"Biz geldik" diye çığıran biri sözümü yarıda kesmişti.
Bahçe kapısına baktım. Aaa Ceyda, yanındaki?
"İ-İpek? Oha" Arifcan'ı Cenk'in kucağına verip kalktım.
Yanlarına gittiğimde hala şoku atlatamamıştım. İpek'in karnı kocamandı.
"Kızlar?"
İ:"Azra" dedi ve bana sarıldı. Gözlerimden yaşlar istemsizce dökülüyordu.
"İnanmıyorum, s-sen... Hamile misin?"
İpek tam cevap verecektiki elinde valizle bahçe kapısında beliren Enes'i görünce hıçkırarak ağlamaya başladım. Koşup boynuna atladım.
Kardeşim, arkadaşım, çocukluğum...
E:"Kaçağı da bulmuşuz, ağlama hiç çok kızgınım sana"
"Enes..."
E:"Aman iyi tamam tamam, hiç de kıyamıyorum bu kıza"
Ce:"Üvey miyim ne?"
Ben gidip Ceyda' ya da sarıldım sıkıca.
Daha sonra İpek'e döndüm. Karnına baktım, ne ara ya...
İ:"Evet teyzene merhaba de bakalım cancan"
Cenk kucağında Arifcan ile yanımıza geldi.
C:"Hoş geldiniz"
...İpek ve Ceyda tarafından sorguya çekilmiştim. Bir yılın özetini anlattıktan sonra günün bittiğinin farkına vardık.
Akşam herkes salonda toplanmış kahve içiyorken biz yine Cenk ile yan yana dip dibeydik.
Kahveler bittikten sonra herkes odalara çekilirken ben fincankarı toplayıp mutfağa götürdüm. Salona döndüğümde babaannem tek başına oturuyordu. Ağzı kulaklarındaydı.
"Hayırdır sultanım ağzın kulaklarında, kendi kendine ne gülüyorsun?" dedim yanına gidip otururken.
F:"Ne güzel aile olmuşuz biz böyle. Kocaman, mutlu... Ne biliyim sizi böyle görünce"
"Ay gözleri de hemen dolar"
F:"Mutluluktan, baksana herkes birbirine nasıl bağlı, sizin mutluluğunuzu görmek benim en büyük duamdı kabul olmuş baksana. Ee birde torun-"
"Hah ben de diyordum bebek konusu açılmadı"
F:"Azra şu yaşıma gelmişim bi torun sevmeyeyim mi?"
"Sev, bak iki tane torunun var sev" dedim kucağına yatarak.
F:"Sizin sevilecek zamanınız geçti artık. Ya Azra Cenk ile mutlusunuz, her şey yolunda yani, niye bekliyorsunuz?"
Her şey yolunda değil işte babaanne.
F:"Aslında doğrusunu söylemek gerekirse benim senden pek umudum yoktu" dedi gülerek.
"Ay aşk olsun niye?"
F:"Maymun iştahlısın sen"
"Sen de çok fenasın"
F:"Ama aferin becermişsin bu sefer, güzel bir ailen olmuş, ailemiz olmuş"
Çocukluğumdaki gibi saçlarımı okşarken ben pişmanlığı yine iliklerimde hissediyordum.
Mahvetmiştim yine her şeyi. Ama sana söz babaanne seni bir daha hayal kırıklığına uğratmayacağım. Yarın ilk işim Cenk ile konuşmak olacak. Sonra senin dediğin gibi gerçek bir aile oluruz belki.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ELİMİ BIRAKMA
RomanceArkadaşlar çok sevilen Elimi Bırakma dizisinin biraz farklı hali... Azra Çelen, Cenk Güneş... ...AzCen...