part 4

148 17 0
                                    

Aku hanya memasak ramen malam nie. Lepas nie tukar baju tidur, main telefon sekejap dan tidur awal! Thanks jelah, Sehun.

Setelah memakan ramen, aku menuju ke bilik tidur dan melirik jam.

'10.57 malam.'

Aku yang memakai baju tshirt putih ingin nak tukar baju pakai yang lebih selesa dan menyediakan pajama dengan short pants.

"Terasa panaslah harini. " kataku sendiri.

****

Krung..krung..

Perut punya hal nie. Rasa kosong pulak! Ingat nak diet, tapi cari hal perut nie! Lapar..

Aku melirik jam dan mengeluh.

"Baru pukul 10. 57 malam? Ish! Tak boleh ke aku tidur nyenyak malam nie?!"

Aku terpaksa bangun demi mengisi perut kosong. Aku menuju ke dapur.

'harap harap ada makanan. '

Aku membuka refrigerator namun tiada makanan. Aku mengeluh hampa.

Aku melihat meja makanan. Pun takde makanan.

"Biar betul Jihyo nie! Aku tahu lah aku tak suruh masak, tapi consider lah sikit tinggal kan makanan! Makanan segera pun takde?"

Aku hanya meminum saki baki susu yang masih ada dalam refrigerator. Tu pun separuh dari segelas. Nie kena suruh nie! Aku tak kisah ke apa ke kalau dia dah tidur, yang penting aku dapat makan.

Aku menaiki tangga menuju bilik Jihyo.

Tanpa berfikir, aku terus membuka tombol pintu tanpa mengetuk. Sunyi semacam.

Aku agak sedikit terpana dan terkejut melihat dihadapanku.

Ada perempuan yang menanggalkan baju tshirt nya dengan hanya tinggal memakai bra hitam. Dia menguraikan rambutnya lembut sambil membetulkan benda warna hitam tu. Lain tak bukan, Song Ji Hyo!

Serta merta muka aku berasa bahang yang panas dan berasa malu. Nak salah kan dia ke aku? Namun mataku terus tertancap ke arah  tubuhnya yang membelakangi. Tak tahu nak buat apa, terkelu. Aku menelan air liur.

Menyedari sedikit cahaya yang memasuki ruang bilik tidur, Jihyo segera menoleh ke belakang dan menjerit.

"Ahh!!! " dia segera menutup badan nya yang terdedah dengan tshirt dan menjerit sekuat hati.

"Gatal! Kaki miang!! Dahlah tak ketuk pintu!"

Jihyo terus melempar bantal kearah ku. Aku menangkis.

"Hei! Bukan salah aku kalau aku tertengok. Ni rumah aku, bilik aku. Tak payahlah aku nak ketuk pintu. Kau lah yang patut salah, tak kunci pintu!"

Menyedari keadaannya yang agak terdedah, aku membelakangi.

"Pakai baju tu dulu! Aku tak nak tengok!"

"Dahke? " takda respon.

"Hoi, kalau kau tak jawab lagi aku nak peduli apa kalau tertengok lagi."

Aku berpaling ke belakang.
Nasib baik dah pasang baju.

"K-kau buat apa kat sini? " kata Jihyo sambil memeluk tubuh. Tidak berani memandangku.

"Aku cakap kalau aku suruh tak payah masak, masak jelah! Mana tahu aku nak makan. Kan dah terima akibat." kataku meliriknya.

"Boleh tak jangan tengok aku? " kata dia, malu agaknya.

"Kau nak apa?" kata dia lagi.

"Masak lah, apa lagi? Ajak tidur?? " kata aku dingin.

Dia membesarkan matanya dan berasa terancam.

You're my overdoseWhere stories live. Discover now