Group Jay, Jiyan, Yeora, Sunoo and Niki~
"Aku nak pegi beli getah rambut and barang hiasan rambut" Yeora berkata. Dia mula menarik Sunoo untuk tolongnya memilih mana lebih sesuai.
"Jay, jom teman aku pegi beli barang keperluan. Jom Niki" Jiyan mengajak mereka berdua. Dah macam ada 3 group skang nih. Mereka berdua hanya mengikuti Jiyan.
"Aku pergi amek troli dulu" Jay berkata. Jiyan dan Niki mengangguk. Jiyan ngan Niki terlebih dahulu masuk.
Dengan gentlenya Jay menolak troli tapi dengan tak sengaja dia terlanggar satu piramid epal dan menyebabkan epal itu jatuh berteraburan.
Haih sehari tak buat benda memalukan memang bukan Park jongseong.
"Haih apalah yang aku selalu bawak bala ni eah. Hado selalu macam ni" Jay mengutip dengan pasrah dan malu. Ramai yang memerhatikannya melutut mengutip epal.
Buat malu je. Author yang kat sini pon malu ngan pelakon sendiri.
"Dey otorrr. Ni ada dalam skrip okeh. Tak nampak ke sengaja langgar tadi?" Jay memarahi diriku. Ey nak kena pecat ni
"Okay tanak tanak" Jay kembali sambung rasa malu dan mengutip epal epal tersebut.
"Lah sini rupanya sunbae" Jiyan berkata.
"Jangan tengok. Malu" Jay berkata. Mukanya merah.
"Waaa Jay hyung malu ngan Jiyan noonaaaa" Niki menutup mulutnya menggunakan kedua belah tapak tangannya. Dia mula berfanboy disitu. Jangan joget kat situ sudaler
"Jom tolong la ngek" Jiyan menonyoh kepala Niki. Terkebelakang budak tu jadinya. Terus berhenti fanboying tadi. Diorang mula menolong. Lepas siap diorang terus bangun.
"Thanks tolong"
"Ur welcome, sunbae"
"Panggil oppa je" dengan selambanya ayat tersebut terkeluar. Niki yang baru je nak rasa epal yang dari tadi menggoda dia terus terbantut.
"Oppa? PFFT- SUMPAH TAK MALU HSHHAHAASHHAHA" Niki bergolek golek diatas lantai sambil tergelak. Nak jadi ayam golek ke. Niki golek-
Kalau dia golek and then langgar lagi epal yang dah susun tu aku dah malas nak layan scene kat sini. Dah muah tgk bahagian sayur ni. Kalau buat scene dekat tempat Cadbury ke Hershey ke kan okay tu. Ni tak.
"Tapi author kan pengarah. Apesal tak buat je?" Niki bertanya.
EHH HOOH LA LUPAAAAA
#hestegotornyanyuk
Dah jom pindah tempat. Maka dengan itu, berangkut la semua membawa kamera, kerusi juga troli. Nak bawak aku pegi sana. Maleh nak berjalan-
"Niki. Pegila cari dulu barang yang kau nak" Jay berkata.
"Eleh tau la nak dating CIHHHH" Niki mula meninggalkan Jay dan Jiyan berdua.
"So? Nak buat apa skang ni" Jiyan menanya.
"Entah"
"-,-"
Group Heeseung, Miyeon, Jungwon and Jake
"Aku nak beli kostum biri biri. Jom teman aku Jake hyung" Jungwon mengheret Jake dengan paksaan yang melanda. Jake hanya menurut walaupun kena heret macam seguni kentang.
"Em. Seung nak beli vaccum sofa. Pergi kedai barangan elektrik la" Heeseung berkata. Dengan malunya Miyeon mengangguk.
"YEAYY DATINGGGG" jerit Miyeon dalam hatinya. Bak taman yang dipenuhi bunga bungaan berwarna warni je hati dia skang ni.
"Sementara Seung pilih barang, Yeon pegi la cari dulu barang. Seung belanja" Heeseung berkata lagi. Miyeon dengan terujanya didalam hati menjerit bagai nak rak kasut. Miyeon mengangguk.
"Murah murah jela" sambung Heeseung.
"Bayeklaaa" dengan perlahan dia meninggalkan Heeseung dan mencari barang yang dah lama dia mimpi. Setiap malam dia mimpi sebab nak sangat. Teka la apa yang dia mimpikan tu.
"Ha dah jumpaaa" Miyeon mengambil barang yang dah lama dia cari. Dalam 5 minit lepas.
