part 25

169 11 2
                                    

"Sehun! Kau dah balik. " kata Jihyo dengan riang.

Aku hanya memandang dia dingin.

"Sehun. Tolong dengar kejap. " kata Jihyo lalu meraih tangan aku. Aku pun berhenti.

"Nanti, aku kena pergi ke China. Ada photoshoot magazine Singles. Boleh kan? "

Dalam hati aku nak sangat kata,

'tak payah pergi! Duduk sini dengan aku'

Tapi aku sedar hakikat, aku nie siapa?

"Sukahati kau lah nak buat apa. " kata aku buat buat tak ambil peduli.

Aku terus berjalan pergi. Aku pun tak tahu kenapa aku berlagak ego. Sedangkan dalam hati aku rasa kosong. Aku rindu bergurau dengan Jihyo walaupun agak kasar. Aku rindu segalanya. Tapi sekarang aku kena ketepikan perasaan aku dekat dia. Mana mungkin aku menaruh perasaan dekat perempuan yang ada hubungan dengan orang lain? Walaupun aku kecewa, aku sedih tapi asalkan dia gembira. Lagipun aku tak nak dia tahu.... I fell in love with her. Lepas nie, aku kena lupa yang aku sukakan dia. Aku kena bersedia, sebab bila bila masa je... Dia akan pergi....

Aku mengeluh berat.

Sewaktu makan malam, kami hanya sepi dan aku tidak tahu nak bincang topik apa. Fikiran aku melayang jauh.
Aku tahu Jihyo sedaya upaya menyimpan sesuatu. Mesti dia sedar aku ada berubah sejak kebelakangan nie.

Aku perasan ada sesuatu jelas kelihatan dekat tangan kiri Jihyo. Aku tertanya sebab dari tadi dia asyik genggam erat tangan dia tadi. Sebelum dia masuk bilik tidur aku sempat meraih tangannya dengan erat. Dia kelihatan agak terkejut.

"Ada apa dekat tangan kau tu? Sini, bagi aku tengok. " kata aku dingin.

Dia pun cuba menarik namun aku menahan tangannya. Nampak merah semacam.

"T-tak ada ap-pa apa. " kata dia tersekat sekat.

"Jangan tipu. Ikut aku kejap."

Jihyo pov

Sehun menarik tangan aku di belakangnya dan membawa aku ke bilik tidurnya. Aku hanya menurut sambil melihat Sehun bingung.

Sehun pun mengarahkan aku duduk tepi katil. Sementara Sehun pula mengeluarkan peti kecemasan.

Dia pun menghampiri lalu mengeluarkan cecair antiseptik.

"Kalau ikutkan, aku tak nak tolong kau. Tapi, tengok. Kau sendiri tak nak peduli nak rawat diri sendiri. Kalau tak dapat rawat diri sendiri tu, atleast beritahu " Sehun menjeling aku tajam.

Aku pun mengerang sakit.

"Perlahan sikit. " kata aku kecil.

Sehun hanya menjeling aku sambil tangan sibuk menyapu ubat atas tangan yang melecur

"Dah tahu tangan tu melecur kenapa terhegeh hegeh sangat nak terima tawaran photoshoot tu? Menyusahkan je. 바보!"

Aku pun geli hati mendengar kata kata Sehun. Aku ketawa kecil. Dia pun berhenti sekejap.

"Dah kenapa kau nie? " kata dia kehairanan. Aku mengeleng kepala.

"Aku ingatkan kau taknak langsung ajak aku bercakap. Aku tengok kau dingin semacam je... 괜찮 아 ?" aku tersenyum lalu menyengetkan kepala.

Dia pun terus berhenti.

"그만해 . Aku tak nak cakap hal tu."

Aku pun memuncungkan mulut.

"Hmmm... Nie sebab kau buzy ke?? " soal aku lagi.

Dia pun tidak menjawab. Kemudian dia membalut tangan aku dengan kain.

You're my overdoseWhere stories live. Discover now