[one ♡]

2.1K 161 36
                                    

KRING KRIYING KRUINGGG

"Weh asal loceng harini bunyi lain macam?" tanya Miyeon. Dia memandang kearah Nieya dengan tanda tanya.

"Loceng tu lapar agaknya" jawab Nieya. Sekarang ni masa rehat. Tapi diorang berdua ni lain sikit. Time belajar malas belajar. Time dapat rehat malas rehat.

Pelik ke aneh tu.

"Unnie tak lapar ke?" soalan yang sama masih lagi ditanya walaupun dia dah tahu jawapannya.

"Tak. Aku tak makan pagi" and berulang la Nieya menjawab soalan yang serupa lagikan sama.

"Korang pergi la rehat. Balik nanti mulalah nak meroyan lapar la apa la. Dah shuh shuh" Miyeon menghalau Yeora dan juga Jiyan keluar dari kelas mereka berdua. Maka dengan itu, mereka berdua keluar akhirnya.

Eh pikir kelas diorang ke nak halau halau centu?

Memang kelas diorang pon ;-;

APA AKU MEREPEK-

"Nia"

"Hm"

"Kau kenal kan Sunghoon kelas sebelah?" tanya Miyeon. Terus Nieya berpaling.

"Tak. Asal ngan dia?"

"Sies la kau tak kenal? Tipu" Miyeon terkejut. Takkan la sepopular tersebut boleh dia tak kenal.

"Ada nampak aku main main ke?" Nieya menayang mukanya didepan Miyeon. Miyeon pula menilik muka Nieya.

"Tak"

"Ha pastu. Asal ngan budak tu?"

"Takde apa. Aku saje je tanya. Ingatkan kau kenal huks" Miyeon menyambung menyiapkan kerja mathnya. Nieya menutup bukunya dan menyimpan semua barang kedalam beg. Dia menggeliat tanda menyegarkan badannya.

"Eh. Kau dah siap ke? Banyak kott. Bila time kau buat siak" tanya Miyeon terkejut.

"Haah. Dah siap. Aku nak pergi tandas jap" Nieya bangun dari tempat duduknya.

"Em Nia. Aku nak ti-"

"Amekla tiru" Nieya terus keluar untuk ketandas. Tak lupa jugak dia bawak phone and airpod dia skali. Miyeon dengan happynya tak payah kira lalu meniru. Daser budak. Yang aku tak tahannya asal dia pegi campak kalkulator dia? Tau la kaya aduh. Tanak bagi la kat aku.

On the way ke tandas~

Lagu Flicker mula dipasang lalu airpod disumbat kedalam telinga. Nieya menutup kepalanya menggunakan hoodie yang dipakai. Iyap, sekolah diorang tak pakai baju uniform. Phone boleh bawak and tanak balik rumah pon tak apa.

"Uri maeil gati seororeul chaja haemeon geot gata~" dia mula menyanyi part 1. Apabila tiba di part chorus, tiba tiba dia tersepak hape entah then nak jatuh. Tapi bila dia dah tutup mata tu dia tak rasa sakit pulak.

"Aku dah mati ke apa" dia membuka matanya dan terpancar la muka manusia yang putih lagikan hensem kacak KEBABOM ah wei. Ya ampun.

"Hallo. Sekarang kau dekat neraka tau. Bangun" kata si dia. Nieya yang seakan sedar yang dia disambut seseorang tersebut terus bangun. Dia memberhentikan lagu yang dimainkan.

"Mian" Nieya menunduk.

"Ani. Gwaenchana" lelaki tersebut berkata. Nieya yang merasakan keadaan kekok telah bermula terus meminta diri.

"Aku pergi dulu" belum sempat dia nak pergi, lelaki tersebut menarik pergelangan hoodienya.

"Nama?"

"Maybe lain kali boleh tahu" Nieya melepaskan pegangan tersebut lalu menunduk. Dia beredar ke tandas.

"Tch. Sombong"

"Tapi comel" kata lelaki tersebut lalu tersenyum tanpa disedarinya. Dia beredar dari tempat tersebut.

Tandas~

"Haih. Macam mana la aku boleh tersadung tadi. Heh" Nieya membetulkan rambutnya juga hoodienya. Airpod kembali dipasang ditelinga. Kalini lagu Back Door pula yang dimainkan. Dia berjalan masuk kekelas. Bila tengok balik Miyeon takde dalam kelas. Jadi dia buat keputusan untuk tunggu je kat situ. Maleh mau cari.

