Mina bangun dari tidur nya yg nyenyak. Dia turun ke bawah, semua tengah berkumpul dekat ruang tamu.
"Kenapa??" Soal mina pelik sebab semua berkumpul, pehal, ada orang nak khawin ke? Bantin Mina.
"Noona, noona masak tau hari ni. Ada orang nak datang" kata jaehyuk kepada mina. Mina menaikkan keningnya di sebelah. Kenapa? Kan ada maid.
"Ok jadi macam ni, hana nak datang, kitorang dah janji nak ajak dia makan sekali dengan kita. Boleh lah noona, please please please?" Rayu jeongwoo dengan aegyo. Pikir comel? Memang comel pun.
"Yelh yelah , noona masakkan." Kata mina. Dia pun memulakan langkah ke dapur.
"Eh jap , aku pun nak tolong masak boleh??" Soal hyunsuk, aik tibe tibe je ni.
"Tak boleh tak boleh, biar aku yang tolong dia. Hyung duduk diam ok. Baibai~" jihoon pun pergi ikut mina dan tolong mina memasak. Hyunsuk pasrah dan duduk balik.
-
Mina's POV
Dingdongdingdong-
Aku mendengar bunyi loceng rumah di tekan. Oh hana dah sampai kot. Aku pun menghidangkan semua makanan di atas meja makan.
"Charaeseo mina-shi" jihoon memeluk pinggang Mina.
"Gomawo" mina senyum.
"Wow~ sedap nya bau~" tiba tiba treasure masuk dapur termasuk hana. Jihoon laju laju melepaskan pelukan. Eh kenapa?
"Erk hah jenputlah duduk" kata mina. Treasure termasuk hana pun duduk di tempat yg tersedia.
"Hai mina, oh ni lah yg selalu hyunsuk cerit-" mulut hana di tekup oleh hyunsuk. Pelik mina di buatnya.
"Jangan lah bagitau" kata hyunsuk sepruh berbisik kepada hana. Dia pun melepaskan tekupan tu.
"Hehe jusunghamnida" kata hana. Mina senyum.
"Gwaenchana, saya mina" kata mina. Hana hanya tersengih.
"Aku hana, Jangan lh pakai ayat formal tu. Pakai je aku-kau. Lagi pun kita sekrang dah jadi kawan kan" kata hana. Mina hanya tersengih.
"Btw, mina noona ialah yeojachingu jihoon" kata junkyu. Laju jihoon
memandang junkyu. Tak boleh tutup mulut betullah budak ni."Hahh? Jdi mina ni gf jihoon??" Soal hana. Semua mengangguk. Jihoon hyunsuk hanya mendiamkan diri.
TBC
Vote;)
YOU ARE READING
[C] HOUSEMATE || TREASURE
FanficKang Mina adalah seorang anak kepada manager YG ENTERTAINMENT. Dia juga tak lama lagi akan menggantikan tempat kerja appa nya. Atas alasan? Encik kang nak rehat😅. And treasure adalah salah satu idol yg berada di bawah agensi YG ENTERTAINMENT. Treas...