"Okay kalini kita cari my beloved kerashhh" Miyeon mencari Heeseung yang berada di bahagian cleaner. Mula mula dia sampai kat bahagian mesin basuh.
"Fuyoh mesin basuh ni ada 3 pintu siak. Nak buat apa sampai 3 ni. Mandi anak ke" Miyeon mengintai ketiga tiga pintu mesin basuh tersebut. Besar semacam.
"Fuh ni peti ke taman" Miyeon berkata setelah membuka salah satu pintu peti. Dia masuk kedalam peti tersebut dan masih ada jalan yang luas didepan sana. Satu lorong panjang uwah.
Pelik pelik je aku buat cite ni ;-;
Setelah dia keluar dari peti tersebut, dia kearah bahagian kipas. Kipas besar ada kecik ada sederhana ada ha semua saiz la ada. Miyeon menilik satu persatu kipas disitu.
"Uih bapak ah. Pebende ni" Miyeon mengambil kipas yang terletak diatas meja. Ternyata itu kipas tangan. Boleh dia pegi tanya benda tu apa.
Buat malu je kalau orang dengar.
"Banyak pulak aku tengok tengok. Mana pulak sunbae ni" Miyeon melilau disekeliling kedai sampai la kat bahagian last. Bahagian microwave.
"Lah kat sini rupanya. Tadi cakap nak tengok vacuum"
"Dah pilih dah. Ni nak tengok tengok je hohoho. Dah dapat kan barang? Jom bayar" Miyeon mengangguk lalu mereka berdua pergi kekaunter. Tapi kat kaunter tu takde penjaga.
"Uit. Taknak duit ke" Heeseung bertanya. Dengar je 'duit' terus ada orang keluar disebalik dinding untuk menyambung kerjanya. Kantoi curi tulang. Tau la lagu The Stealer dah kluar
APA KENA MENGENA-
"Cantik jugak Yeon punya mic. Yeon pandai nyanyi ke?" Heeseung bertanya.
"Bolela jugak" Miyeon menjawab.
"Lagi satu tu untuk sape?"
"Yang purple ni Yeon punya. Hitam biru ni pulak Nia punya" Miyeon menjawab sambil menunjukkan microfon yang berwarna purple berkilauan juga hitam biru berkilauan.
"Seung tak pernah dengar dia nyanyi pon" Heeseung memberitahu. Dia memang tau yang Nieya selalunya suka dengar lagu. Tapi taktau pulak sore dia time dia nyanyi cene.
"Tu sebab dia tak selesa nyanyi depan orang yang dia belum kenal rapat. Kalau Yeon, Yeon dah puas dengar dia nyanyi. Yeora, Jiyan and Jake pon dah acap kali dah dengar"
"Ohh gittewwww"
"Semua skali ???$" eh kaco je cashier ni. Heeseung menghulurkan beberapa keping not duit kertas. Lalu dipulangkan bakinya. Mereka berdua keluar daripada kedai tersebut lalu kekedai kostum.
Costume Shop~
"Sesuai tak baju chuky ni ngan aku?" Jake menanya Jungwon sedikit pendapat tentang baju dan juga rambut palsu berwarna merah yang dipakainya.
"Pergh. Macam Penny Wise je"
"Kuajo kau anak Yang"
"Aku rasa hyung sesuai kalau pakai kostum tu" Jungwon menunjuk kearah sepasang kostum berwarna pink. Kepala kostum tersebut ada dibawah. Juga berwarna pink. Hidungnya besar.
"Kau nak cakap aku sesuai jadi babi ke"
"Hmm lebih kurang laa" Jungwon turut membuat gaya isyarat tangannya mengikut yang sesuai dengan ayatnya sekarang.
Allahuakbar. Ayat keling mana aku curi ni ;-;
"Guro jew. Dinda jangan marah marahh. Takut nanti lekas tuaaa" Jungwon tetiba nyanyi lagu yang sudah sekian lamanya mereput.
"Dinda pale hotak kau la. Dah pilih la cepat hadow" Jake kembali masuk kedalam bilik persalinan. Nak salin baju balik.
"Yow yow ayow makan power cat" kata seseorang dari belakang Jungwon.
to be? continue..
YOU ARE READING
my prince . 성훈 [√]
Romance☆ P R I N C E ☆ enjoy ! ♤ publish : 22 September 2020 ♧ end : 30 October 2020 ◇ status : completed √