"Weh Niaaaaaaaaaaa. Rugi tau kau takde tadiiii WAAAAAA" Miyeon tetiba meroyan setelah berlari masuk kekelas.

"Kau dah kenapa siot"

"Tadi kan tadi kan. Heeseung sunbae tolong akuuu waaaaaa" Miyeon mengambil begnya lalu menyumbat kepalanya ke dalam beg tersebut. Tunggu nak kena zip je.

"Serious? Dia tolong kau apa" Nieya bertanya.

"Tadi aku kluar kelas kejap lepastu ada cikgu suh hantar buku kat pejabat. Kau pikir buku tu 6 7 buku je en. Tapi sekali dia bagi ya ampun. 50 sekaligus tho. Lepastu dengan relanya aku angkat je ㅠㅠ Lepastu tetiba ada org amek separuh lepas cikgu tu dah pegi"

"And the one yang amek separuh tu Heeseung sunbae an. Uwauuu so cliché la cite kau ni" Nieya meneka.

"Tapi dia hennnnsemmmmn bodoooo ㅠㅠ mati je la gini"

"Lek aa. Tadi aku jumpa lagi hensem" Nieya berkata tanpa disedarinya.

"Whut- Sape?"

"Ntah. Takenal"

"Weh Yeon, Nia" Miyeon dan juga Nieya menoleh kearah suara tersebut. Ternyata ianya Jaeyoon(Jake).

"Pe kau nak" tanya Miyeon.

"Mana adik aku?"

"Ehh sape adik kau? Seingat aku kau anak kutip" Miyeon berkata. Nieya mengangkat tangannya seperti meminta high-5 tapi bila Miyeon nak balas high-5 tersebut, Nieya menyelak rambutnya kebelakang dan Miyeon hanya menepuk angin.

"Kuajo kau Nia ಥ‿ಥ Selalu centu"

"Yeora la. Mana dia? Dia hutang ngan aku seringgit"

"Hak ela. Seringgit je pon. Tu pon nak berkira. Nah" Yeora yang muncul bersama Jiyan menghulurkan seringgit kearah 'abang' nya.

Bukan apa. Beday diorang sama. Nak cakap twin, umur beza setahun ;-;

"Unnie. Mana Jay sunbae?" tanya Jiyan.

"Dalam longkang"

"ORANG TANYA LEKLOK AN JAWAPLA LEKLOKKK" hamek kau. Sekali Jiyan maghoh meremang semua bulu babi dalam hutan sana.

"Jake ada. Tanya aku asal"

"Jay ada kat loker ngan Hoon" Jaeyoon menjawab.

"Siapa Hoon?" tanya Nieya.

"Kau nyanyuk?"

"Dia mana pernah nampak Sunghoon tu sape" Miyeon berkata.

"Eh haah laa. Memasing selalu sibuk. Time kuar aritu dua dua tak datang. Lahanat bethol" kata Jaeyoon.

"Ada orang nampak Niki tak? Bukan ke Form 2 dah rehat skang?" Jungwon yang baru masuk dalam kelas tu jugak bertanya. Almaklum la. Dia kan form 3. Bila dah rehat terus dia pegi kelas Niki. Tapi harini hilang pulak.

"Dia ada ngan Sunoo tadi" Yeora menjawab.

"Jahanam dia tinggal aku. Kemain aku kalut takut dia tunggu aku lelama ಥ‿ಥ" Jungwon mula menyendu dibawah meja cikgu.

Memang kelas tu tempat berkumpul ke apa.

"Dahla. Kitorang masuk kelas dulu. Dah nak habis rehat ni" Jiyan berkata.

"Habestu takkan la aku sensorang?" Jungwon bertanya.

"Niki kan ada. Pergi la cari. Sunoo pon dah nak masuk kelas"

"Haih yelaa" Jungwon keluar dari kelas tersebut lalu mencari Niki. Jake duduk ditempatnya manakala ramai lagi yang masih belum masuk kelas.

Okay biar aku gitau kelas diorang acene astu kita jumpa kat next chap

Kelas 6-1 Heeseung
Kelas 5-1 Nieya, Miyeon, Jake
Kelas 5-2 Sunghoon, Jay
Kelas 4-1 Yeora, Jiyan, Sunoo
Kelas 3-2 Jungwon
Kelas 2-1 Niki

Mohon votement dah babai

my prince . 성훈 [√]Where stories live. Discover now