Tak cukup lagi ke?

144 31 13
                                    

Lee Minho POV

Aku mintak Chenle keluar sekejap. Aku tahu Hayoung punya semangat manusia dah berkurang. Aku terpaksa keluar. Hyung mintak maaf Felix.....

Aku pegang tangan dia pastu bagi semangat manusia yg ada kat aku kat dia. Tak banyak.....tapi cukuplah untuk dia sedar balik.

Lepas beberapa saat, aku lepaskan and keluar dari bilik. Aku taknak dia nampak aku kat sini. Aku pun klu boleh taknak jumpa dia tapi aku terpaksa.

"Dah jumpa dia, Minho...."

"Dah, thanks Chenle. Jaga dia tau."

□□□□□

Lee Felix POV.

Aku pergi rumah Jooheon hyung ngan Noona. Aku dapat rasa semua benda yg jadi ni ada kaitan ngan dia.

"HYUNG!!! Buka pintu ni!" aku ketuk pintu dia macam nak tercabut.

"Apa kau nak mema....." dia buka pintu. Tak sempat dia nak habiskan ayat, aku serbu masuk rumah dia.

Aku terhenti lepas nampak.....appa aku terbaring kat satu katil yg ada kat ruang tamu dia. Aku pergi kearah hyung pastu cengakam kolar dia.

"Jgn cakap kau yg ambik semangat tu untuk hidupkan appa..."

"Klu betul pun kenapa?"

Aku tumbuk muka dia sampai dia terjatuh kat atas lantai. Noona aku terus tarik aku daripada pukul dia.

"Sebab kau....Hayoung tu dahnak mati tau tak!"

"So what? Dia bukan related ngan aku pun. Nape kau nak kisah?"

"Habis aku ni sape hyung?"

Lee Minho POV

Aku berdiri kat sambil pegang seplastik barang kat tangan dia. Aku fikir nak lawat hyung tapi jadi camni pulak.

"Aku ada kaitan ngan Hayoung. Kenapa kau sentuh dia?" tanya Aku.

"Sebab kau....Lee Minho....bapak aku mati. Sebab kau! Aku nak kau rasa apa aku rasa...."

Aku pergi ke arah Jooheon yg masuk terduduk kat bawah. Aku terus jatuh and pegang bahu Jooheon Hyung.

"Aku dah janji.....aku nak lupakan dia. Tapi kenapa kau buat camni?? Kenapa? Hayoung tak salah.....hyung..."

air mata aku dah mengalir dari kelopak mata. Felix pergi ke arah aku pastu peluk aku dari belakang.

"Sekarang ni, kau faham kan apa perasaan aku bila hilang orang yg kau sayang. Appa mati sebab nak kasi kau hidup. Apa kau fikir hidup appa tu untuk kau je ke?"

"Kenapa kau tak bunuh je aku? Lagi senangkan??! Kenapa....kau kena sentuh jugak Hayoung? Kenapa?"

"Aku nak rasa apa aku rasa...."

"Tak cukup ke lagi kesensaraan yg ada kat aku sekarang ni....sampai kau buat aku camni, Hyung. Tak cukup lagi ke?"

Felix mengeratkan pelukan dia kat badan aku yg dah menggigil tu. Aku sumpah sedih dengan takdir aku.

"Jooheon....."

Noona aku pergi ke arah dia pastu angkat dia untuk berdiri. Dia tampar Jooheon hyung.

"Kau tahu tak apa kau buat ni?"

"Kenapa korang nak backup sangat Hayoung tu?"

"Sebab appa yg kau hidupkan tu manusia jugak. Selain orang yg hidup kat dunia ni dipanggil manusia, kau tak layak nak buat diaorang camtu! Kau faham tak?"

"Minho dah tolong Hayoung....."

Felix pergi depan aku pastu goncang badan aku perlahan. "Dia okay? Apa hyung buat?"

"Semangat manusia hyung....hyung bagi kat dia. Sampai dia boleh sedar. Dia dah sedar sekarang."

"Tapi hyung......"

"Takpelah.....hyung memang dah tak kuat pun. Dah tak boleh nak buat apa2."

Lepas aku cakap camtu, pandangan aku jadi kabur.

■■TO BE CONTINUED ■■

Author mabuk lagi nak publish dua part...

Abaikan saya....

Enjoy!! ❤❤❤

Bubye!! ❤❤❤👋👋

(C) The World Between Us || Lee Know ※ Stray kidsWhere stories live. Discover now