Saya yakin...

127 30 14
                                    

Song Hayoung POV

3 tahun lepas.

Tiap-tiap malam aku akan mimpi sesuatu. Tapi aku tak ingat satu pun mimpi tu. Aku tak tahu kenapa ngan aku. Aku jumpa doktor, dia cakap tu gangguan je. Tak serius pun....

Aku pelik. Kenapa jadi camni kat aku? Tapi aku hiraukan.....

Ada satu hari ni Felix jumpa aku. Pastu dia tanya....

"Noona tahu tak Felix ada abang?"

Aku jawablah yg aku tak tahu sebab memang aku tak tahu. Dia tersenyum pastu pandang aku.

"Oklah klu Noona tak ingat....."

Aku pelik lagi. Kenapa dia tanya aku camtu. Yg ni pun aku hiraukan jugak.....

Ada satu lagi benda jadi kat aku yg membuatkan aku famous kat sekolah. Cite ni agak memalukan jugaklah.

"Hayoung!!!! Kau couple ngan sape ni???? Lee.....Min.....Ho!!" jerit Wooyoung kat pokok yg ada kat belakang bangunan sekolah. Semua pun pergilah, nak tengok punya pasal.

Aku pun tengok jugak. Memang ada tulis, Song Hayoung ❤ Lee Minho. Jap....sape siak Lee Minho ni? Aku tak kenal.....apa kena ngan aku ni? Kena amnesia ke? 

Tapi lepas benda tu jadi, aku mimpi yg ada orang cium aku kat dapur, aku duduk kat atas dapur tu.

Tapi yg ni aku takut......sape pulak cium aku ni? Aku hiraukan jugak sebab ......aku malas nak fikir!!!

Tapi sejak aku sambung belajar kat universiti, aku teringin nak tahu apa yg jadi kat aku sebenarnya sebab aku still lagi mimpi yg pelik2. 

Aku cuba ingat balik semua mimpi aku. Tapi yg aku ingat kucing putih. Sumpah tu je aku ingat.

Sampai satu hari, aku mimpi yg aku ada kat satu tempat. Tapi aku tak tahu aku kat mana. And ada sorang datang kat aku and dia cakap.....

"Dia dah jadi manusia biasa....kau carilah dia balik."

Aku yakin sangat mimpi aku kali ni ada kaitan ngan Lee Minho tu. Wlupun aku tak tahu or tak kenal dia.

Aku fikir benda tu sampai aku habis exam. Aku saja lah kerja kat satu cafe yg dekat kat rumah aku. Saje aku nak cari duit.

Pastu ada satu hari ni, aku tengah jaga kaunter pastu aku ternampak felix tengah bercakap ngan sorang lelaki ni sambil tarik2 tangan. Hyunjin pun muncul jugak. Sape laki tu?

Lepas aku tenung dia puas-puas, aku baru ingat yg laki tu pernah muncul dalam mimpi aku. Tu ke Lee Minho? Tapi sebabkan aku tengah kerja, aku hiraukan dulu benda tu.

And ada satu hari, aku keluar dari cafe. And nampak laki yg sama masa aku ternampak Felix hari tu. Dia pandang aku. Aku pun acah2 main phone. And lepas dia pergi tu, aku pergi kat lorong yg dia keluar sebelum ni.

Aku nampak kucing putih kat situ. Semua bentuk dia sama ngan apa yg muncul kat mimpi aku. Aku dah mula yakin yg lelaki tu Lee Minho.

Malam tu, aku harap sangat yg aku akan mimpi something. And, yes. Aku mimpi.

Aku jumpa orang yg sama yg cakap pasal manusia biasa tu. Tapi kali ni dia cakap.....

"Klu kau jumpa kucing putih lepas kau mimpi ni, and ada lelaki kat situ.....tegurlah dia. Dia kenal kau....."

Besoknya, aku terus pergi lorong tu. And aku nampak dia tengah main ngan kucing tu. Aku just perhati dia sambil tersenyum. Pastu aku terus tegur dia.

"Awak Minho kan?"

Dia pandang belakang. Dia terus terkaku lepas nampak aku berdiri kat situ. 

"Awak ingat saya lagi?" tanya aku lagi.

Riak muka dia dah berubah lepas aku tanya dia camtu. Tapi dia terus bangun and nak pergi dari situ. 

"Bukan....sorry salah orang....." balas dia.

Aku terus bercakap sebab aku taknak dia pergi.

"Awak ada kaitan ngan Lee Felix. Mungkin awak abang dia. And awak pernahkan datang rumah saya.....pastu awak cium saya kat dapur. Awakkan? Saya tak salahkan?"

Dia berhenti dari berjalan dan terkaku kat situ. Aku pergi arah dia pastu berdiri depan dia. Aku nampak dia lap air mata dia. Mungkin betullah dia kenal aku....

Aku senyum kat dia. "Saya tak salah....awak Minho. Saya yakin...." sambung aku.

■■ TO BE CONTINUED■■

ENJOY!!!!

Vote and comment!!!

(C) The World Between Us || Lee Know ※ Stray kidsWhere stories live. Discover now