[nineteen ♡]

353 49 57
                                    

Sekolah

Sunghoon berjalan kearah kelas 5-1 untuk berjumpa Nieya. Tapi lain cari, lain jumpa.

"Oppa cari chagi eaaa" Taeri berjalan dengan gaya gembira kearah Sunghoon.

Eric yang berada ditempatnya memandang datar kearah mereka berdua. Miyeon pergi tandas. Jake temankan.

"A-Aa nae.." Sunghoon berkata. Dia melilau mencari Nieya. Tapi takde.

Miyeon yang baru masuk bersama Jake dan guru mata pelajaran sekarang membuatkan Taeri ketempat duduknya dengan segera.

"Nia ada?" tanya Sunghoon selepas Taeri duduk ditempatnya di belakang sekali.

"Takde. Buat apa cari dia? Taeri kan ada" jawab Miyeon tanpa memandang kearah Sunghoon. Buat buat sibuk keluarkan buku dari beg. Sunghoon mengeluh lalu keluar dari kelas tersebut dan balik kekelasnya semula.

"Tch sentap la tu"

Rehat

"Oppa oppa oppaaa~" Taeri berlari dan memeluk lengan Sunghoon. Dia menarik Sunghoon ke kantin sekolah.

Sunghoon menggaru belakang kepalanya sambil tersenyum kelat.

"Oppa tunggu sini tau!" Sunghoon mengangguk lalu Taeri ketempat untuk membeli makanan.

Sejak Taeri ngan dia err together, Taeri asyik buat kerja untuk dia. Bukan buat kerja like kerja sekolah ke mandi dia ke apa. Tapi belikan makanan, belanja, and else.

"Gumawoyo Taeri ah" Sunghoon berkata selepas mengambil sedulang makanan yang dihulur Taeri.

Di situasi lain

Nieya masuk ke kawasan sekolah. Nak jumpa pengetua sebenarnya. Tapi nak pergi pejabat tu kena lalu kantin.

Dia berjalan jalan dengan tenang. Mask, hoodie, jeans and kasut berwarna hitam tidak lupa juga.

Tiba tiba dia ternampak adegan yang buat dia rasa panas and menyesal datang sekolah.

Sunghoon
Lap
Hujung
Bibir
Taeri
Guna
Jari
Dia

"Wahhh dah bahagia ya? Aku fikirkan dia pernah buat dekat aku je pfft. Rupanya aku blush tu sia sia je" Nieya menggulingkan matanya. Ikut hati dia, dia nak je pergi terajang manusia manusia tersebut. Tapi ikut otak dia yang bijak tu pulak, better takyah ganggu la.

Nanti rumor la viral la fitnah la ape la. Biasa la. Maklumat kini dihujung kuku

Salah peribahasa ni

"Tch abaikan jela" Nieya meneruskan perjalanannya kearah pejabat sekolah.

Tok tok tok~

"Boleh masukk"

Nieya masuk kedalam pejabat.

"Ada apa ya pengetua nak jumpa saya?" Nieya bertanya dengan sopan. Ini la manusia. Kena la kawal adab en.

"Nah ini" pengetua menghulurkan sepucuk surat.

"Omoo what is this?" Nieya mengambil surat tersebut lalu membukanya.

Dia baca

"Surat pertukaran sekolah?" Nieya menunjuk muka terkejutnya dan dalam masa yang sama pelik.

"Yeah. Kamu dah terlalu lulus tau. Kamu lupa ke yang dulu kamu mintak cikgu tolong dapatkan peluang tukar sekolah dekat sekolah yang kamu suka tu? Sekolah tu kan susah nak dapat. Kamu dah berusaha keras. Selalu dapat straight A. Tahniah laa" pengetua berkata.

Nieya juga baru teringat yang memang diorang ada buat perjanjian pasal tu.

"Kamu fikir fikirkan la dulu"

my prince . 성훈 [√]Where stories live. Discover now