Kita kena sabar.

178 27 2
                                    

Lee Felix POV

"HWANG HYUNJIN!!! Apa kau buat ni??? Takde kerja ke???" 

Aku menjerit lepas aku nampak dia pergi main ngan confetti yg aku letak dalam bilik aku tu.

"Aku nak try je.....tak sangka meletup betul2.....huhuhuhuhuhuhuhuhu...."

Aku geleng kepala aku. apa bendalah hyunjin ni. Klu sehari tu tak merepek tak sah. Aku pening kepala ngan dia ni.

Nasiblah ada satu lagi. Oklah tu sebab kitaorang nak sambut birthday Hayoung Noona kat rumah aku. 

Jadi rumah aku penuh ngan kekawan Noona ngan kekawan aku. Aku ngan Minho hyung lah yg pening ngan manusia2 tu semua. Lagi2.....hyunjin.

"Woi....hyunjin. Kau main benda letup2 tu eh?" tanya Minho hyung yg muncul tetibe.

"HUHUHUHU....termain."

"Kau tahu tak benda tu mahal? Bayar balik....."

"Taknak...."

Hyunjin jelir lidah pastu berlari keluar bilik. Minho hyung pun kejarlah dia. Pastu aku dengar hyunjin jerit nama aku nak mintak tolong.

Haaahhh...memang tak aku nak tolong. Padan muka kau...

□□□□□

Lee Minho POV

"Nasiblah kau ni anak orang. Klu tak senduk ni dah kena kat muka kau." 

Aku peluk leher hyunjin sambil pegang senduk kat tangan lagi sebelah. Dia ambik periuk yg ada sinki tu pastu halang kepala dia.

"Jgnlah.....hyunjin taknak jadi giler..."

Tahu takut....hyunjin- hyunjin. Merepek tak tentu hala.

"Minho.....Hayoung otw lah....." kata Jeno yg muncul tetibe.

Dia tak ingat aku yg dulu. Dia baru kenal lepas Felix ajak dia datang rumah nak bincang pasal birthday party. So, dia jadi awkward sikit.

"Okay....dah hyunjin. Jom gi depan ye....."

Aku tarik dia ngan periuk kat kepala dia sekali aku bawak gi depan. Senduk pun aku bawak sekali.

Kitaorang siapkan barang semua. Pastu prepare kat depan pintu. Aku duduk bebetul depan pintu sambil pegang kek. Felix pulak pegang confetti yg tinggal satu tu.

Lepas beberapa saat, pintu tu terbuka. Terpampanglah muka Hayoung kat situ. Felix letupkan confetti.

"HAPPY BIRTHDAY, SONG HAYOUNG." jerit semua orang.

Tapi Hayoung just tersenyap berdiri kat situ. Dia just pandang kitaorang yg buat muka excited ni.

"Hayoung, awak kenapa?" Aku tanya dia.

Dia kelip mata dia berkali-kali. Mata dia pun berair masa pandang aku. Aku bagi kek tu kat Felix pastu peluk dia.

"Kenapa ni?"

Jeno ngan Wooyoung pun datang ke arah aku sebab nampak Hayoung nangis. Aku usap kepala dia perlahan.

"Aku tak dapat target aku semester ni!!" raung dia.

Aku tersenyap. Aku nak marah tapi tak sampai hati. Jadi aku biarkan je. Tapi Wooyoung ambik balon yg ada kat sebelah dia pastu letupkan kat depan Hayoung.

"Opocot!! Bodohlah! Apa kau buat ni?" marah Hayoung.

"Aku ingat kau ni murung ke, parents kau mati ke, rupanya pasal benda ni je? Kau memang nak kena!!"

Wooyoung ambik confetti punya silinder tu dari tangan Felix pastu nak pukul Hayoung. Tapi Jeno tarik tangan dia sambil tenangkan dia. Hayoung pun tenggelamkan badannya dalam pelukan aku.

"Sabar, Wooyoung. Aku pun nak bantai dia jugak. Tapi kita kena bersabar." pujuk Jeno.

