part 5

143 17 0
                                    

Apabila aku menuju ke ruang bilik, aku ternampak Jihyo tengah duduk atas coach. What? Ingat kerja dah habis ke? Lenggang lenggang je.  Baju aku lagi belum dicuci, disidai dah goyang kaki? Nie kena tegur! I have to do something.

Aku melangkah dengan marah.

"Yah! 송지효 !"

Aku melihat dia dengan marah.

"Kerja belum habis lagi kau dah.. -"

Aku sedar muka dia agak pucat dan dalam diam dia cuba menyembunyikan sesuatu.

"Hei. Kau ok ke nie? " aku  melihat wajahnya yang sedikit berkerut.

"Kau sakit ke?? " aku mula berasa risau kalau sesuatu terjadi.

Dia mengeleng kepala. Tapi terus menerus memulas perut.

"Hei, jangan buat aku risau. Kalau lapar makanlah! Jangan diet! " tak faham lah perempuan nie. Nie sakit apa nie?

Dia mengeliat sedikit sambil mata tertutup rapat.

Tiba tiba aku gelisah.

"Aku bawa jumpa doktor! "

"Tak payah! Tak payah! "

"Hei, jangan menolak! Kalau sesuatu jadi, aku yang kena! Mana tahu keracunan makanan! Kau nie bukannya nak bagitahu!"

Aku pun mendukungnya rapat ke dada ku.

Entah kenapa aku nak masuk campur. Patutnya aku biarkan saje dia nie pandai pandai urus sendiri. Dah dewasa. Tapi terdetik niat aku bertekad nak bantu.

Aku pun memandu dengan pantas sekali sekala melirik wajah Jihyo. Muka dia kemerahan sambil memegang perut.

"Okay ke? Aku pergi klinik berdekatan. "

"Sehun."

Aku tidak menjawab dan mata fokus ke hadapan.

"Oh Sehun!!! " dia jerit.

"Hei! Tak nampak ke aku tengah drive nie? Consider lah sedikit...!"

Dia meraih tanganku.

Aku masih berasa sedikit gelisah. Macam mana kalau memang ada sesuatu bahaya dekat dia?

"Oh Sehun! "

"Apa? "

"Tolong berhenti. Pergi ke supermarket berdekatan."

Aku kehairanan.

"Kau tu sakit! Kena ke klinik."

"Tak payah! Aku- aku-"
Ayatnya tersekat sekat.

"Aku apa?! "

Dia memandang ke bawah.

"Aku.... sengugut." kata dia senyap senyap. Suara pun tak lantang.

"ㄴ-내?" Aku memperlahankan kereta. Agak lama aku berfikir. Kalau dah sengugut, jangan cakap...

"Aku period. " kata dia perlahan dengan muka memerah.

Aku mengalih pandangan dan berdehem.

Tiba tiba muka aku pun terasa panas. Aku menutup bibirku.

"P-period.. ? Bukan tu..? " tak sanggup nak sambung. Bukan apa, first time hadapi perempuan macam nie. Aku bukan tahu sangat pasal perempuan.

"Aku dah cakap dah pergi Supermarket kau tak dengar." kata dia kelihatan agak marah.

"Terus terang jelah tadi! Cakap jelah tadi! Tak perlu berselindung! Buat aku bodoh je.. "

You're my overdoseWhere stories live. Discover now