"Mina...." jihoon memanggil mina yg tengah sibuk menyiram bunga. Mina pandang jihoon yg menyandar di pintu sambil memeluk tubuh, baru kali ni mina nampak jihoon series semacam, muka tak senyum. Member yg lain turut memandang jihoon yg memanggil mina.
"Let's break up" mina tersentak, tong penyiram bunga yg dia pegang tadi terlepas. Dia pandang jihoon tak caya. Member yg memandang itu pun memandng sesama sendiri tak faham apa yg jdi.
"Hyung-" belum sempat doyoung nk tanya sesuatu jihoon memotong.
"Saya nak kita break, dh tu je" jihoon kembali masuk ke dalam rumah. Hyunsuk yg memandang tu terus pergi ke arah mina.
"Dh korang gi masuk, buat kerja masing masing" kata hyunsuk, member yg lain mengikut arahan. Hyunsuk pandng mina yg terkaku.
"Hyunsuk, jihoon kata apa tadi? Betul ke dia nk break? Kenapa? Kenapa buat saya macam ni?" Kata mina. Hyunsuk tarik dia dalam pelukannya. Mina tiba tiba menangis di dlm pelukan hyunsuk. Hyunsuk mengusap kepala mina.
-
Toktoktok
"Jihoon... buka pintu.." hyunsuk mengetuk pintu bilik jihoon, tak lama pinti di buka. Hyunsuk menarik colar baju milik jihoon.
"Kenapa kau buat mina macam tu?!" Soal hyunsuk dengan marah. Jihoon menjeling lalu menepis tangan hyunsuk dengan kasar.
"Dh lah hyunsuk, aku tau kau suka dia. Dia pun suka kau, bukan aku." Kata jihoon selambah. Hyunsuk mengerutkan keningnya.
"Maksud kau?" Soal hyunsuk.
"Kau tau, selama kitorang official, dia tak pernah beri perhatian dekat aku, dia asyik sebut nama kau depan aku, tapi aku diam je. Dan setiap kali kitorang depan kau, dia baru nak layan aku, motif dia, dia cuma nak cemburu kan kau. Bukannya nak layan aku pun. Aku sebenarnya dh sedar semua tu dari awal. Aku terlampau sayangkan dia sampai tak buka besar besar otak aku. Sekarang aku dh break kan dia, puas? Kau pun dh tau an? Apa lgi gi ah dekat dia" kata jihoon. Hyunsuk still pandang jihoon.
"Aku tak rasa kau bawa mina break pasal ni, ni mesti pasal hana, semalam aku nampak kau jumpa dia" kata hyunsuk. Jihoon diam. Tiba tiba mina datang.
TBC
VOTE;)
YOU ARE READING
[C] HOUSEMATE || TREASURE
FanficKang Mina adalah seorang anak kepada manager YG ENTERTAINMENT. Dia juga tak lama lagi akan menggantikan tempat kerja appa nya. Atas alasan? Encik kang nak rehat😅. And treasure adalah salah satu idol yg berada di bawah agensi YG ENTERTAINMENT. Treas...