[nine ♡]

418 79 13
                                    

"KESAH KE. YANG AKU KESAH SKANG NI AKU DAPAT HOODIE NCT WOOOO HOODIE NCTTTTTTTTT WUUUUUUUU WAAAAAAAA OMMAAAAAAAAAAAA" Jiyan mula berlari mengelilingi bilik Nieya. Nasib luas. Kalau sempit, tersadung si Jiyan tu biaq pi depa la.

"Weh sabo weh saboooo" Miyeon cuba menenangkan Jiyan yang macam kena rasuk tu. Setan dah masuk lam badan dia ke?

"Macam mana aku nak sabar? NCT weh. Bukan sembarangan wo"

"Bestu kau nak aku gelabah sekali ke?"

"Tak suruh pulak unnie gelabah en"

"Kuaja kau ni"

"Eh tu ayat akuuuuu"

"Sape kesah"

"Ha gaduh gaduh. Aku lempar sorang sorang ikut tingkap ni karang. Nak ke?" Nieya menanya. Pantang tul dia kalau orang buat bising kat dalam bilik dia. Nanti penguin penguin dia tak ilek nak tido.

"Tanak tanak"

"Habistu apa function korang datang melawat aku? Bukannya nak bagi pape pon"

"Eh kitorang dah bagi dah kan"

"Apa yang korang bagi? Mana?" Nieya menanya lagi.

"Ni ha bagi kasih sayang sebab melawat noona. Taknak berterima kasih ke?" Niki menjawab.

Diangguki yang lain.

"Heh majuk ah lu" Nieya bersulubung didalam selimut. Entah asal pangai dia time demam ni lain macam. Asyik nak merajukkkk je keje. Aku sepak skrip dia nanti. Tayah guna.

"Eish kitorang gurau jela. Hoon. Bagi la" Sunghoon menghulurkan sejambak bunga.

"Apa korang ingat aku nak mati ke apa bagi bunga ni?"

"Yooni.. Jangan cakap macam tu kat kawan kamu. Okay la tu diorang bagi bunga hidup dari bagi bunga palsu" tetiba je Puan Yoon menyelit.

"Mama cakap camtu sebab mama nak bunga ni kan?" Nieya memandang bunga tu datar.

"Ngeheheh cam tetau je. Bagusla kalau dah tau. Takdela mama malu nak mintak nanti hohoho" Puan Yoon menutup mulutnya ketika menyebut 'hohoho' seperti mak datin. Lepastu dia terus blah.

"Yooni? Fam kau memang panggil kau Yooni ke?" Heeseung menanya.

"Haah. Tapi kadang kadang je. Oppa aku panggil Yooni kalau dia nak manjakan aku. Kalau mama pulak, time dia marah gurau gurau je. Macam tadi"

"Oh patutla noona tak takut" Jungwon yang tadi kecut perut tengok muka Puan Yoon time marah tetiba kembali lega.

"Buat apa nak takut. Dia takkan buat pape kat aku kalau ada kawan kawan. Nyeh"

"Kalau takde kawan kawan, dia buat apa?" Sunoo menanya.

"Dia buat bodo"

"Anak durhaka tul"

"Aku dengar cakap mama aku okeh. Cuma satu je aku tak dengar"

"Apa dia?"

"Jangan gaduh ngan Yoon Jeonghan"

"Memang kau takleh dengar pon itu punya pon"

APESAL AKU TAKDE IDEA NI-

"Korang taknak balik ke?" Nieya bertanya.

"Menghalau nampak ㅠㅠ"

"Memang pon"

"Dahla. Aku balik dulu. Nanti omma aku bising pulak" kata Yeora. Sunoo turut bangun membontotinya dibelakang. Dah macam bodyguard pulak. Yang lain turut bangun kecuali Miyeon dan Sunghoon.

my prince . 성훈 [√]Where stories live. Discover now