Snídali společně. Birdie zobala ovoce, Severus jedl jogurt. ,,Jak jste se vyspal?" zeptala se Birdie.
Severus, který byl do té doby poměrně chladný, se rozohnil. ,,Když už se ptáte... Jsem úplně rozlámaný. Bolí mne krk, bolí mne záda, nemůžu se ani pohnout. Na té otřesné pohovce se z dlouhodobého hlediska nedá spát," odvětil plamenně. Birdie to trochu zaskočilo. Po ránu nebyla zvyklá na takovéto reakce. Mívala ráda poklidné popíjení čaje při smírném rozhovoru, tohle ji na vteřinku rozhodilo. Pak se však usmála.
,,Vím, čím to napravit. Ale až po snídani," slíbila a vrátila se k vybírání kousků ovoce z misky.Birdie po snídani zmizela v ložnici. Severus si byl jistý, že tam má nějakou náhradní zdravotní matraci nebo něco, co by mu zpříjemnilo spánek. Birdie se však vrátila převlečená do zvonových tepláků a podivně vyhlížející halenky, kterou zřejmě upředla ona sama nebo ji dostala od kmene afrických švadlen. Nesla v ruce triko. ,,Oblečte si to," řekla.
Nepřevzal ho. ,,Proč?" zeptal se a byl to velice dobrý dotaz.
,,Budeme spolu cvičit," odpověděla Birdie.
,,Prosím? Tak to jste se asi spletla, Nestová, já s vámi rozhodně cvičit nebudu," pravil zamítavě.
,,Pomůže vám to od bolesti," vysvětlila Birdie přívětivým hlasem.
,,Já chtěl matraci. Nebo novou pohovku. Ne lekce cvičení."
,,Myslíte si, že mám peníze na novou pohovku? Z mého skromného platu musím uživit sebe, vás, salašníka, agamu a kočku. Mé finanční možnosti nejsou neomezené."
,,Tak to vyřešte jinak," žádal ji Severus, ,,cvičit totiž nehodlám."
,,Můžete spát na mé posteli," nabídla.
,,A vy budete na pohovce?"
,,Ne. Já budu vedle vás."
,,Tak to nepřipadá v úvahu," odfrkl si Severus.
,,Pak zbývá jediné..." řekla Birdie a znovu natáhla ruku s trikem.
Severus si tričko prohlédl. Už to že bylo bílé mu vadilo. Navíc však byl na přední straně potisk s podivnými individui. Jeden z nich měl natupírované vlasy do obřích rozměrů a Severusovi se zdálo, že má rtěnku a oční stíny. ,,Proboha, co to má být?" zeptal se zhnuseně.
,,The Cure, nejoblíbenější kapela mýho bráchy," odvětila Birdie.
,,Tak to vůbec," odvětil. ,,To si na sebe nevezmu. A vůbec - na takové hlouposti nemám náladu ani čas."
,,Chcete se zbavit ztuhlé šíje a bolavých zad?" zeptala se Birdie. Zahleděl se jí do očí, svým pohledem Birdie dával jasně najevo, co si o tom všem myslí - a byl docela sprostý, byť nahlas neřekl nic. Severus beze slova odešel do koupelny. Vrátil se převlečený.Svlékl si ponožky, stoupl si metr a půl za Nestovou a přemýšlel o vraždě a následné sebevraždě. ,,Začneme rozvíjejícím se lotosem," informovala Birdie a začala předcvičovat. Severus Snape si sice připadal jako idiot, ale snažil se její cviky napodobovat. ,,Otáčím se, čelím větru," popisovala Birdie a pomalu klesala rukama.
,,Nestová, jsem sice začátečník, ale klidně to můžete zrychlit. Připadám si jak ve zpomaleném filmu," skočil jí do řeči Snape netrpělivě.
Birdie pokračovala v sestavě, místo popisování cviků však odvětila: ,,Takhle to má být pomalé. Nejde o rychlost, jde o nalezení klidu a míru."
Severus zatoužil nalézt pokoj a mír tím, že se zastřelí. Zhluboka se nadechl a přesvědčil sám sebe, aby byl trpělivý. Nebylo to však vůbec jednoduché.Sestavu zopakovali snad tisíckrát. ,,Tak to vám teda pěkně děkuju," řekl Severus a chtěl jít pryč.
,,Teď si dáme osm forem," pravila a začala úplně novou sestavu. Severus Snape byl v takovém stádiu vnitřního chaosu, že ji prostě a jednoduše následoval. Vzdal to. Teď už vlastně bylo všechno jedno. Na rozdíl od předchozího cvičení se tu muselo i popocházet. Tak moc se soustředil na ruce a nohy a jejich koordinaci, až nakonec vůbec netušil, co dělá. ,,Oblaka," šeptala Birdie a kroužila každou rukou jinak rychle a jiným směrem, ,,a kohout." Zvedla nohu do vzduchu. Severus se zakymácel, ale nakonec našel rovnováhu. ,,A od začátku..."
,,Ne," řekl rázně Severus. ,,Už ne. Nestová, tohle je hloupost."
Birdie se k němu otočila čelem. ,,Došlo vám, že je to hloupost až po čtyřiceti minutách?" zeptala se a potutelně se culila.
,,Od začátku," odsekl Snape a kráčel bosý do kuchyně.
ČTEŠ
Jak Snape mrzimorskou slečnu nenáviděl ✔️
FanfictionBirdie je typickou zástupkyní mrzimorské koleje. A to jí má profesor Snape za zlé.