Flashback 11 years ago
"Jihyo. Tolong jumpa aku lepas habis kelas. ~ Seojoon"
Aku tersenyum melihat surat yang aku jumpa dalam laci meja.
Aku dan Seojoon dari kelas berbeza jadi kami jarang bertemu melainkan waktu rehat.
Aku melihat jam sambil tidak sabar sabar menunggu kelas tamat.
Lagipun harini, sudah masuk 5 bulan kami couple.
Kringgg
Aku pantas berlari menuju kearah bumbung sekolah sambil menunggu Seojoon tiba. Aku menunggu agak lama jadi aku menyandar tepi dinding.
Aku melirik jam. Dekat 15 minit tapi belum sampai?
Aku terus menunggu. Tapi, kenapa Seojoon lama sangat nie? Dah dekat 26 minit aku tunggu.
"Rasanya aku nak balik lah. Mesti Seojoon lupa pasal surat dia hantar tu. "
Aku menuju keluar dari sekolah dan terserempak dengan dua pelajar yang sedang bercium. Aku terus terkejut.
"S-seojoon?? " mereka berdua yang terdengar pun terus berhenti.
"Ah, Jihyo? Tch. Tak sangka pula kau setia tunggu aku dekat atas? Mesti lama kau tunggu kan? " dia mencemuh selamba lalu memeluk perempuan ditepinya.
"Eww.. 자기야 ... 그여자는 누가 ?? " kata perempuan tersebut dengan intonasi gedik.
"Seojoon.. Apa.. Apa kau buat nie? " kata aku lembut. Aku terkilan. Rasa macam terkhianat.
"Oh, you silly girl. Tak nampak ke kau tadi kami tengah bercium? Kacau orang je! " kata Seojoon menyampah.
Aku mengeluh.
"Perempuan macam kau tak layak lah nak berangan couple dengan Seojoon. Right, baby? " perempuan tersebut terus memicit pipi Seojoon.
Aku berasa sakit hati lalu terus berjalan pergi.
Tiba tiba, perempuan tersebut menolak aku atas tanah.
"Aku cakap kau dengar lah!! " dia jerit.
Aku pun terus terkedu dan air mata deras turun.
Aku terus menangis lalu bangkit semula. Seojoon hanya melihat aku tanpa peduli.
Aku terus berlari meninggalkan mereka.
'kenapa aku bodoh sangat?! Kenapa aku tak lawan balik?! Kenapa rasa terkhianat nie?! '
Aku terus balik rumah lalu menuju kebilik tidur. Ibu segera datang dan aku terus menangis dalam dakapan.
Keesokkan pagi
Aku berjalan sendiri sambil mata termenung melihat lantai.
"Opss.. Sorry, terlanggar " kata suara perempuan yang geli.
Aku melihat hadapan. Perempuan semalam. Aku pun tersenyum sinis.
"It's okay." aku terus beredar namun seseorang dari belakang terus menarik tangan kasar.
"You're rude, Jihyo. Dah tahu kau tu langgar yeochin aku, minta lah maaf! " jerit Seojoon kasar
"자기 ,tengok dia tu. Biadap." adu perempuan tersebut.
Beberapa pelajar mula mengerumuni.
"그래...진짜 미안해 ."
Aku terus beredar namun sekali lagi seojoon merentap tangan kasar.
YOU ARE READING
You're my overdose
RomanceKisah dimana seorang idol yang tidak mudah jatuh cinta bertemu dengan gadis yang sudah berputus asa dengan cinta "Don't look for another guy.. Just look me and only me"- sehun "It's hard for me to forget you"- jihyo "You're my first love. Aku tak b...