Hoofdstuk 27

411 22 4
                                    

Pov Leila
Ik lig in bed maar ik snap het gewoon niet. Wat deed Samah in de kamer van Amir. Zijn ze familie? Hoe? Waarom kan die familie mij nooit met rust laten. De ene keer ontvoerd hij mij om met mij trouwen en de andere keer wil hij mij verkrachten en nu Samah. Wanneer stoppen ze met mij achtervolgen?

Er ontsnapt een traan die word achtervolgd door mijn gesnik. Safouan draait mij meteen om aar zichzelf en neemt mij in zijn armen.

"wanneer gaan ze mij met rust laten. Safouan, ik kan niet zo blijven leven. Ik leef in angst, ik kan dit niet lang volhouden." Huil ik het uit. Ik ga instorten. "Je hoeft niet bang te zijn, ik zal je altijd beschermen. Overal waar jij bent ben jij veilig. Ik heb bodyguards voor je klaarstaan Leila. Dat weet je, ze achtervolgen je. Het is niet omdat ik je niet vertrouw maar omdat ik bezorgd ben om je. Ik wil niet je vrijheid afnemen maar ik wil je veiligheid kunnen garanderen. Safi?" Ik knik en voel me al beter.

Ik val met een gerust hart in slaap in de armen van Safouan.

Pov Safouan
Ik zal er zelf voor zorgen dat geen man of vrouw mijn Leila kan pijn doen.

~~
Het is vandaag een belangrijke dag voor mij.

Vandaag is het de officiële opening van mijn bedrijf. Er zullen veel jongens van de drugs erbij zijn om de veiligheid te kunnen garanderen.

Pov Samah
Vandaag is de dag. Vandaag zal ik officieel de oorlog verklaren aan Leila en Safouan.

Dit gaat nog een leuke dag worden.

"Staan de wapens klaar?" Vraag ik aan 1 van mijn mannen. "Ja mevrouw." Zegt hij. "En de mannen? Zijn ze er? En de voertuigen?" "Alles staat klaar." Zegt hij en ik knik goedkeurend.

Pov Ilhame
Er zullen vandaag veel doden vallen en 1 daarvan zal Samah zijn. Vandaag is mijn kans en ik zal het niet voorbij laten vliegen.

Ik weet allang al dat Samah Shaitan is. Ik ben haar persoonlijke assistente.

Er vallen alleen doden op de dagen dat zij vrij heeft of vrij heeft genomen.

Denkt zij dat ik dom ben? Alles wat ze doet en zegt zal ik tegen haar gebruiken.

De bedrijf die zij runt is mijn bedrijf. De geld die zij binnenkrijgt is mijn geld.

Best fascinerend hoe een persoonlijke assistente het voor elkaar krijgt om de rollen om te draaien en zelf de baas te worden en van de baas de assistente heeft gemaakt.

Pov Leila
Ik heb een geweldige verrassing voor Safouan.

Ik heb een witte jumpsuit aan.

Vandaag word het een leuke dag

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Vandaag word het een leuke dag. Ik kan het al voelen.

Ik heb ergens iets belangrijks verstopt.

Ik ga naar beneden en Safouan staat zoals gewoonlijk te wachten op mij.

"Sh*t! Safouan, ik ben mijn telefoon vergeten in de badkamer. Kun je alsjeblieft voor mij halen." Smeek ik Safouan. "Ja maar je was net boven." "Alsjeblieft habibi." Smeek ik weer. Safouan zucht en gaat naar boven.

Yes! Ik pak mijn telefoon en ga langzaam achter Safouan aan.

Pov Safouan
Ik sta in de badkamer maar ik zie nergens de telefoon van Leila.

Terwijl ik om me heen kijk valt opeens mijn oog op zo'n zwangerschapstest ding.

Ik pak het nieuwsgierig op en krijg meteen tranen bij het zien van de uitslag.

"Verrassing!" Schreeuwt Leila achter mij.

Ik draai me meteen om naar haar en ren naar haar toe en til haar op en draai een rondje met haar.

"Je hebt mij de gelukkigste man op deze aardbol gemaakt Leila! Ik word vader!" Schreeuw ik blij.

Ik leg Leila dan voorzichtig neer op de grond. "We zullen het deze keer goed doen." Zegt Leila en geeft mij dan een kus.

"Kom, we moeten gaan." Zegt Leila dan en trekt me blij mee naar beneden.

"Dit is echt de beste dag van mijn leven Leila. Dankjewel." Zeg ik en geef Leila weer een kus.

Pov Leila
Iedereen is er. De burgemeester is er ook want hij gaat samen met Safouan de lint doorknippen en ik krijg de eer om de eerste stap in de gebouw te zetten.

Mijn familie en de familie van Safouan is er ook. Dunya is er ook bij natuurlijk.

"En hierbij verklaar ik het voor geopend!" Zegt de burgemeester door de microfoon.

Wanneer Safouan en de burgemeester samen de lint hebben doorgeknipt gaan ook de confetti.

Maar dat is niet de enige knal die te horen is...

Geweerschoten gaan af en er is overal een gegil en drama.

Safouan komt naar mij toe rennen en trekt me mee naar een veilig plek.

"Ik ben bang Safouan." Huil ik.

"Blijf bij mij. Ik bescherm je Leila. Al gaat het mijn leven kosten. Ik ben er voor je en zal je niet in de steek laten." Fluistert Safouan in mijn oor.

Hij trekt me tegen zich aan en houdt me in zijn armen.

Pov Dunya
Ik kan niks doen en kijk verstijfd toe naar wat er gebeurd.

Ik voel opeens iets tegen mijn hoofd. "Kom naar mij als je niet wil dat je beste vriendin dood gaat. Ik wacht op jou Leila. Je hebt 1 minuut." Iedereen hoort het omdat die vrouw het zegt door de microfoon.

"Ik heb hier niks mee te maken. Laat me gaan alsjeblieft." Huil ik. "De tijd tikt Leila!" Schreeuwt de stem boos.

"Laat haar los!" Hoor ik de huilende stem van Leila schreeuwen. Ze is weggerend. Ik kan het zien aan Safouan die haar naam roept.

Meteen worden alle wapens gericht op Leila.

"Loop naar mij toe Leila el Din." Zegt de vrouw weer.

Leila loopt huilend naar ons toe. Haar lippen vormen de woord 'sorry'. "Niet komen Leila." Zeg ik huilend.

Leila luisterend niet en loopt verder.

Ze staat dan voor ons. Ik word omver geduwd en mijn plek word overgenomen door Leila.

Iedereen kijkt toe maar er is niemand die wat kan doen. Politie kijkt toe en de mannen van Safouan hebben hun wapens laten zakken.

Het is 1 en al drama. De ouders van Leila en de moeder van Safouan zijn aan het huilen.

De vader van Safouan is nergens te bekennen..

Opeens scheurt er een motor langs en de bestuurder is helemaal gehuld in zwart en heeft een grote geweer bij.

In een hele snelle beweging gaat de gijzelaar neer.

De hel slaat weer los!

******************************

1059 woorden

Tamtamtammmmm!

Decisions  {VOLTOOID}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu