Note: author akan publish 200+ atau 300+ words dalam satu chapter ;)
___________________________________"Tapi kenapa rumah mina appa?" soal mina kepada appanya. Appanya atau lebih dikenali encik kang yang tengah membaca surat khabar pun menoleh.
"Alah biarlah diorang jadi housemate kamu. Tak lama pun. 5 bulan je" encik kang mengangkat2 keningnya beberapa kali. Mulut mina terlopong luas.
"Lama gile. Appa, tak boleh ke tinggal tempat lain? Drg lelaki kot. 12 org lagi. Mina ni sorang je perempuan" protes mina. Encik kang hanya buat tak tahu. Mina mencebik.
"Appa--"
"Nak appa amik kunci kereta tu?" kata encik kang. Mina terdiam lalu menggeleng.
"Herh yelah" encik kang tersenyum lebar. Mina memuncungkan mulut. Tak yah nak muncung sangat mina. Hilang bibir nanti kena potong😂
"Hah macam nilah anak dara appa. Dah pergi tolong omma kamu kat dapur tu" kata encik kang dan menyambung membaca surat khabar lama. Mina pun pergi ke dapur nak tolong omma dia. Malam nanti baru dia balik rumah dia.
-
Mina's POV
TOK TOK TOK // DING DONG DING DONG
Aih siapa yg kacau tidur pagi aku ni hah? Aku pun bangun dri tempat tidur. Dan turun untuk membuka pintu.
"Noona~! Kenapa lambat buka?" soal junghwan. Oh treasure. Cepat nya smpai korang.
"Awal nya? Dah masuk. Bilik korang dah noona siapkan dekat tingkat 3. Bilik noona tingkat 2. So kalau ada apa apa jangan panggil noona. Noona nak tidur. Adios" aku pun naik ke belik aku. Nak sambung tidur lah pe lagi.
-
No one's POV
"Bapak ah besar wei rumah" kata junkyu. Amboi main bapak. Bapak kau kat rumah entah ok ke tak kau kata macam tu, tu.
"Haah besar wei. Aku tengah mimpi ke?" kata jeongwoo. Dia mula mencubit cubit tangannya.
"Tak sakit pun" memanglah tak sakit sayang oi. Kau cubit kena tak kena nampak. Haruto amik ketam mainan dri beg dia lalu mencubitkannya mengguna tangan ketam di lengan jeongwoo.
"Ahhh!" oi oi rileks. Kau jerit macam nak terberak pehal. Ketam mainan je kot.
"Dah jom naik. Sajangnim kata rumah ni takde tangga. So kita nak naik guna apa?" soal jaehyuk bengang. Sajangnim tu appa mina. Appa mina manager treasure di YG entertainment.
"Ada lif kan? Takkan nak panjat dinding ni kot. Dah jom" kata jihoon. Semua tergamam dengan suasana rumah mina. Jap rumah mina ada maid? Ofc lah ada. Takkan mina sorang je ada dlm rumah tu. Mampus dia kalau dia je yg jaga rumah tu.
TBC
VOTE!;)
YOU ARE READING
[C] HOUSEMATE || TREASURE
Fiksi PenggemarKang Mina adalah seorang anak kepada manager YG ENTERTAINMENT. Dia juga tak lama lagi akan menggantikan tempat kerja appa nya. Atas alasan? Encik kang nak rehat😅. And treasure adalah salah satu idol yg berada di bawah agensi YG ENTERTAINMENT. Treas...