🎈22

261 21 1
                                    


" argh! "

"aaaaa! "

bang!

bang!

bang!

suara jeritan bergema di dalam hutan yang tebal itu. seiring dengan itu bunyi drone yang mengejar sasarannya juga kedengaran.

shaza yang tadi menangis, cuba untuk menenangkan kembali dirinya. faiq yang berada di sampingnya sentiasa berjaga jaga dengan kemungkinan musuh yang mendekati.

" kau dah okey? jom terus gerak. " kata faiq. shaza mengangguk. tapi shaza masih berdiri tidak berkutik. wajahnya bagai memikirkan bermacam macam perkara dalam mindanya.

" hey... " panggil faiq. shaza mendongakkan kepalanya dan melihat lelaki itu.

" hish.. anak gajah nih... kau jangan risaulah. selagi aku masih hidup. aku tak biar diirang sentuh kau walau sikit pon. " kata faiq. shaza pandang lelaki itu.

" trust me okey? " kata faiq.

" okey. " balas shaza dengan penuh pengharapan dan juga di letakkan sedikit kepercayaan dalam faiq.

" jom." kata faiq lalu menghulurkan tangannya. dan buat pertama kali shaza tak menolak huluran itu. dia sambut tangan faiq. dan menggenggam kemas.

faiq tersenyum .

walaupun situasi sekarang bukan masa untuk mereka bertenang tapi untuk seketika mereka terasa lebih kuat untuk menghadapi bersama.

mereka teruskan berjalan-berjalan dan berjalan.

dan siang, berganti malam.

🎈🎈🎈🎈🎈

setelah 30 minit berjalan dan terdengar bunyi air sungai tidak jauh. shaza dan faiq menghampiri anak sungai itu.

" kita berhenti dulu kat sini. " kata faiq.

shaza berjalan kearah tebing sungai dan di cuci mukanya .

" kau lapar? " tanya faiq.

" hmm? tak . " balas shaza.

" serius? " tanya faiq sekali lagi.

"ya. kau okey tak ? lengan kau?" giliran shaza pulak bertanya.

" okey. tak jantan lah kalau luka macam nih." kata faiq .

" kau jangan nak tipu aku lah.. kali terakhir kau cedera pon kau kata macam tuh. " kata shaza.

" serius aku okey. kau tak payah risau. aku boleh handle badan aku sendiri. " kata faiq.

" nope! " bantah shaza kemudian matanya meliar ke sekeliling.

" kau duduk kat batu tuh jap. " arah shaza sambil menunjukkan sebuah batu besar di tepi sungai itu.

faiq hanya mengangkat bahunya dan mengikuti perintah shaza. tapi , memang betul pon luka itu sakit. buktinya dia dari tadi berpeluh sejuk ketika berjalan tadi. tapi tak akan dia nak tunjuk yang dia lemah ketika shaza jugak sedang tidak kuat?

shaza mengeluarkan pisau lipat dari poketnya dan dikoyakkan bahagian bawah t shirt besar nya sebelum menghampiri pesakit itu.

" bukak. " arah shaza.

" hah? " faiq terkejut.

" bukak baju kau. aku nak cuci luka tuh. " kata shaza.

" eh.. tak payah lah.. aku boleh buat sendiri." kata faiq yang tiba tiba segan dengan permintaan berani perempuan itu.

" hish! bukak jelah! bukan nya aku nak makan kau. lagipun kalau tak cuci nanti lagi teruk. baik kau dengar cakap aku." kata shaza.

" baik puan, " kata faiq terpaksa menurut apabila kata shaza ada benarnya.

Make me Twisted By You ✓Where stories live. Discover now