"Korang kelas online tak esok?" soal mina kepada junghwan, haruto, jeongwoo dengan doyoung. Mereka mengangguk.
"Oh" semua sambung tengok citer kartun kat tv. Upin ipin. Yang lain semua dah tidur. Tinggal dorang 5 je belum tidur. Layan upin ipin kan memang. Tiba tiba jihoon turun. Mina ngan yg ada kat ruang tamu pandang gerak geri jihoon.
"Apa?" soal jihoon selepas keluar dari dapur.
"Hyung tak tidur lagi rupanya" kata junghwan.
"Ye. Hyung tak ngantuk. Kenapa?"
"Jom lah tengok upin ipin ni." kata haruto. Tiba tiba hyunsuk pun keluar dri pintu lif. Hyunsuk dengan jihoon berpandangan lama. Janam janam janam~ ok jangan nak drama.
"Apa?" soal hyunsuk.
"Apa?" soal jihoon lak. Hyunsuk jeling lalu pergi dari situ. Jihoon pun sama.
"Asal tu?" soal mina pelik.
"Dorang tak rapat macam dulu lagi noona. Hmm." kata doyoung.
"Kenapa?" soal mina lagi.
"Panjang ceritanya......" kata jeongwoo lalu memandang atas. Yg lain pun pandang atas acah acah tengah bayangkan cerita jeongwoo.
Flashback 4 hari lepas
"Oi! Betina sundal" panggil hyunsuk kepada perempuan yg berada jauh dari nya.
"Eh oppa~ kenapa cari hyun?" soal perempuan yg bernama songhyun itu kepada hyunsuk.
"Kau sendiri tau kenapa aku cari kau" marah hyunsuk.
"Alah janganlah marah marah oppa. Cuba cerita baik baik kenapa?" songhyun menggoda hyunsuk. Hyunsuk menolak nya.
"Jangan nak sentuh aku. Najis" kata hyunsuk. Songhyun tersenyum sinis.
"Songhyun?" jihoon datang.
"Hyunsuk?" soal jihoon.
"Oppa tgk dia ni. Dia datang je nak perkosa hyun. Takde adab betul" tipu songhyun. Jihoon pandang hyunsuk.
"Yah! Sanggup kau buat aku macam ni eh? Dah start sekarang kita bukan kawan macam dulu lagi. Jangan pernah ingat aku atau sebut nama aku. Sebab start skrg aku pun dah tak nak layan kau. Lupakan semuanya" jihoon membawa songhyun dri situ.
"Yah! Jihoon kau asal ah? Kenapa percaya sangat dekat perempuan tu? Ko tak tau ke dia dah jatuhkan nama aku. Kenapa percaya sngat mulut puaka tu. Dasar betina sundal." kata hyunsuk mengharapkan jihoon dengar. Tpi tak. Jihoon dah pergi duluan.
End flashback
"Ksiannya hyunsuk. Ish jihoon ni pun satu yg dia back up yeochin dia yg entah manusia entah setan tu kenapa" kata mina sambil mengetap gigi.
"Tulah"
"Tak payah nak sibuk urusan aku. Diam je" kata hyunsuk yg tibe datang entah dari mana. Mereka semua terdiam. Hyunsuk pun pergi naik atas.
TBC
VOTE! ;)
YOU ARE READING
[C] HOUSEMATE || TREASURE
FanfictionKang Mina adalah seorang anak kepada manager YG ENTERTAINMENT. Dia juga tak lama lagi akan menggantikan tempat kerja appa nya. Atas alasan? Encik kang nak rehat😅. And treasure adalah salah satu idol yg berada di bawah agensi YG ENTERTAINMENT. Treas...