-16-

537 85 5
                                    

Mina's POV

Aku pandang hyunsuk yg tengah main phone duduk dekat sofa yg tersedia tu, aku tengah urus cameraman yg rakaman tadi.

Lepas aku siap kerja kan tugas ku ambil air mineral ku dan duduk di sebelah hyunsuk. Hyunsuk pandang aku.

"Penat?" Soal nya. Jap dia soal aku? Woah. Eh eh over kau ni mina. Aku hanya memaparkan senyuman ke arah nya. Agak awkward dah lama tak berckp sama sama.

"Amacam hubungan kau ngan jihoon?" soal hyunsuk. Aku mengangguk.

"Ok je, macam biasa" kata ku. Tpi.... erh, aku still tak leh move on dari hyunsuk. Kenapa? Haih. Aku suka dia tapi aku tipu perasaan aku sendiri dekat dia.

"Eh hana.." aku pandang yeoja yg baru masuk ruang yg kami tengah duduk sekarang ni. Hana. Aik. Macam mana dia boleh ada kat sini..?

"Hana??" Hana pandang aku.

"Oh hai mina, dh start kerje eh? Oh lupa, disebabkan kau bru start kerja jdi sebenarnya aku trainee kat sini, hehe annyeong" ohh trainee, hana baik je dengan aku. Tpi yg buat aku sakit hati bila dia dengan hyunsuk, asyik nk sweet sweet je depan aku. Siapa tak sakit, aku dh lah still ada hati dekat hyunsuk.

"Annyeong hyunsuk. Manaa yg lain??" Hana duduk di sebelah hyunsuk dengan rapat. Hah salah satu nya mcm ni, buat aku nk keluar je dri ruang ni. Haih.

"Drg dh balik. Aku teman dia ni hah. Nak kena teman kan konon. Jihoon ada tapi aku juga" kata hyunsuk sambil pandang aku. Aku tak tau nk ckp apa, tapi memang awal awal appa yg nk jumpa hyunsuk tdi, tpi appa tiba tiba ckp tak jadi. So hyunsuk pun teman lah aku, ye tu aku yg nk suruh dia teman, balik nanti sama sama. Takde lah aku alone.

"Ohh hehe. Hmm, suk, jihoonn....... erk takde lah" hana bangun. Dia kembali menayangkan senyuman manisnya. Hyunsuk pandang dia.

"Dh bubye korang, bye mina" aku membalas lambaian dia. Hyunsuk tk balas, dia cuma pandang je hana. Kenapa? Ada sesuatu ke..?

-

Author's POV

"Ehem, hana" hyunsuk panggil hana yg berada di depannya tengah makan, drg sekarang kat dlm restaurant xxxx. Mina dh pulang, hyunsuk hantar tadi.

"Erm apo? Aagu temmah magan ngi" soal hana dengan mulut yg berisi makanan.

"Habis kan lah dulu kalau nak balas pon" hyunsuk jeling dia. Perangai hana dri dulu sampai skrg tk berubah. Hana pun menelan semua isi yg berada di dlm mulutnya.

"Hah ape dia?" Hana menyoal sambil melap mulut nya menggunakan tisu yg tersedia.

"Erm pasal jihoon............"

TBC

VOTE;)

[C] HOUSEMATE || TREASURE Where stories live. Discover now