[three ♡]

865 111 36
                                    

Pukul 4:57 petang~

Penampakan manusia yang berpakaian serba putih telah menunggu dihadapan Chamber 5 Shopping Mall. Dari t-shirt, ke jeans putih juga kasut putih. Manusia tersebut tersangatla hensem.

"Budak budak ni selalu tak tepati masa en. Hadooo" bebel Heeseung. Orang lain tak tepati masa ke kau yang terlalu menepati.

"Yayayayayaya dah sampaiii" kata Jiyan. Dia juga sampai bersama Yeora. Diorang berdua bagai sampah ngan tong sampah la. Sampah mesti duduk dalam tong sampah.

"Mana yang lain?" Heeseung bertanya.

"On the way la kot" Yeora pula menjawab. Beberapa minit kemudian seorang demi seorang sampai. Jay, Jungwon, Jake, Sunoo dan Miyeon.

"Tadi Hoon ada message aku. Dia cakap dia tengah amek Niki" Jake berkata.

"Nia pulak biasa la dia. Mesti dia tertidur tadi" Miyeon yang seperti sudah masak dengan perangai BFF nya seorang itu berbicara.

"Sorry lambat" Sunghoon dan Niki sampai bersama.

"Takpela. Aku lapar la. Jom pegi café. Sorang volunteer tunggu Nia kat sini" Yeora memegang perutnya tanda lapar. Cha Yeora ngan makanan berpisah tiada.

"Aku pon laparrr"

"Aku ponnn"

"LAPARRRR"

"NAK MAKANAN"

"Makanan makanan dimanakah kamu. Ku disini mencari mu" pelbagai jenis ayat diorang bagi sebagai alasan. Maleh nak menunggu.

"Kau je la tunggu dia Hoon. Kau dah makan tadi an" Heeseung bertanya. Sunghoon yang sedang bermain dengan phonenya dari tadi hanya mengangguk. Maka dengan itu, mereka bersembilan meninggalkan Sunghoon sendirian.

Dalam 5 minit kemudian, munculla seorang gadis bersweaterkan hitam, jeans hitam tak lupa juga topi hitamnya. Airpod sentiasa ditelinga.

Nieya melilau disekeliling. Takde pon diorang.

"Haih kemana pulakla diorang menghilang. Takkan la tinggal aku kottt. Baru lambat 10 minit" Nieya mula merungut. Sunghoon yang terdengar rungutan tersebut terus melihat kearah tuan empunya suara. Mata mereka berdua bertembung.

"Kau?" tanya mereka berdua serentak.

"Kau la orang yang aku sambut time rehat tadi kan?" Sunghoon mula berjalan kearah Nieya. Disebabkan Nieya agak 'pendek' ;-; dia terpaksa menunduk sedikit.

"Em tak. Kot" Nieya berkata.

"Sunghoon. Park Sunghoon" Sunghoon menghulur tangannya tanda ingin berkenalan. Nieya menatap tangannya yang mulus tersebut. Lama la jugak. Letih anak Park tu hulur dari tadi. Dengan kadar perlahan, Nieya membalas salaman tersebut dengan lembut.

"Yoon Nieya" terus Nieya melepaskan salaman yitu.

"Cantik nama. Ingatkan nak panggil budak sombong je tadi" Sunghoon berkata.

"Jom la pergi. Diorang mesti dah tunggu" Sunghoon mengangguk. Tapi tetiba dia kembali menggeleng kepalanya. Nieya menyengetkan kepala tanda tak paham.

"Jom dating" kata Sunghoon. Nieya mula tersentak. Sunghoon menarik tangannya masuk kedalam mall tersebut.

"Da-Dating?" tanyanya.

"Yup" Sunghoon mula masuk kedalam tempat yang sememangnya Nieya suka namampos. Tapi jarang je dia boleh masuk sebab tempat tu mahal. Nak tau apa?

Play Game Station

"Sape nak bayar?" dia dahla bawak duit sikit je sebab dia nak beli patung penguin. As always ;-; dibuat koleksi.

"Me ofcourse" lepas bayar ticket and tukar token, mereka berdua mula memilih permainan yang ingin dimainkan.

my prince . 성훈 [√]Where stories live. Discover now