part 14

109 10 0
                                    

Setelah berjumpa dengan Chanyeol tempoh hari, aku pun masih berasa canggung dan tidak berani nak mesej dia. Entah kenapa. Takut ganggu schedule dia lagi.

Telefon pun berdering. Aku check mesej yang masuk.

'Jihyo. Nak aku ambilkan kau tak? '

Sehun mesej aku ke nie? Jarang nampak dia mesej aku.

                 'Bukan kau buzy dengan training ke? '

'Tak sangat. Aku ambil kau nanti. Sempat lagi habis training. '

Aku berfikir sejenak.

"Rasanya dia masih buzy lagi. Tak menyusahkan ke? Lagipun bahaya kalau orang lain curiga nampak dia datang sini.

                "Tak payahlah Sehun. Aku boleh balik pakai bas. '

Tanpa menghiraukan mesej lain yang masuk aku pun teruskan dengan Photoshoot apabila seseorang memanggilku lekas.

"Nice! Nice! "
Setiap kali aku posing, jurugambar selalu memuji dan menyuruh ku senyum sedikit.

Aku pun senyum sambil membuat pose sedikit.

Aku tidak sedar bahawa seseorang memerhati ku dari jauh sambil senyum.

Setelah selesai photoshoot pertama, aku pun menuju kearah bilik untuk menukar baju lain.

"Jihyo unnie! " sapa salah seorang staff.

Aku memandang nya.

"Kenapa?"

Dia pun ragu ragu.

"Unnie disuruh pakai baju nie. Baju nie tak lah expose sangat unnie, tapi masih okay lagi. " Min Seo pun menghulur baju kearah ku.

Aku pun melihat dan sedikit meragui.

"Tapi, baju nie nampak bahagian dalam. Aku tak nak lah, pakai baju nie, Minseo. Tak selesa. " Aku menolak baju tersebut.

Dia pun serba salah.

"T-tapi, Unnie.. Nanti ambil photoshoot dengan model famous nanti, SeongJo."

Aku pun terbeliak.

Bukan dia tu.. ? Lelaki yang aku ada tengok dekat set tadi ke?

"Ala.. Boleh lah unnie? Aku janji nanti aku belanja makan lepas habis shooting nie. Tak lama lagi. Nie shooting last. Aku boleh hantar unnie balik nanti, jam pun dah pukul 7.45 malam." rayu Minseo.

Aku pun teragak agak. Tapi kalau Sehun tahu aku pakai baju nie, lepas tu dia tengok aku photoshoot dengan namja lain, macam mana?

Tak pe lah. Aku boleh explain nanti.

Lagipun, perut dah lapar.

Aku pun senyum lalu mengangguk kepala.

"Janji? Ajak aku makan. Hantar aku juga balik nanti. "

Dia pun membalas senyum.

"Unnie, senyuman awak cantik lah. "tegur Minseo ramah. Aku pun tertawa.

Setelah selesai memakai baju yang sedikit terdedah, aku pun melihat diriku sendiri. Minseo sambil mengatur rambutku.

"Aku rasa bersalah lah, Minseo.. "

Dia pun hairan.

"Hmm.. Kenapa unnie? Unnie nampak cantik lah. " kata Minseo kemudian lantas senyum mengusik.

"Ha.. Unnie ada namchin kan?? "

Aku pun menjeling.

"Takdelah.!"

You're my overdoseWhere stories live. Discover now