Hyunsuk's POV
"Oi hyung! Jaelous eh??" kata junghwan setelah jihoon dengan mina pergi bersama. Apa? Jaelous? Hotak hang.
"Takde nye hyung nak jaelous." kata ku lalu buat muka annoy. Doyoung yg memandang hanya tersengih memandang ku. Apa sengih sengih aku sumbat dalam lubang jamban kang.
Aku ambil keputusan untuk jalan jalan di sekeliling rumah tu. Memandangkan aku tak berapa tau lagi pasal rumah ni walaupun dh tinggal 1 minggu. Jalan punya jalan nampak lah adegan yg tak mampu di pandang oleh ku.
"Ehem!" aku berdehem dan mereka berdua melepaskan pelukan.
"H-Hyung?" jihoon pandang aku. Aih aku tak pandang dia. Aku bukan marah dengan dia. Tapi aku ego sangat tak nak maafkan dia. Ngeh. Aku pandang mina. Jantung aku berdegup kencang. Amboi jantung nak mati dah ke?
"Apa korang buat?" soal ku. Mina pandang aku. Andwae. No. Aish jangan lah pandang aku macam tuu.
"Takde. Aku cuma peluk dia je" kata jihoon. Tak tau kenapa aku rasa sakit sangat dengar ayat jihoon tu. Aku memejamkan mata. Ok baik aku blah dari sini.
Mina's POV
Aku pandang hyunsuk yg dah pergi dari situ. Lepastu aku pandang jihoon.
"Kenapa cakap macam tu dekat dia?" soal ku pada jihoon. Jihoon senyum dekat aku. Tak, apa maksud kau jihoon.
"Betullah kan noona? Tadi jihoon peluk noona kan?" kata jihoon. Aku menarik nafas lalu di hembus.
"Ye memang betullah. Tapi kenapa reaction hyunsuk macam tu??" kata ku. Jihoon mengangkat bahu.
"Tapi noona kata betul kan tdi yg noona terima jihoon jadi namchin noona. I mean, bukan noona lagi tapi Mina" kata jihoon lalu smirk. Aku mengangguk lalu senyum. Alahh cute sangat lah kau ni hoon. Aish.
"So.... We're in relationship now" jihoon wink dekat aku. Haih jihoon jangan buat hati noon- i mean jangan buat hati saya nak meninggal hoho.
"Woww!!! Rupanya dah official tanpa di sedarii kitorang!!" kata asahi dengan excited. Jihoon dengan mina terkejut. 'Darimana korang nyumbat dengar kitorang hah?'
"Woww! Anbelivebel!" kata junkyu dengan english kelaut dia. Mashiho gelakkan dia.
Hyunsuk's POV
oh. Ok. I think aku memang sakit hati sekarang. But why skrg? Kenapa bukan hari yg lain? Ko bodoh choi hyunsuk. Pabo. Perasaan kau sendiri kau tak tau. Kau tak pernah ambil tau yg kau suka kan mina yg kau sayang kan dia. Ego kau memang kuat.
Tak payah nak marah jihoon. Ni semua salah kau hyunsuk. Kau yg ego lebih. Dah lah. Aku memang not lucky person.
TBC
Alolo sian hyunsuk. Meh lah kawin ngan author terus -..- ehek. Vote! ;)
YOU ARE READING
[C] HOUSEMATE || TREASURE
ספרות חובביםKang Mina adalah seorang anak kepada manager YG ENTERTAINMENT. Dia juga tak lama lagi akan menggantikan tempat kerja appa nya. Atas alasan? Encik kang nak rehat😅. And treasure adalah salah satu idol yg berada di bawah agensi YG ENTERTAINMENT. Treas...