Proloog

2.5K 114 5
                                    

'The worst things in life come free to us,' zing ik zachtjes terwijl ik mijn natte gedouchte haar in een knot wikkel. Ik doe een dun laagje mascara op vanwege het groepje vrienden van mijn broer dat op mijn kamer zit. Ik en mijn broer moeten een kamer delen. Hallo? Ik word er gek van. De kamer is wel groot, maar alsnog. Privacy?

Ik ben Julia, 15 jaar en ik woon in Rotterdam. Mijn broer heet Justin, is 16 jaar en trekt de halve vakantie op met vrienden uit Eindhoven. Ze hebben elkaar leren kennen toen we op vakantie waren in Eindhoven en ze zijn dood irritant. Nu ze allemaal een weekje blijven slapen en ik vannacht gewoon een hele nacht met vijf mensen die uit hun bek naar kaas-chips stinken, voel ik me verder helemaal top. Maar goed. Ik gooi de twee handdoeken over het rekje en loop dan in mijn joggingsbroek en oversized trui mijn kamer in. Meteen staren tien ogen me aan. Ik rol met mijn ogen. 'Juul, ga weg,' zeurt Justin terwijl hij achterover op zijn rode zitzak valt. 'Wat nou, "ga weg."? Sorry lieverd maar dit is toch echt net zo goed mijn kamer als die van jou.' Zeg ik geïrriteerd. Er klinkt wat gelach en ik werp ze een dodelijke blik. Meteen houden ze op. Ik klim mijn hoogslaper in en plof neer op mijn kussens. 'Pittige tante hoor, die zus van je.' Klinkt er zacht als ik op mijn telefoon zit. Uit automatisme grijp ik naar een van de vele kussens op mijn bed en smijt het vanaf boven naar beneden in de richting waar de stem vandaan kwam. 'Au!' Klinkt er ineens door dezelfde stem. 'Karma has no menu, you get served what you deserve.' Zeg ik en ik plof achterover op mijn kussen. Ik open Whatsapp en klik op Emma, mijn beste vriendin.

'Ik: Em, i need help. Ik zit de komende week opgescheept met vier apen van Justin. Ze heten Thijmen, Max, Rein en Jay. Alleen Jay is leuk. Rein is wel wat voor jou denk ik. Thijmen en Max zijn niet zoveel aan. Kom je morgen langs? Kan je ze zien. Maar Em, ik ga slapen. Ben doodop. Slaaplekker xx'

Ik vergendel mijn mobiel en kruip onder mijn dekens. 'Ga je nu al slapen?' 'Bek dicht Justin, het is half één 's nachts.' Kreun ik en ik sluit mijn ogen.

---- SAAAAAAAII. Guys omg ik heb zoveel inspiratie hiervoor part 1 word beter I PROMISE. Vote vote vote vote alsjeblieft. Zoveel moeite om op een sterretje te drukken is het toch niet? Je maakt me er blij mee yay. En een comment vind ik ook leuk yoooo

Little Stupid ThingsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu