[seventeen ♡]

310 52 5
                                    

Malam~ [12.00 p.m]

"Nia mana? Dari aku balik kerja tadi tak nampak nampak pon dia?" Hwall yang bersiap sedia nak tidur dengan selimut bercorakkan anak panah dia bertanya.

"Entahnya. Nia mana Ric? Dia keluar ke?" Sunwoo menanya Eric pula.

"Tadi memang dia ada kluar tapi sekejap je. Lepastu dia balik hempas pintu and then kunci diri lam bilik. Aku ingatkan malam malam dia kuar cari makanan. Tapi tak kluar kluar pon" Eric menjawab dengan rasa gelisah.

"Taknak pegi check dia ke?" Hwall dan Eric berfikir.

"Aku nak. Tapi aku takut. Biasala kan. Kau pon kenal dia lebih dari aku en, kalau kacau time tengah marah mesti aku pon kena sekali. Kau ngan dia sama je. Panas baran" Hwall berkata. Diangguki setuju oleh Eric. Dia pon fikir benda sama.

"Biar aku je la pegi tanya dia" Sunwoo bangun lalu dia kearah bilik Nieya. Eric dan Hwall pula mengintai dari dalam bilik

Tok tok tok~

"Nia.. boleh aku masuk?" Sunwoo menanya selepas dia mengetuk pintu. Ikutkan hati dia, dia nak terjah je. Bila teringat balik pintu tu berkunci, dia ketuk la.

"Nak buat apa" kedengaran suara dia yang serak basah bertanya.

"Nak tengok kau la. Takkan aku nak tidur sekali kot"

"Jawapan takle bodo lagi ke" Nieya membalas.

"Tak. Sebab aku bijak" Sunwoo berkata dan tiada balasan dari dalam bilik. 5 saat kemudian, kedengaran kunci pintu dibuka.

"Ha buka po- Eh? Kau nangis ke siak" Sunwoo bertanya dalam keadaan gelabah. Belum pernah pernah lagi dia nampak muka Nieya sesembab itu. Kecuali time kecik

"Tak la" Nieya menggosok gosok mukanya untuk menyegarkan matanya.

"Yang kau ni asyik nak tipu aku sejak dua menjak ni dah asal?" Sunwoo menanya lagi. Pelik betul dia ngan kezen dia ni.

"Takde ape la. Kau pegi la tidur. Dah ngantuk ni" Nieya menolak Sunwoo lalu dia mengunci balik pintunya.

"Tapi-"

"Pegi la tido!"

Sunwoo mengeluh lalu dia berjalan masuk kebilik semula.

"Hah asal tu?" Eric menanya.

"Entahnya. Dia taknak cakap kat aku. Macam ada benda yang tak kena"

"Dia break ngan bf dia ke?" Hwall pula menanya.

"Sejak bila budak tu ada bf?" Sunwoo dan Eric menanya serentak. Hwall hanya mengangkat bahunya

"Esok okay la kot?"

"Tidur je la"

Mereka bertiga menyelimuti badan mereka lalu lena dibuai mimpi.

Comel je anak anak aku niw :(

Keesokkannya~

"CEPAT CEPAT DAH LAMBATTT" kedengaran suara Eric seperti ingin menerima sebuah penerajang. Ada ke patut dia guna mic volume paling kuat sampai 53 buah rumah jiran boleh dengar.

"BISING SETAN" Nieya menjerit setelah membuka pintu biliknya.

"Lah kau asal tak siap lagi ni Nia? Dah lewat niii" Eric berkata dengan cemas. Jarang wo dia pegi skolah lambat. Memang on time and barang kena kemas.

"Taknak pegi" dia menutup pintu biliknya semula. Eric hanya mampu mengeluh dan Sunwoo menghantarnya ke sekolah.

Bapak material betul (;´༎ຶٹ༎ຶ')♡

my prince . 성훈 [√]Where stories live. Discover now