5. Bölüm

15 2 0
                                    


Bir kadın ağzıyla gülmez,gözleri gülüyorsa güler demiş Cemal Süreyya nede haklıymış. Gerçek gülümseme gözlerden belli olur bizi gözlerimizle güldürecek insanlar olsun hayatımızda.

(I.A)


Hayat sen planlar yaparken başına gelenlerden ibarettir.

Güneş'in öyle belli bir planlarıda yoktu tek derdi amcasından yengesinden laf, dayak yemeden yaşamak. Ama bu hayatı çok gördüler Güneş'e para için babası yaşındaki birine sattılar. Hiç bir zaman rabbine isyan etmedi herzaman birgün mutlu olacağını düşündü ama şuan amcası yüzünden hiç tanımadığı bir adamın hayatı mahvetti ve ondan tehditler işitti. Korkuyordu hiç korkmadığı kadar korkuyordu keşke annem babam hayatta olsaydı böyle olmazdı diyordu ama malasef bu imkansızdı. Daha başına ne gelecek bilmiyordu ama hiçbirşeyin eskisi gibi olmayacağını biliyordu artık.

Cabbar ağa sabahı sabah etmişti. Bir an önce imamı alıp hemen halletmeliydi bu meseleyi. Küçük karısı çok hırçındı belliki ama ben alacağım onun hırçınlığını diyordu kendi kendine.

Bu sırada yanına gelen kahyası nefes nefese kalmışçasına koşturuyordu.

"Ağam, ağam"

"Ne oldu Bekir neden koşuyorsun? Hem imam nerde almadın mı adamı ?"

"Ağam imam efendiyi almaya gittim ama-"

"Ee ne aması uzatma söyle."

"Ağam imam efendi az önce Güneş hanımımın nikahını kıymış."

Bunu duyan Cabbar ağa Bekir kahyanın boğazına yapıştı.

"Sen ne diyorsun gebertirim seni."

"Ağam vallahi ben imamın dediğini diyorum. Kadir ağanın İstanbul’dan gelen misafirlerinin oğluyla evlendirmiş."

Bunu duyan Cabbar ağa deliye dönmüştü hepsini öldürecekti hele ki Rıza efendiyi mahvedecekti.

"Arabayı hazırla  konağına gidiyoruz, adamlarıda topla" dedi.

Kalender konağında da ayrı bir mahtem vardı. Rıza efendi karısını arayıp Güneş’in kıyafetlerini bir valize katıp getirmesini istemişti. Karısı neden istediğini anlamasada valizle konağa geldiğinde herşeyi öğrenmişti.

Şimdi Nazlı’nın odasında gitmeyi bekliyordu Güneş, kimsenin yüzüne bakamıyordu. Birde yengesinin susmak bilmeyen sesiyle daha da kötü oluyordu.

"Vallahi helal olsun sana Güneş bu kadarını ben bile beklemezdim senden. Sen ne yere bakan yürek yakanmışsında haberimiz yokmuş, boşuna dememişler sessizden kork diye helal olsun sana."

"Ayy Asiye abla sus Allah aşkına" dedi Nazlı artık dayanamadı.

"Bana niye diyorsun kız arkadaşın yapmış herşeyi zaten. Bana bak inşallah senin yüzünden Cabbar ağa başımıza bela olmaz."

"Olmaz Hatice abla sana bir şey olmaz merak etme. Siz kızı babası yaşında ki adama vermeye utanmıyorsunuz birde neyin derdine düşmüşsünüz."

DEMİR'İN GÜNEŞ'İHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin