[eight ♡]

442 76 16
                                    

Keesokannya~

"Ah yeoboseyo?" jawap Nieya setelah mengangkat call seseorang.

"너 어디?"

(Kau kat mana?) Neo eodi?

"Ada kat rumah la. Harini aku tak pegi skolah"

"Asal kau tak datangggg. Kau sakit eah" Miyeon yang menggelabah disebalik fon tersebut menanya.

"Taklah. Demam"

"Mahu kena tampor budak ni nanti. Demam ngan sakit sama jela gila! Aduh"

"Janganla jerit kuat sangat. Nanti Jiyan dengar"

"Ha yela. Sorry"

"Korang tengah buat persiapan ke"

"Haah. Ingatkan nak suh kau tolong hiaskan kek. Tapi kau tak datang pulak"

"Jake kan ada. Bukan ke dia yang beria ria nak hias kek aku haritu?"

"Jahanam. Macam mana kau tau? Kau dah ke kitorang nak buat surprise?"

"Erm.. tak. Aku taktau. Tapi Jake yang gitau aku yang dia menggelabah nak hias kek aku"

"Aih. Takpela. Lama pulak calling ahak. Oh ye nanti aku gitau Hoon yg kau demam. Bye!"

"WEH TAPI-"

tut tut tut

Belum Sempat Nieya nak halang, Miyeom dah tutup.

"Nak buat apa cakap kat dia yang aku demam, buduh?" Nieya call Miyeon balik. Tapi hampeh, budak Mipan zuzuzu tu taknak angkat.

"Urgh. Sape kesah" Nieya meletakkan fonnya di atas meja belajarnya. Sumpah skang ni dia malas nak bangun.

Jarang betol dia tak datang skolah.

"Nia. Boleh oppa masuk?" Jeonghan mengetuk pintu dari luar. Biasanya dia main terjah je kalau Nieya demam. Tapi dia terdengar Nieya bercakap sorang sorang tadi, jadi dia ketuk la pintu. Mana tu dia buka pintu tetiba ternampak makhluk halus en.

Kalau ketuk dulu sempatla Nieya nak sorokkan makhluk tersebut.

Pemikiran dia ni boleh dikatakan bawak mampus kalau gitau kat Nieya ni.

"Dah apehal tetiba nak ketuk pintu"

"Saje. Salah ke?" Jeonghan meletakkan biskut dan juga susu di atas katil Nieya. Nieya bangun dengan malas yang ditahap kritikal suda.

"Tak lapar" Nieya mencicah biskut kedalam susu lalu memakan biskut tersebut.

"-,-"

"Apa?" Nieya memandang abangnya seperti tiada apa apa berlaku.

"Pernah kena baling masuk laut tak"

"Tak"

"Kau nak kena tak"

"Taknak"

"Kuajo"

"Apaaaaa asal aku yg kena? Dah jawab kan?"

"Kerja kau nak menjawabbb je"

"Biarla"

"Hah! Menjawap. Mandi tak lagi" Nieya hanya meneruskan kerja makannya dan tidak membalas pertanyaan abangnya.

"Asal tak jawab?"

"Tadi marah aku menjawab. Nak cakap otak kena belah kang marah pulak. Kau nak apa sebenarnya? Nak suh aku jawab ke takyah jawab"

"Kuaja tul la budak ni"

"Hah tengok tu. Aku jawab kau marah pulak. Dah ah" Nieya menarik semula selimutnya lalu baring menghadap dinding. Jeonghan menggelengkan kepalanya. Dia letakkan talang biskut dan susu di atas meja belajar Nieya.

my prince . 성훈 [√]Where stories live. Discover now