Perempuan yg tengah baring sekarang ni ialah Hayoung yg aku sayang tetapi tanpa ingatan dia pasal aku. Wlupun sikit....
■■ TO BE CONTINUED ■■
Huhububjhjhjb....
Nik sendu tulis cite ni....
Abaikan...
Enjoy!
Vote and Comment, okay?
Bubye! 👋👋👋👋❤❤
YOU ARE READING
(C) The World Between Us || Lee Know ※ Stray kids
Fanfic"Aku tak sesuai untuk manusia." "Tapi cinta tu takleh halangkan?"