Ok treausre dah pilih bilik masing masing. Dekat tingkat 3 ada 6 bilik. So decide untuk pilih 2 org dlm satu bilik.
Bilk 1- hyunsuk & junghwan
Bilk 2- yedam & doyoung
Bilk 3- haruto & jeongwoo
Bilk 4- junkyu & mashiho
Bilk 5- jihoon & yoshi
Bilk 6- asahi & jaehyuk-
Petang
"Ok guys turun makan. Noona dah masak dah ni" panggil mina dari bawah menggunakan mic. Nak harapkan suara dia? Memang tak ah. Rumah tu besar kot. Mana drg yg kat tingkat 3 tu dengar suara mina. Treasure pun turun setelah di panggil.
"Jap jap. Mana junkyu dengan mashiho?" treasure mengangkat bahu. Lalu terkejut.
"Macam mana noona tau nama drg?" soal doyoung. Mina pandang lalu tersenyum. Senyum sebab geram dengan pipi chubby doyoung tu. Ye mina jujur sebenarnya taknak pun ambil treasure jadi housemate. Tapi kalau housemate dia semua macam tu comel comel tak jadi nak merajuk dengan encik kang.
"Asal noona senyum?" soal jaehyuk.
"Sebab korang comel" hah sudah satu satu membahang.
"Kiyowo. Noona dah kenal muka and nama korang. Appa noona dah tunjukkan. Ok nama noona kang mina. Umur noona 21 tahun. Firstly noona tak nak pun korang satu rumah dengan noona. Tapi tak boleh. Korang cute sangat." kata mina macam ber fangirl. Satu ii member treasure membahang. Tak lama tu junkyu dengan mashiho dh trun.
"Jap maknanya noona seumur dengan hyunsuk hyung?" soal yedam dia memandang hyunsuk. Hyunsuk pandang dia 'apa?'.
"Haah. Noona tau. Hehe. Hai hyunsuk. Aku minaa." sapa mina dengan ramah sambil memaparkan senyuman manis. Hyunsuk mengangguk lalu duduk di meja makan. Mina mencebik.
"Sorry lah ye noona. Lama lama nanti ok lah tu" yoshi menggosok bahu mina. Mina hanya tersenyum lalu mengangguk. Mereka semua pun menikmati makann yg ada dekat atas meja.
-
TBC
VOTE! ;)
YOU ARE READING
[C] HOUSEMATE || TREASURE
FanfictionKang Mina adalah seorang anak kepada manager YG ENTERTAINMENT. Dia juga tak lama lagi akan menggantikan tempat kerja appa nya. Atas alasan? Encik kang nak rehat😅. And treasure adalah salah satu idol yg berada di bawah agensi YG ENTERTAINMENT. Treas...