[twelve ♡]

389 59 3
                                    

"AAAAAAAAAA" tiba tiba sahaja Sunghoon menjerit. Niki, Jungwon dan Heeseung hanya mampu menutup muka masing masing.

Malu nak ngaku kawan kalau macam ni.

"Yah Park Sunghoon. Bising laaa" Heeseung menutup telinganya sekali. Dia mengangkat Sunghoon yang duduk meroyan macam budak tak dapat aiskrim.

Dengan perlahan Sunghoon bangun.

"Kalau kau tak usaha, macam mana kau nak tarik perhatian dia" Heeseung berkata lagi. Lagi dua orang angguk lalu diorang pergi bayar barang yang diorang nak beli.

"Nak usaha macam mana lagi hyungggg. Nampak gaya macam takde harapan laaaa (;´༎ຶٹ༎ຶ')" Sunghoon menjawab dalam masa yang sama hingus dan air mata dia meleleh.

Ya ampun. Anak sape ni

"Haih aku taktau la nak tolong macam mana. Hyung bukannya pernah ada girlfriend. Kawan perempuan ada la"

"Bukan sama je ke?" Niki bertanya setelah siap membayar.

"Maksud dia lain" jawab Heeseung acuh tak acuh.

"Habis tu takkan la korang tak bole tolong?"

"Tak bole. Kau nak, usaha sendiri. Jangan mengharapkan bantuan orang lain kalau benda tu untuk diri sendiri"

"Wah Wonnie hyung. Kata kata hyung begitu mendalam sekali" kata Niki sambil memegang dadanya- BUKAN DADA TU LA ADUH

k korang tak cakap apa apa pon. HAHAHAHAH semakin meniber author sejak tak pegi skola 2 minggu ni HAHAHAHA

"Betul ke kau fikir yang Sunwoo hyung suka Nia?" Heeseung bertanya. Sunghoon mengangguk malas sambil sambil tu dia pout.

Shi- budak ini

"Okay macam ni la" Niki yang tetiba ada idea tu terus berbisik sesuatu kepada mereka bertiga.

Meanwhile~

"Kau dah jumpa yeochin lom" Nieya melontarkan soalannya. Sambil sambil tu dia memeriksa setiap inci patung penguin tersebut.

"Tak. Malas ah cari" dengan selambanya dia menjawab. Nieya memberhentikan perbuatannya.

"Malas? Asal? Kau takut kena macam dulu?" Nieya menanya. Otak Sunwoo kembali mengimbas zaman zaman skolah dulu.

"Urgh. Past is past. Malas la nak fikir pasal dia tu. Cinta monyet. Mana kekal" Sunwoo menggulingkan matanya.

"Yela yela. Mian" Nieya sambung mencari patungnya and then dia jumpa seutas rantai dekat bahagian patung musang

(bukan racoon. but musang warna oren tu. fox en)

Dia mencapai rantai tersebut.

"Eh weh Sunwoo" Nieya memanggil manusia tersebut. Sunwoo hanya duduk mencangkung bersama Nieya.

"Aku jumpa rantai. Eh bukan. Loket"

"Acu kau bukak" Nieya membukanya dan didalam loket tersebut ada terukir nama seseorang.

"Lee Taeri?"

Nieya berfikir

"Kau kenal ke?"

"Molla"

(Tak tahu) 몰라

"Aku rasa nama ni familiar semacam" Nieya berkata.

"Kau-"

"Korang. Jom la bayar. Aku dah jumpa patung aku" mereka berdua memandang kearah Miyeon serentak. Nieya ditarik manakala Sunwoo ikut mereka dibelakang.

my prince . 성훈 [√]Where stories live. Discover now