Jihyo pov
Sehun baru sahaja menelefon aku. Aku hanya bingung sambil melihat keluar. Aku pun berpeluk tubuh sambil menunggu Sehun tiba. Macam mana kalau dia masih marah dengan hal tadi? Aku tak tahu nak buat apa. Lagipun aku dengan Chanyeol tak ada hubungan serius pun.
Hari pun semakin gelap dengan cuaca yang dingin diluar.
Someone pov
Bukan tu Jihyo ke? Dia buat apa dekat sini? Aku terus gembira melihat Jihyo yang kelihatan kosong. Aku pun tersenyum melihat mukanya. Cantik.
"Driver, stop. "
Aku pun terus keluar dari kereta lalu menuju kearah Jihyo.
Dia sepertinya tidak sedar dengan kehadiran aku.
Jihyo pov
"Jihyo! " seseorang menegur aku dari tepi. Aku pun berpaling.
Aku pun berkerut.
"Park Seo joon! Kau buat apa dekat sini? "
Dia hanya tersenyum.
"Nampaknya kita berjumpa semula. Jihyo, aku rindu kau. Aku nak kau tahu, aku gembira sangat dapat jumpa kau. Aku jujur lepas kau pergi aku tak dapat lupakan kau."
Aku terus terdiam.
Bagaimana mungkin orang yang membenci aku dulu boleh cari aku semula?
"Kau cakap apa nie? Aku tak kenal kau lagi. Kau takkan tahu apa yang aku lalui. "
Dia pun melihat sayu.
Kemudian memegang tangan aku erat.
"Kalau macam tu, aku bagaimana? Aku.... Huhh... Aku pun.. "
Flashback 11 years ago
Sejak aku tahu Jihyo telah pindah sekolah,aku cuba menelefon dia. Namun sebaliknya orang lain yang menjawab.
"Jihyo. Jawablah cepat.. "
Aku terus menunggu dan menunggu dia setiap hari di hadapan rumahnya.
"Jihyo.. " aku terus menerus memanggil namanya dan berharap sangat dia datang lagi. Namun setiap kali aku menanti dia setiap hari, aku sedar dia takkan datang balik.
"Seojoon! Couple jom?! " kata Minzy.
Aku memandang tajam.
"Aku tak kau. Tolong pergi jauh dari aku boleh tak? "
Dia pun merentap pergelangan tangan aku erat.
"Tapi- tapi Seojoon bukan kau pernah cakap kau nak couple dengan aku ke? Kau beria sangat dengan aku. "
Aku terus melepaskan tangan aku dari dia.
"Itu dulu! Sekarang lain. Dah. Pergi blah lah! Aku takda masa nak layan kau. "
Sejak aku kehilangan Jihyo, aku mula berubah. Kehidupan aku menjadi kosong. Masa kami pernah bercouple dulu, dia selalu manja manja dengan aku. Kadang kadang layan aku macam abang dia sendiri. Jujur aku rasa aku rindukan perangai dia, aku rindu senyumannya dan, aku rindu bagaimana dia melayan aku dengan baik. Aku menyesal kenapa aku memilih untuk tidak setia. Padahal dia percaya sangat dekat aku. Aku tersilap. Aku menyesal.
Aku sentiasa tertanya akankah aku jumpa dia semula? Aku rindu dia sangat.
'Come back to me...'
Setelah beberapa tahun berlalu aku berjaya mengendalikan company Cine21. Aku amat gembira dapat mengetahui khabar Jihyo menjadi model. Sejak hari itu, aku sedaya upaya untuk mencari dia semula.
YOU ARE READING
You're my overdose
RomanceKisah dimana seorang idol yang tidak mudah jatuh cinta bertemu dengan gadis yang sudah berputus asa dengan cinta "Don't look for another guy.. Just look me and only me"- sehun "It's hard for me to forget you"- jihyo "You're my first love. Aku tak b...