"Hi, DO hyung! Baekhyun hyung! Everyone! "
Tegurku. Entah kenapa, mood aku baik harini.Semua member memandang hairan.
"Weh! Geng! Aku salah dengar ke tadi? Sehun tegur kita ke tadi?" kata Luhan lalu mengorek telinga nya.
"Tak, aku memang dengar lah! " kata Kai kecoh.
"Kenapa dengan awak nie, Sehun? Happy semacam je." DO terus meraih bahu Sehun.
"Takde lah hyung. Aih, salahke tegur? " kataku.
"Tak.. Bukan apa... Tak pernah dengar kau ceria macam nie? Jarang nak tengok awak nie ceria semacam. Ada benda nak kami tahu ke??" kata Suho.
Aku memandang kosong.
"Takde. "
"Cih.. Adalah tu... "
Akhirnya, kami practice untuk konsert akan datang.
"Sehun! Kenapa kau dah jarang melepak dengan kitaorang akhir akhir nie? Kau dah ada.. -" Kata Baekhyun.
"Eih hyung! Takda! " kataku.
"Er.. 여러분 . Saya nak keluar sekejap. Ada hal nak urus." kata Chanyeol acah acah memegang telefon yang masih dalam perbualan.
"Ehemm.. Pergilah. Practice dah habis pun." kata Suho.
"Dah berumah sendiri, Sehun? Apa rasa? " kata Luhan.
Aku hanya senyum tanpa menjawab.
****
Aku rasa agak kosong harini. Nak cari ketenangan kejap.
Aku pun memakai sweater dengan topeng mulut hitam.
Aku pun menaiki bas dan termenung. Memandangkan bas satu satunya paling segera untuk dinaiki, jadi aku yakin tiada siapa dapat kecam.
"Hemm... Nak tahu... Apa khabar kau kat sana? Susahlah nak cari awak nie.. Nak lupakan pun tak dapat. Aku nak sangat jumpa kau.... " Aku mengerutu sendiri.
Apabila bas berhenti untuk mengambil orang lain, mataku tertancap kearah raut seseorang yang amat familiar.
Aku yang kebosanan mula berminat untuk melirik kearah orang tersebut.
Apabila aku menyadari raut wajah itu, aku pun mengosokkan mataku. Memang tak salah!
Aku dah jumpa gadis yang aku tercari cari selama nie.
Aku angkat dari tempat duduk lalu membayar lebih harga tiket bas.
"Hei! Hei! " jerit pemandu tapi aku tak hiraukan.
Aku berasa sangat gembira. Kalau boleh, aku taknak terlepas dia sekalipun.
Gadis tersebut memegang pelbagai barang dan tiba tiba kasut dia terpijak kulit pisang yang terjatuh.
Aku meluru pantas dan memegang teguh bahagian belakang badannya.
Dia yang menjerit pun menutup mata rapat. Kemudian, membuka matanya perlahan.
Aku berasa lega dia terselamat dan senyum.
"괜찮아 ? " dia ralit memerhatiku.
Ya! Lupa aku pakai face mask. Jadi dia tidak nampak jelas wajahku dan senyumanku.
Dia yang canggung segera bangkit. Kemudian adjust sikit baju dia.
Kemudian dia mengangguk sambil kebingungan.
Aku tertawa melihat wajahnya yang kosong.
"Nasib baik aku sempat tolong."
Dia memandangku dan aku pun tersenyum sipu.
YOU ARE READING
You're my overdose
Roman d'amourKisah dimana seorang idol yang tidak mudah jatuh cinta bertemu dengan gadis yang sudah berputus asa dengan cinta "Don't look for another guy.. Just look me and only me"- sehun "It's hard for me to forget you"- jihyo "You're my first love. Aku tak b...