"Hah mina ngan jihoon ada hubungann?!" Soal Encik Kang terkejut. Junghwan mengangguk dengan selambanya. Membernya yg lain menghempas dahi.
"Betul ke Mina? Jihoon??" Soal Encik Kang. Mina dengan Jihoon perlahan lahan menganggukkan kepala.
"Sejak bila??" Soal encik kang lagi.
"Bulan lepas sajangnim" kata junghwan, encik kang pndang dia. Lagi sekali member yg lain menghempas dahi.
"Bendul nye kau ni junghwan.." kata member yg lain dengan perlahan.
"Jadi dh lama?? Kenapa tak bagitau appa, Mina? Sanggup ehh mina buat appa macam ni" encik kang dah baring di sofa dengan tangisan buuatannya.
"Erk appa, sorry lah" kata Mina. Encik kang bangun. Dia berpura pura lap air mata nya.
"Dah appa maafkan, sekrang appa datang ni nak bincang untuk jadual treasure" kata Encik Kang kembali serious. Amboi pandai eh berlakon.
" sajangnnim, jadual nak tukar dah ke?" Soal hyunsuk. Encik kang menggeleng.
"Tak, tapi korang dh boleh start esok ikut jadual yg biasa korang guna kan tu" kata Encik kang.
"Baiklah sajangnim" kata treasure.
"And Mina, esok kamu pun dh boleh start kerja" kata encik mina. Mian menaikkan kening nya.
"Kerja? Kat mana?" Soal Mina.
"Sebagai manager ah, gantii appa, tak nka? Kalau taknak-"
"Eh nak nk nak" kata Mina. Encik Kang mengangguk.
-
"Dah korang dh siap??" Soal Mina dari luar bilik persediaan treasure. Doyoung membuka pintu.
"Dah lama kitorang siap noona, dah guys jom" treasure pun keluar dari bilik persediaan. Sebab kejap lagi dorang ada meeting mengikut jadual yg di beri. And Mina kena ada dengan dorang.
-Skip meeting-
"Fuh akhirnya siap dh meeting hari ni" kata jeongwoo sambil duduk terbaring dekat sofa yg tersedia kat bilik persediaan.
"Noona, noona tak balik ke??" Soal junghwan. Mina menggeleng.
"Noona ada banyak kerja nak buat" junghwan mengangguk.
"Dh guys jom balik" kata hyunsuk. Dia sebenarnya sakit hati, disebabkn tgk mina dengan jihoon mesra sangat tadi. Selama meeting dia kena hadap. Dh lah dia je yg kena soal , biasa lah leader kan.
"Hyunsuk." Mina panggil hyunsuk sebelum yg lain keluar dari bilik persediaan. Hyunsuk pandnag dia.
"Awak stay ngan saya boleh??" Soal mina. Hyunsuk pelik.
"Kenapa aku?" Soal hyunsuk. Member lain dh keluar dah. Masuk kereta.
"Appa suruh, awak yg temankn saya, lagipun lepasni appa nak jumpa awak" kata mina lagi. Hyunsuk kembali masuk bilik persediaan. Dia ambil phone and call nombor jihoon.
Hyunsuk memberitahu yg dia balik lambat sebab manager kang nk jumpa. Jihoon membalas ok, lalu mengendkan panggilan.
TBC
VOTE;)
YOU ARE READING
[C] HOUSEMATE || TREASURE
Fiksi PenggemarKang Mina adalah seorang anak kepada manager YG ENTERTAINMENT. Dia juga tak lama lagi akan menggantikan tempat kerja appa nya. Atas alasan? Encik kang nak rehat😅. And treasure adalah salah satu idol yg berada di bawah agensi YG ENTERTAINMENT. Treas...