Mrož

649 65 19
                                    

Poznámka autorky: Ano, jsem si vědoma toho, že skončím v pekle.

Birdie seděla vedle Severuse a sledovala televizi. Severus se snažil číst, ale nemohl se soustředit. ,,Nemohla byste snížit hlasitost?" zeptal se.
,,Nemohl byste si najít práci?" odsekla Birdie.
Severus se zamračil a vrátil se k četbě. Používat proti němu stále stejný argument bylo nefér jednání. Někdo zaklepal na dveře. Birdie pohlédla na Snapea, pak na hodiny, pak na Snapea, následně ke dveřím. Bylo půl jedenácté, v takovou dobu nikdo na návštěvy nechodil. Birdie vstala a došla ke dveřím. Severus ji pozoroval. Sám by předstíral, že není doma. Ona však statečně otevřela. Stál v nich muž vypadající jako kombinace bezdomovce, rastafariána a Ježíše Krista.
,,Mrožáku!" vykřikla Birdie nadšeně a vrhla se mladíkovi kolem krku.
,,Zdár," zahuhlal Mrož a podal Birdie lahev. ,,Neboj, bez alkoholu, dyť sme na stejný vlně, jasný." Severus nechápal, jak může v jedné větě použít tolik slov, vynechat tolik sloves a Nestová mu stejně rozumí.
,,Díky, hned nám naliju. Posaď se," řekla a zamířila do kuchyně. Severus si stoupl a podal podivnému muži ruku.
,,Severus Snape," řekl. Mladík si ho pobaveně změřil pohledem, zasmál se a plácl ho po paži.
,,Čau. Sem Mrož," odpověděl a rozvalil se na pohovku. Severus usedl zpět a ihned zjistil, že mu Mrož nenechal moc místa. Tiskl se k němu a spokojeně si pobrukoval. Severus si začal myslet, že nejsou blázni všichni okolo, ale že musí být chyba v něm samotném. Tenhle muž byl totiž podobně mimo jako Nestová. Možná takoví byli všichni lidé - kromě Severuse.
,,Tak ty seš Birdiin cápek?" zeptal se Mrož.
,,Cápek?" zopakoval Severus zmateně.
,,Jako jestli společně bojujete proti polygamii na jednom loži," vysvětlil Mrož.
Severus na něj zíral jako na zjevení. Birdie se vrátila se skleničkami. ,,Mrožáku, jsme jenom kamarádi," řekla.
,,Myslel jsem si to. Sice máš slabost pro takovýhle zoufalce, ale to už by byl fakt přepal."
Birdie se omluvně usmála na Snapea. Ten se neusmíval. Pozvedla svou skleničku.
,,Je to taková vzpomínka na tvý osmnáctý narozky," řekl Mrož. Zvedl se, vzal si jednu sklenku. Severus si taky stoupl, i když netušil proč. Převzal skleničku s žlutohnědou tekutinou. ,,Všechno nejlepší, Birdie. A hlavně nám nevodlítni!" pronesl a všichni si přiťukli. Nestová měla narozeniny, pomyslel si Severus. Trochu se zastyděl. Tak do sebe kopl celou skleničku, stejně v tom nebyl alkohol, tak na tom nezáleželo. Birdie také vypila celou sklenku. Mrož si jen lokl a otevřel ústa, jako by si na něco vzpomněl.  ,,Sem zapomněl, že mám jít za kámošem. Sakra, tak si to užijte beze mě," řekl a dal Birdie pusu do vlasů. Birdie se zahihňala.
,,Co tím myslíš?" zeptala se bezelstně, aleMrož už jí neodpověděl. Odešel z bytu.
,,Máte podivné kamarády," poznamenal Severus. ,,Mimochodem... Všechno nejlepší k narozeninám, Nestová."
,,Děkuju. Ale narozeniny mám až za měsíc. Mrož si to spletl, nechtěla jsem ho ranit."

Oba chvíli seděli a mlčeli, padla na ně únava.  Příjemná únava. Severus se chtěl vrátit k četbě, ale nedokázal se soustředit na písmenka. A tak jen odpočívali. Byl to podivný klid. Kéž by ten pocit míru nikdy neskončil, přáli si oba. Po čtvrt hodině se začaly dít věci. Birdie cítila, jak se jí s každým nádechem do krve dostává hřejivá radost. I když bývala stále šťastná, tentokrát se cítila nejšťastnější na světě. Severus Snape hleděl stále na stejné místo v bytě a žasl. ,,Všimla jste si někdy těch barev?" otázal se.
,,Přesně," odvětila Birdie, i když zírala úplně jinam.
,,Jak je možné, že jsem to nikdy neviděl? Tak živoucí a syté..."
Odmlčeli se na minutu, možná na dvacet minut. Severus naklonil hlavu na stranu. ,,Co jste dělala na svoje osmnácté narozeniny?" zeptal se.
Birdie se zahihňala. ,,Cože?" Znovu se zahihňala. ,,Jak vás ta otázka napadla? Proč vás to zajímá?"
,,Ten Tuleň říkal, že je tohle vzpomínka na vaše osmnácté narozeniny," vysvětlil Severus.
Birdie se celá červenala. ,,Asi bych vám to neměla říkat. Měla jsem takové sebepoznávací období. Ále... Sjela jsem se tehdy vývarem z lysohlávek." Nejdřív se tomu smála. Pak si však spojila jednotlivé komponenty ve svém mozku. Její úsměv pomalu mizel ze rtů. Severus Snape se zarazil. Oba se na sebe podívali, ale ani jeden z nich tomu nemohl uvěřit.
,,Kurva..." zašeptala Birdie.

Poznámka autorky: Děcka, neberte žádné psychotropní látky a nemluvte sprostě.

Jak Snape mrzimorskou slečnu nenáviděl ✔️Kde žijí příběhy. Začni objevovat