-12-

593 94 3
                                    

Hana's POV

Oh jihoon dh ada yeochin. Aku pandang hyunsuk. Yang diam je dari tadi. Aik. Tadi kemain bising lagi dia. Cerita pasal mimpi lah, semalam tidur jam berapa lah.

"Hyunsuk...?" Hyunsuk pandang aku. Asal sayu je muka dia ni. Asal aku risau sangat ni??

"Wae..?" Soal nya.

"Gwaenchan-" belum sempat aku soal si asahi ni pi potong. Aih kacau.

"Guys makan, jangan nak buat drama. Loya orang kang tak nak makan." Amboi kau. Aku dengan hyunsuk pun duduk untuk mengambil tempat. Aku pandang jihoon dengan mina. Haah lah sweet lah, sepadan korang. Hmm. Jihoon, kau still ingat ke kata kata aku yg dulu? Tak kot. Kan dah lama.

"Btw" mina memulakan pembicaraan.

"Hana, awak eh kau berapa lama dah kawan dengan diorang??" Aku pandang dia dan berfikir. Berapa lama ehh??

"Ahhhhhhh........ dari kitorang .... bila eh lupa lah" hah aku lupa dah. Semut nak sangat masuk dalm perut aku ni. Tulh. Aku taulah perut aku cantik. Eh tak baik riak.

"Dari kitorang form 1" kata jihoon. Eh dia ingat.Fikir kan tak ingat lagi. Aku pandang dia , dia pandang aku, aku larikan pandangan. Entah tiber awkward rasa pandang dia. Akibat lama tak jumpa kot. (Eh yg lain ok je)

"Ohhh dah lama" kata mina. Aku sengih lalu mengangguk. Aku pandang mina. Bertuah kau mina dapat jihoon.

Flashback

"Jihoon.. aku nak bagitau boleh??" Aku cuba untuk memberitahu yang sebenarnya tersemat di hati aku. Jihoon pandang aku.

"Apa dia tu??" Soal nya. Ahh eoteokkhae, eoteokkhae, haih. Aku menarik nafas panjang.

"Aku nak pergi luar negeri" aku menundukkan kepala ku. Dia pandang aku laju. Aih tak nak pandang muka dia, tak nak taknak.

"Siyes ah luar negeri???! Kenapa???" Soal nya. Aku pandang dia.

"Mianhae. Papa aku ada urusan dekat sana. Jadi aku pun kena lah ikut pindah sana. Sorry lambat bagitau, aku takut" aku menundukkan kepala lagi sekali. Aku rasa bahu ku di sentuh.

"Hana, kenapa kau takut? Takut aku marah? No, kalau kau bagitau dari awal kan bagus. Haih. Jadi kau tak balik sini lagi ke??" Soal jihoon. Aku pandang dia.

"Gwaenchana, aku akan balik sini cari korang balik. Aku takkan tinggalkan korang. Termasuk kau. Korang kan kawan aku." Kata ku. Dia senyum. Senyumannya melegakan hati aku. Aku janji, aku akan balik.

"Janji eh? Balik sini balik" kata jihoon. Aku mengangguk laju.

"Btw, aku nak cakap something... tpi tunggu aku balik sini lah nnti, sekrang tak sesuai" kata ku. Jihoon memandang aku pelik.

"Dah dah jangan banyak tanya. Btw, esok aku dh nak naik flight" kata ku. Makin dia terkejut.

"Alahh.. awal nya" katanya. Aku hanya memaparkan senyuman kecil.

"Gwaenchana. Jom hri ni kita jalan jalan sebelum esok" kata ku. Terus jihoon berdiri. Dia letak tangan nya di hadapan ku.

"Apa?" Soal ku. Dia pandang aku. Oh oh oh. Aku pun menggapai tangannya. Kami pun jalan sama sama. Haih aku akan rindu korang semua terutamanya jihoon.

End Flashback

TBC

Vote:)

[C] HOUSEMATE || TREASURE Where stories live. Discover now