17. 2019 | She died II
📍Home of Flower
Tae-hyung pergi ke satu kedai bunga. Melihat penjual bunga di kedai itu buat dia teringat dengan Kaito Rose. Tae-hyung menampar perlahan pipinya untuk menyedarkan diri sendiri dari teringat kisah lama. Tae-hyung perlu lupakan Kaito Rose. Dia harus. Itu semua adalah masa lalu.
Perasaannya kini untuk orang lain. Tae-hyung rasa dia dah terlalu membuat Ha-na sangat terasa. Sebab sudah seminggu, Ha-na seperti tak teringin bercakap dengannya. Ha-na merajuk teruk dengannya, mungkin.
Tae-hyung bertanya kepada satu florist yangg dia nampak sedang berdiri di hadapan kedai itu. "Saya nak beri bunga kepada seseorang. Boleh tak awak cadangkan saya bunga apa yang sesuai?"
"Boleh. Encik nak bunga yang melambangkan apa? Melambangkan rasa suka? Melambangkan rasa sedih?"
"Saya nak bunga yang melambangkan rasa menyesal."
• 𝒑𝒖𝒓𝒑𝒍𝒆 𝒉𝒚𝒂𝒄𝒊𝒏𝒕𝒉—flower that represent regret. It is also a symbol of sorrow and sometimes forgiveness.
"Bunga ni sesuai." Cadang florist itu.
Tiba-tiba mata Tae-hyung terpandang satu bunga yang berada di belakang florist itu. Sepertinya dia pernah lihat bunga itu sebelum ni. Hanya kali ni, warnanya berbeza.
• 𝒄𝒐𝒔𝒎𝒐𝒔 𝒂𝒕𝒓𝒐𝒔𝒂𝒏𝒈𝒖𝒊𝒏𝒆𝒖𝒔 : chocolate cosmos—suitable for the shy ones who want to convey their emotions to the loved ones. It has the scent of real chocolate. But, it's inedible. Don't try to eat it!
"Saya nak bunga ni. Nama bunga ni cosmos kan?" Tae-hyung gembira melihat bunga cantik itu.
"Ya, betul tu Encik. Ia lebih dikenali dengan chocolate cosmos sebab baunya yang seperti coklat."
"Wau. Boleh beri saya bunga ni satu bouquet?" Kagum Tae-hyung mendengar fakta tentang bunga itu.
"Encik yakin?" Florist bertanya kembali kepada Tae-hyung.
YOU ARE READING
𝐇𝐞𝐫 𝐭𝐡𝐨𝐫𝐧 ☑
Mystery / Thriller• polis atau pencuri? - kau rasa? 𝐒𝐨𝐧𝐠 𝐉𝐢-𝐡𝐲𝐨 : Oh Ha-na 𝐕 : Kim Tae-hyung Genre : Police & Thief