Lee Felix POV
Lepas Minho hyung keluar dari bilik air, aku ikut dia senyap2 dari belakang. Aku taknak dia tahu yg aku ikut. Klu tak mesti dia tak sampai hati.
Dia masuk dalam bilik sakit tu and aku just tunggu kat luar. Aku sandarkan badan aku kat dinding sambil dengar apa yg Minho hyung.
"Terima kasih, Hayoung. Perasaan cinta awak tak pernah hilang dari hati saya. Saya minta maaf sebab buat awak camni. Saya minta maaf sangat2."
Aku mengeluh perlahan. Aku yg dengar pun sedih, dia yg hadapi apatah lagi.
Lepas beberapa minit, aku dengar dia nangis kat dalam. Air mata aku pun tumpah sekali. Sumpah aku sedih.
Sebabkan situasi macam ni, aku macam berdendam ngan Jooheon hyung. Aku pernah cakap ngan Minho hyung pasal ni. Tapi dia cakap....
"Jgn, Felix. Dia still abang kau. Jahat mana pun dia, kau kena terima. Semua orang boleh berubah. Selagi dia masih hidup, selagi tu dia masih ada peluang nak berubah."
Aku lap muka aku ngan lengan baju aku pastu pergi balik kelas sebelum hyung nampak aku kat sini.
□□□□□
Aku pergi teman hyung masuk dark forest. Macam yg dia janji sebelum ni, dia nak bagi semua memori yg dia ambik sebagai ganti untuk tarik balik nyawa appa.
"Kau okay ke tak ni? Macam taknak teman aku je."
"Bukan taknak.....sedih je."
"Nape nak sedih?"
"Klu kau hilang kuasa kau, cane?"
"Takyahlah fikir jejauh. Apalah kau ni...."
Dia balas camtu pastu teruskan berjalan. Aku pun ikut je dia. Pastu kitaorang terserempak ngan Jiyoung.
"Kau okay ke klu buat camni?" tanya Jiyoung.
"Aku takde pilihan. Nak buat apa lagi?" balas Minho hyung sambil tersenyum. Pastu dia teruskan berjalan.
Aku nak ikut dia tapi Jiyoung tarik tangan aku. Aku pandang dia pelik.
"Nape kau......."
"Takyahlah ikut. Biar dia jumpa sesorang....."
Dia cakap ngan aku tanpa pandang muka aku tapi tengok Minho hyung yg dah makin masuk dalam hutan. Dia lepaskan pegangan tangan dia pastu pandang aku.
"Kemungkinan untuk dia hilang kuasa tinggi, Felix."
"Klu dia hilang kuasa, apa jadi?" Aku tanya sebab aku terkejut and takut klu ada pape jadi ngan Minho hyung.
"Dia.....akan pengsan macam sebelum ni. Tapi lagi lama......"
□□□□□
Lee Minho POV
Lepas aku dah jalan jauh tu, aku pandang belakang, Nampak Jiyoung tengah bercakap ngan Felix. Nasiblah dia tahan Felix dari ikut aku.
Aku dah tahu kuasa akan hilang sebab kuasa aku ni takdelah kuat mana. Mana mampu nak tarik nyawa orang kecuali klu aku bagi semua kuasa aku.
Myunsoo cakap ngan aku pasal tu. Nak atau taknak, aku kena buat jugak. aku pun dah mintak tolong Jiyoung klu ada pape ngan aku.
Aku dah jumpa Myunsoo. Aku berdiri depan dia.
"Betul ke....."
"Betul....aku takkan ubah keputusan aku." aku dah balas dulu sebelum habiskan ayat dia.
Dia angguk kepala dia and buat something. Aku pun tak tahu apa dia buat tapi lepas beberapa minit aku pengsan macam sebelum ni, yg aku pengsan kat rumah Jooheon hyung.
■■ TO BE CONTINUED ■■
Author publish dua part lagi...
Enjoy, vote and comment!
Bubye!! ❤❤❤❤
YOU ARE READING
(C) The World Between Us || Lee Know ※ Stray kids
Fanfiction"Aku tak sesuai untuk manusia." "Tapi cinta tu takleh halangkan?"