🎈14

303 22 4
                                    


MALAYSIA  →   CHINA

" shaz! bangun! kita dah sampai. " kejut faiq.

" hm? dah sampai? " tanya shaza yang mamai.

setelah kehuru haraan beberapa jam lalu dan apabila dia dapat tidur itulah adalah sangat kesyukuran baginya. dia terasa sedikit segar setelah tidur sepanjang penerbangan mereka.

shaza membetulkan posisi duduknya dan menggalas begnya. orang ramai berpusu bersedia untuk turun .

thank you for choosing our flight and have a nice day.

" so, sekarang nih kita nak pergi mana? " tanya faiq setelah mereka keluar dari airport beijing.
tiada balasan dari shaza .

" shaza arifah! " panggil faiq.

" ye! " sahut shaza yang tersedar dari terus merenung buku jurnal itu.

" kau tanya apa tadi? " tanya shaza.

" tak ada apa lah... nih! kau dah tahu belum? alex kene culik ataupon tak? " tanya faiq.

" tak, alex masih ada kat luar sana. aku pon tak tahu macam mana zeus dapat rakaman tuh. mungkin untuk umpan aku. nasib aku tak bagitahu. " kata shaza sedikit lega.

" ouh. nasib baik.. " kata faiq.

" kita kena pergi satu tempat nih .untuk dapatkan klu apa yang perlu kita buat seterusnya. " kata shaza.

" kemana? " tanya faiq.

" tembok besar china. " jawab shaza.

" huh?! " faiq terkejut.

" iyalah... dalam buku nih kata kita kena pergi situ. mungkin ada orang dah sedia tunggu kat situ. " kata shaza. sambil kepalanya menjenguk kearah jalan untuk menaiki teksi.

" kita baru je sampai. dah kena peegi situ? tak nak booking hotel ke? " tanya faiq.

shaza memalingkan kepalanya dan memandang faiq tajam . sebelum memandang atas bawah figura faiq itu. boleh di katakan pandangan tak puas hati.

' apa salah aku?' bisik hati faiq .

ting!

mesej masuk.

shaza dengan segera membuka hp nya. faiq melepaskan nafas lega.

Check in Hotel Saint. - unknown

" ha... nasib ada yang mendengar rintihan aku. apa lagi jomlah. " kata faiq selepas mencuri tengok isi mesej shaza.

dengan selamba faiq mengatur langkah ke hadapan tanpa menunggu balasan shaza. shaza memandang faiq dari belakang dengan geram.

" kecik besar . kecik besar je aku tengok laki nih. geram nya aku.. " kata shaza geram. lalu dia memperkemaskan galasannya dan mengikuti faiq yang dengan berjayanya telah menahan teksi.

.
.
.
.
.

" ini ke hotel nya? " tanya shaza tak percaya.

" kau student degree kan? tak akan bahasa inggeris tak faham? kau tak nampak nama hotel terpapar punya besar kat situ? " kata faiq.

mata shaza memandang nama hotel itu dengan penuh musykil.

" tapi- " kata shaza terpotong bila faiq sudah hilang . dan kelibatnya sudah berada di kaunter lobi.

" faiq! " panggil shaza dengan suara tertahan sambil menghampiri lelaki itu.

" yes sir? can i help you? " tanya kerani itu.

Make me Twisted By You ✓Where stories live. Discover now