"Yah! Jihoon~" mina merungut manja di depan jihoon. Jihoon pandang dia.
"Apa sayang?" soal jihoon nada gently. Omg myhearteu! Ok sambung.
"Jom jalan" mina buat puppy eyes. Amboi~! Hyunsuk pandang dorang.
"Hyung noona nak jalan tu. Pergilah teman dia. Kang kalau dia jalan sendiri habis dia kena tibai ngan orang lain" kata haruto dengan kekehan di hujung ayat-..-.
"Haha jom" jihoon tarik tangan mina dan bawa keluar dari rumah.
"Haih sweet lah dorang tu" kata jeongwoo. Yg lain mengangguk kecuali hyunsuk.
"Haah secocok!" kata yoshi. Yedam dengan jaehyuk mengangguk.
"Hyung, sweet kan doran--" mashiho ingin bertanya kepada hyunsuk. Hyunsuk bangun tanpa pandang treasure yg lain lalu naik masuk ke bilik.
"Napa ngan hyung tu?" soal asahi. Mereka semua mengangkat bahu. Junghwan dengan doyoung naik ke atas nak ke bilik hyunsuk.
-
Tok tok tok
"Hyung? Buka pintu boleh. Ni kitorang. Doyoung dengan junghwan" kata doyoung di luar bilik. Hyunsuk membuka pintu lalu dia mengambil gitar untuk di mainnya.
"Hyung ok?" kata junghwan. Hyunsuk pandang junghwan sekejap.
"Hyung ok lah. Kenapa?" kata hyunsuk. Doyoung menggeleng.
"Hyung nampak tak ok. Hyung jangan tipu kitorang eh" nafi doyoung. Junghwan mengangguk dengan kata kata doyoung.
"Betullah, hyung ok je" kata hyunsuk sambil pandang gitar dia.
"Hyung sebenarnya suka mina noona kan?" kata kata doyoung membuatkan hyunsuk terpaku. Hatinya kembali retak.
"Jangan lah mention nama dia. Takde kena mengena pon" kata hyunsuk menahan sakit di hati.
"Hyung tipu. Hyung suka noona sebenarnya tapi hyung tak tau. Ni pun hyung baru je tau. Hyung jaelous sebab jihoon hyung dengan noona couple, kan?" kata junghwan serious. Hyunsuk yg tak memandang gitarnya ke bawah tu menitiskan air mati. Dia sakit, cemburu, tak dpt nak tahan semua tu. Dia nangis? Tak kesah pun dia nangis, dia pun manusia jugak. Ape ingat perempuan je ke ada hati lembut?
"Hyung nangis??" kata doyoung. Junghwan cepat cepat memeluk hyunsuk.
"Ye hyung suka dia hiks. Tapi hyung tak nak sakitkan hati jihoon. Dia dah jadi milik jihoon. Hyung memang jahat kan? Hiks. Hyung cemburu dengan hubungan dorang. Hyung cuba acting cool depan dorang. Tapi dari hujung sudut hati hyung retak. Tak sampai hati nak tengok. Hyung cemburu. Hiks. Hyung pabo" kata hyunsuk terhadap dirinya. Doyoung pula memeluk hyunsuk.
"Ani, hyung tak pabo. Stop persalahkan diri sendiri. Gwaenchana kitorang ada" kata doyoung. Junghwan mengangguk. Mereka pun meleraikan pelukan.
"Please jangan bagitahu yg lain tentang ni. Korang dua je tahu" kata hyunsuk. Junghwan dengan doyoung mengangguk.
TBC
Humph sian husband aku :(
Vote! ;)
YOU ARE READING
[C] HOUSEMATE || TREASURE
FanficKang Mina adalah seorang anak kepada manager YG ENTERTAINMENT. Dia juga tak lama lagi akan menggantikan tempat kerja appa nya. Atas alasan? Encik kang nak rehat😅. And treasure adalah salah satu idol yg berada di bawah agensi YG ENTERTAINMENT. Treas...