[eighteen ♡]

321 49 45
                                    

"Oppa~"

kedengaran suara lembut menyapa telinga Sunghoon. Sunghoon melihat kearah gerangan tersebut.

"A-Ah T-Taeri ya.." Sunghoon membalas dengan agak gagap dan dia rasa tak selesa.

"Kita pergi shopping nak tak?" Taeri mengajak Sunghoon. Sekarang memang waktu balik sekolah dah.

Sunghoon berfikir. Dia ingatkan balik nanti dia nak pergi rumah Nieya tapi skang dia buntu.

"O-Okay. Jom" Sunghoon menerima pelawaan tersebut. Dia keluar dari kelas bersama Taeri yang memeluk lengannya.

Sebenarnya dia pon taktau apa jadi ngan dia. Dulu, dia suka sangat kat Nieya. Tapi lepas daripada kejadian loket tu, Taeri asyik dekat ngan dia time dia tengah sedih, marah and else. Lepastu Taeri confess kat dia yang Taeri dah lama suka Sunghoon

Mulanya dia nak tolak, tapi dia rasa dia takle tolak sebab taknak sakitkan hati Taeri. Ye la kan, orang yg selalu ada ngan kita time susah memang la perlu disayangi.

Tapi dia anggap Taeri tu kakak or adik dia aje. Dia terima je la. And now, lain pulak jadinya.

"Kita naik teksi ya? I belanja" Taeri berkata. Sunghoon mengangguk.

Bila diorang nak keluar dari sekolah, diorang terserempak dengan Miyeon, Eric, Jake dan Jay. Mereka berempat glare kearah mereka berdua.

Sejak diorang dua couple pon, Jay dah tak dekat sangat ngan Sunghoon.

"H-Hai korang" Sunghoon menyapa. Tapi mereka berempat buat buat tak dengar and then diorang terus keluar dari sekolah tersebut lalu pulang.

Sunghoon mengeluh. Lepas hilang sorang, takkan la semua kawan dia pon hilang.

"Don't worry babyy. I always ada dengan you" Taeri cuba untuk memujuk. Pegangan dilengan diperketat. Dia mencucuk hidung Sunghoon menggunakan jarinya.

Sunghoon tersenyum kelat. Dia mengangguk lagi. Mereka berdua terus menaiki teksi ke shopping mall.

Ya ampun. Aku yang buat cerita ni pon tetiba rasa idea aku tak masuk akal :(

Komen sikit perasaan anda:

Sesampainya Miyeon, Eric dan Sunwoo dirumah Nieya, diorang terus meredah masuk rumah tersebut.

Eric dan Sunwoo masuk ke bilik mereka manakala Miyeon kebilik Nieya.

Tok tok tok~

"Masuklah.." kedengaran suara serak basah seperti semalam menjawab dari dalam. Miyeon membuka pintu tersebut. Uuu tak kunci.

Dia masuk je dalam, dia nampak Nieya sedang meniarap diatas katil. Mukanya disembamkan pada bantal. Tangannya dibiarkan terbuka luas dan kakinya pon sama.

"Ya allah kau dah nape ni. Aku tengok kau pon macam penyu lepas beranak je siak. Kau okay ke tak" Miyeon bertanya.

"Kau datang sini nak mengutuk ke nak melawat" tanya Nieya masih dalam posisi yang sama.

"Dedua. Jawab la. Kau okay tak" Miyeon bertanya sekali lagi.

"Aku.." Nieya bangun dari baringnya dan duduk.

"Ya allah muka kauuu. Sembab gila. Bawah mata kau pon dah nak muncul eyebag. Dari penguin dah jadi panda" Miyeon menekup pipi Nieya untuk memberi penglihatannya pada muka Nieya dengan lebih jelas.

Memang ya ada eyebag nak muncul.

"Aku tak okayyyy" Nieya kembali menangis seperti budak tak dapat main kete lumba.

"Sape buat ni. Meh aku nak ajak Sunwoo bazooka depa"

"Jangan la main bazooka. Memang takde benda lain ke nak guna?"

my prince . 성훈 [√]Where stories live. Discover now