part 7

133 13 0
                                    

Selepas melelapkan mata, terasa bahu digoncang.

Aku pun membuka mata perlahan dan Jihyo sedang berdiri depanku.

"Bos, makanan dah siap." kata dia hormat.

Bos? Dah kenapa nie panggil aku bos? 

Aku pun bangkit dan menuju ke meja. Dia pun menghidangkan makanan.

Apabila dia ingin beredar, aku cepat cepat menegur.

"Ada aku suruh pergi? Duduk sini." aku menyuruh dia duduk dihadapan ku.

"T-tapi bos, aku dah biasa makan lewat. "

Aku memandang kosong.

"Dah kenapa awak nie? Mulai sekarang aku nak kau duduk teman aku makan. Dan, makan kat sini sekali. Also, don't call me bos. Call aku Sehun jelah. Muak dengar kau tu panggil Tuan Sehun. Faham tak?? " kata dia dengan nada seperti biasa, tegas.

Aku menyenget kepala.

"Takde telinga ke?? "

"Aa-aa.. Aku dengar lah."

Aku pun duduk memerhati. Budak nie betul ke tak otak dia harini? Mana tahu, esok tiba tiba marah aku sebab makan sama.

"Takde mulut ke??" kata dia menyindir.

'Ish! Geram! Kenapa mulut tu keras sangat? Nanti kau aku balas dendam!'

Aku pun makan perlahan dengan harapan dia makan dengan cepat. Aku pun sambil makan sambil memerhati pinggan dia. Dia pun memandangku. Sikit lagi.

Dia pun menghulurkan pinggan ke arahku.

"Tambah lagi!"

Aish.. Tak kenyang kenyang ke? Bukan cakap nak diet?

Aku pun senyum terpaksa.

"I like the dish tonight. Good. it's better when im eating with you."

Aku pun agak tersegan dengan kata kata dia. First time dengar. Biasanya dia not comment anything, but today..??

Aku pun mengangguk kepala.

"Sedap memang sedap, tapi badan kau tu jaga. Nanti gemuk baru tahu. " kata ku senyap.

Dia pun tertawa.

"Tengok siapa cakap? Kalau kau yang kena, macam mana? Orang puji dia sindir. Cih! " dia pun sambung makan sambil tersengih. Tapi sekejap, lepas tu serious lagi.

Akhirnya, berlalu juga makan malam.

Dia pun menuju ke bilik. Rasanya nak mandi.

Aku pun senyap senyap ikut.

Apabila berjaya masuk ke bilik, aku pun memulakan rancangan jahat.

'Hmm.. Aku ambil semua pakaian tidur kau, biar kau tak tidur nyenyak. Sejuk, sejuk jelah tidur malam nie. Ni sebab balasan mata tu gatal sangat mengintip. Biar tidur tak berbaju ke apa ke, ada aku kesah? Hehehe*evil laugh*'

Nampak sangat aku nie berdendam.

Apabila aku berjaya mengumpulkan semua baju tidur dia, tiba tiba kaki ku tersadung kaki katil. Aku mengaduh kesakitan dalam diam. Aku mengusap perlahan dan pintu bilik mandi terbuka perlahan.

'Alamak. 야있! Habis lah kau Jihyo. Kantoi.. '

Aku menyembunyikan muka ku. Taknak tengok dia.

Kenapa lah time nie kau kena jatuh? Kan dia dah tahu? Ish!

Aku pun terhidu bau sabun mandi. Bau tu sangat dekat.

Aku pun terdengar nafas seseorang yang menyapa pipiku.

You're my overdoseWhere stories live. Discover now