عارفه ان بنات كتير مستنيه البوست ده جربي وشوفي فضل الله وكرمهُ وعوضهُ ليكِ💛.
- هقولك كلمتين هيغيروا حياتك 180 درجة 💛!
- نفسك في حاجة بعيييييدة اوي عن ايديك !! ومش عارف توصلها ازاي ؟
طيب انا اقولك انت هتوصل ازاي ان شاء الله بـ ٩ حاجات بس تعملهم بإتقان .. !1- الدعـاء بيقيـن"..
هو الأسمنت اللي هتبني بيه السلم عشان توصل لـ حلمك .. 💛2- الاستغفـار"..
هو الطوب اللي هترصه واحدة فوق واحدة لحد ما توصل💛3- الصلاة علي النبي "..
هي الورد اللي هتفرش بيه السلم بحيث تطلع وانت مرتاح البال ومطمن ومش قلقان وخايف لاحسن ماتوصلش💛4- الصدقات"..
هي اللي بتديكي قوة تنطِ درجااات كتيييير من السلم مرة واحدة بدل ما تطلعيه خطوة خطوة💛5- قيام الليل"..
ده اللي ليكي فيه يومياً دعوة مستجابة وربك بيتنزل فيه للسماء الدنيا يسألك عن حاجتك هل من سائل فأعطيه💛6- قراءة سورة البقرة" ..
دي بقي الكوووم الكبير اللي والله وعن تجربة محدش واظب عليها الا وشاف في حياته العجب من التيسير والبركة في الرزق واستحابة الدعوات وتفريج الهموم🕊⏰7- اذكار الصباح والمسـاء"..
بتشحن روحك بطاقة عالية اوووي بتخلي عندك حسن ظن بالله في ان دعواتك هتستجاب وده لانك بمجرد قراءتيها بتكون في معية الله🕊💛8- الصلاة علي وقتها"..
ودي اللي من الاخر لو ظبتها هتظبط حياتك ومفيش اي عمل صالح هينفعك لو مبتصليش علي الوقت !!9- الدعاء بظهر الغيب"..
وده بقي للناس اللي بتعمل ذنوب وكل شوية تقع وتقوم وحاسة انها مكسووفة وخجلانه من ربنا انها تطلب منه حاجة لنفسها !! لو انتي كده متخليش شيطانك يقدر عليكي .. وادعي لغيرك بظهر الغيب بالدعوة اللي انتي نفسك فيها وكده كده الدعاء بظهر الغيب اسرع الدعاء استجابة وفيه ملك لم يعصي الله قط هيدعيلك بنفس دعوتك دي وتبقي ضربت مليون عصفور بحجر واحد🕊💛- امشي علي الروشته دي وعرفيها لغيرك وانشريها علي اد ما تقدري وانتظري تحقق ما تتمناه وطال انتظاره عن قريب ان شاء الله💛
#اترك_اثر💙
أنت تقرأ
طريقنا نحو الجنة
Духовныеلتقوية الإيمان ودعوة للتفاؤل والأمل.. قصص الصحابيات تفسير اذكار ادعية احاديث قصص وعبر ،كله منقول هدفي أن آخذ بآيديكم نحو الجنة ،اللهم إنا نسألك الصلاح والفلاح وحسن الختام يارب 💙