"Okay2....sabar, Wooyoung. Tak baik marah2 ni." kata Wooyoung sambil menarik nafasnya. Jeno hanya menepuk bahu Wooyoung.

"Noona ni kan......bongoklah." sampuk Hyunjin.

"Berani kau cakap aku bongok?" kata Hayoung.

"Ya....awak bongok." sambung aku.

Dia terus pandang muka aku sebab aku cakap camtu. Aku angkat kening aku. Bibir dia pun dia cebikkan.

"Tapi kenapa?"

"Yelah....noona buat orang risau. Ingatkan ada benda penting." sampuk Felix.

Semua menganggukkan kepala tanda setuju dengan apa yg Felix cakap. Dia hanya memandang muka aku.

"Mianhae......" kata dia.

Aku tersenyum pastu peluk dia balik. Dia eratkan pelukan dia. Rambut dia aku usap perlahan.

"Takpe....jgn buat lagi."

"Ehem.....pergi masuk bilik klu nak sweet2. Pening I macam ni." kata Hyunjin sambil mengurut kepalanya. Macam pondan seh.

"Gediklah giler." kata Wooyoung pastu campak silinder tu kat Hyunjin.

"Dahlah aku penat diri. Jom makan!" jerit Jeno.

□□□□□

Lepas party tu dah habis, aku ngan Hayoung pergi masuk bilik aku sebab rumah aku tu bising sangatlah. Semua tengah menjerit-jerit. Lelagi hyunjin tu.

Dia duduk kat birai katil sambil perhatikan bilik aku. Aku duduk sebelah dia pastu pegang tangan dia.

"Teruk sangat ke result awak?"

"Taklah....terover je." balas Hayoung.

Aku angguk kepala aku pastu semua jadi senyap balik. Tetibe pulak aku awkward ngan dia. Tak tahu kenapa.

"Saya ingat lagi masa awak mula2 cium saya. Saya sumpah terkejut." kata Hayoug tetibe.

Aku pandang muka dia yg tengah pandang kaki dia. Kenapa dia tetibe terbuka cite ni? Tapi aku layan je.

"Untuk pertama kalinya, saya rasa dihargai. Selama ni mungkin saya nampak macam tak kisah pasal semua benda. Tapi kekadang tu, saya rasa yg saya ni kehausan kasih sayang." sambung dia.

Dia pandang muka aku sambil tersenyum. Aku pun tenung muka dia. Tangan dia pegang pipi aku sambil mengusapnya.

"Terima kasih, Minho. Saya hargai sangat apa awak dah buat untuk saya. Saya pun nak mintak maaf sebab banyak menyusahkan awak."

Aku pegang tangan dia yg ada kat pipi aku tu. "Terima kasih jugak sebab terima saya. Awak dah terlibat dalam kes keluarga saya. Sampai awak sakit semua."

"Saya sayang awak."

Aku just angguk kepala aku sambil tersenyum pastu aku peluk badan dia. Kepala aku yg terletak kat bahunya diusap perlahan.

"Hayoung....."

"Hmmm?"

"Kita kahwin nak?" 

Hayoung lepaskan pelukan dia pastu letak tangan dia kat bahu aku. Dia pandang muka aku dengan muka yg tertanya-tanya.

"Kenapa tetibe je awak tanya ni? Pelik betul...."

"Apa yg peliknya. Saya ajak awak kahwin je tau."

"But it's still awkward,okay? Minho, can you just...."

Aku tarik muka dia kearah aku sampai muka aku ngan muka dia jarak tak sampai seinci pun. Ayat dia terus terhenti kat situ.

"Kenapa? Awak taknak kahwin ngan saya?"

"No, bukan, I mean...."

Aku cium bibir dia perlahan pastu lepaskan. Mata dia terus terkaku pandang kat aku. Tangan aku diletakkan kat pinggang dia pastu aku tarik badan dia ke arah aku.

"Minho.....apa awak buat?" tanya dia dengan suara menggeletar.

"Make you mine." balas aku.

The End

Tergantung! ( ͝° ͜ʖ͡°)

(C) The World Between Us || Lee Know ※ Stray kidsWhere stories live. Discover now