Lee Hyun Joo POV (kakak Minho)
"Omma....jgnlah camni. Dia pun nak keluar jugak. Takyahlah marah." pujuk aku.
"Omma takut tau. Ingatkan dia hilang."
Aku usap tangan omma. Dia sumpah takut giler time dia tak jumpa Minho kat rumah.
Aku ni jadi mangsa. Nak tunggu Joo heon tu, memang tak lah abang aku sorang tu.
Felix pulak pergi angkut Minho keluar. Daehwi...kecik lagi pulak. Susah betul jadi anak perempuan sorang ni. Murunglah camni......
"Omma....apa kata kita bagitau dia kenapa kita tak kasi dia keluar rumah? Lagipun dia dah keluar rumah pun. Felix kata dah banyak kali jugak." pujuk aku.
"Boleh ke? Tak bahaya?"
"Dia dah besar, omma. 17 tahun dah. (sorry tipu umur..... wahhahaha) Kasilah dia pergi sekolah. Jumpa ngan manusia. Nanti dah besar tak pandai bercakap pulak."
Omma still teragak2 nak suruh aku bagitau minho. Aku bukan apa....aku kesian ngan Minho tu. Dari kecik sampai besar takleh keluar rumah.
Nasiblah tak kena depression.....sian adik aku.
"Boleh eh...omma?" tanya aku.
Lee minho POV
Aku termenung luar tingkap lagi. Mesti lepas ni takleh keluar dah. Sebab omma dah tahu. Wuwuwu....sedihnya....
Aku teringin nak jumpa manusia as manusia. Bukan kucing. Wlupun hyung aku kata....
"Manusia ni complicated. Kau patut bersyukur kau tak jumpa ngan manusia." -Joo Heon
Tapi aku nak jumpa jugak. Aku tak kisah. Nak jumpa jugak!! *ketuk dinding berkali-kali*
Sakit pulak tangan aku ni ketuk dinding. Hiks....hiks...
"Yg kau ketuk dinding tu kenapa?"
Aku gosok tangan aku. Aku tengok Hyunjoo tengah tenung aku dari pintu pastu dia pun duduk sebelah aku.
"Minho....omma kasi kau gi high school nanti."
Aku pandang Hyunjoo.Seriuslah....
"Kau tipu aku ni."
"Tak,aku serius ni. Tapi kau kena tahu something."
Aku duduk menghadap dia. Pastu pegang tangan dia.
"Apa benda tu?"
"Kuasa kau kan...sebenarnya bahayakan manusia. Kau boleh hilangkan ingatan manusia. And kau tak pandai kawal."
"Hilangkan ingatan manusia? Aku?"
Aku tunjuk diri aku sendiri. Noona aku angguk je kepala dia berkali-kali.
"Kau tahu' Myunsoo'? Ketua hutan tu?"
"Tahu....."
"Dulu time dia nak bagi kuasa kat kau, ada evil spirit serang dia. Kitakan manusia...jadi dia akan bagi kuasa yg sesuai untuk manusia. Tapi sebab evil spirit tu, kuasa kau jadi pelik sikitlah."
Myunsoo tu aku kenal. Dia akan kasi kuasa kat semua orang yg ada keturunan forest spirit. Dia ni macam ketualah.
Sejujurnya aku cakap......aku terkejut sebenarnya masa dia cite kat aku. Omma tak pernah bagitau aku pasal ni. Aku sumpah terkilan.
Yg Evil spirit tu pun mengada nak attack dia kenapa? Dasar anak tak guna.
"Masa appa ada dulu,kau boleh ambik energy manusia dia untuk kau kawal kuasa kau. Tapi appa dah takde. Sebab tu omma tak kasi kau keluar rumah."
YOU ARE READING
(C) The World Between Us || Lee Know ※ Stray kids
Fanfiction"Aku tak sesuai untuk manusia." "Tapi cinta tu takleh halangkan?"