Ik open mijn ogen en kijk in een fel zonnetje. Tjees! Ik ben gisteren mijn gordijnen vergeten dicht te doen. Snel draai ik mijn hoofd weg, maar het heeft geen zin. De zon schijnt nog steeds op mijn ogen. Dit word een saaie dag! Zaterdag en Zondag gaan toch snel voorbij, terwijl ik totaal niet veel doe. Ik doe alleen maar lezen, liggen op bed en wat spelen op mijn telefoon. That's it!
Verveeld stap ik van mijn bed en loop in mijn pyjama naar mijn boekenkast. Ik pak er een boek eruit en kijk welk boek het is. Ugh, niet het boek van Kippenvel! Die kan ik zowat dromen. Ik zet het boek weer terug en pak een boek, die daar naast staat. Pfff! Achtste groepers huilen niet, die wil ik nu niet lezen. Die lees ik morgen maar! Ook dit boek zet ik weer terug en pak een boek van de bovenste plank. Hey, Timboektoe! Ik wis niet dat ik dat boek heb, nou laat ik dat boek maar dan gaan lezen. Met het boek in mijn hand loop ik terug naar mijn bed en ga op mijn bed liggen. Ik open het boek en begin het te lezen.
2 uurtjes later...
'We zijn naar de stad lieverd, tot vanmiddag!' hoor ik een vrouwenstem roepen.
Ik negeer het en hoor hoe de deur dicht valt. Opgelucht haal ik adem en doe een boekenlegger in het boek, zodat ik weet waar ik gebleven ben. Ik sta op en loop naar de deur toe, die ik van het slot afhaal. Dan loop ik de gang op en loop via de trap naar beneden.
Ik loop de woonkamer in en loop meteen door naar de keuken, waar ik een bord uit de la pak en een zak met broodjes. Dan loop ik naar de koelkast en zie dat er alleen nog maar tonijnsalade is. Waarom is ook echt altijd alles op, op een zaterdag!
Ik sluit de koelkast en loop met de tonijnsalade in mijn hand terug naar mijn bord. Snel pak ik nog een mes uit de bestek la en leg die naast het bord neer. Ik pak 1 broodje en smeer er wat van de salade op. Vlug neem ik een klap hapje en ruim dan snel de salade weer op in de koelkast. Ik loop naar koffieapparaat en zet die aan.
Uit een kast boven de koffieapparaat pak ik een theeglas en doe daar 2 suikerklontjes in en een lepeltje. Zodra de koffieapparaat klaar is zet ik het glas er onder en tik op heet water. Ondertussen eet ik mijn broodje rustig verder op.
Als mijn eten op is, zet ik het bord en het mes in de vaatwasser. Ik sluit de vaatwasser weer en loop naar de koffieapparaat, die klaar is. Voorzichtig pak ik het glas beet bij het oortje en haal hem onder het apparaat vandaan. Dan zet ik het apparaat weer uit en pak nog even snel de theedoos, waar ik een theezakje English thea uit pak. Ik ruim de theedoos weer op en open het zakje, waarna ik het theezakje met de smaak eruit haal. Voorzichtig maak ik het draadje los en stop hem dan in mijn theekopje.
Het hete thee water begint een kleurtje te krijgen en zodra ik hem licht genoeg vind haal ik het zakje er uit, waarna ik hem in de prullenbak gooi. Ik loop nog even naar de koelkast en pak de pak melk er uit. De dop draai ik eraf en giet er een flinke scheut melk in. Ik ben dol op thee met melk!
Dan draai ik de dop er weer op en ruim die weer op in de koelkast. Ik pak mijn theekopje weer beet bij het oortje en loop met het theekopje in mijn hand weer terug naar boven toe. Voorzichtig loop ik snel door de woonkamer naar de gang toe en loop dan de trap nog voorzichtiger op.
Als ik eindelijk boven kom, zonder theewater te hebben laten vallen loop ik snel naar mijn kamer toe. Ik zet mijn theekopje neer op mijn bureau en loop snel terug naar de deur, om die weer op slot te doen. Zodra ik de deur weer op slot heb gedaan loop ik naar mijn bed, waar ik mijn leesboek pak. Ik sla het boek open en begin verder te lezen.
Skip het weekend...
Ik kom geeuwend op het schoolplein aan. Het was echt vermoeiend om al om half zeven mijn bed uit te gaan, maar ik moet ook wat over hebben om op mijn fiets naar school te gaan. Ik woon zeker wel een uur van school vandaan en omdat ik natuurlijk moeite heb met opstaan s' ochtends moet ik een uur van te voren wakker worden.
JE LEEST
Vertrouwenspersoon
Teen FictionJazzlyn Stuivenberg zit op het Sint. Roberts College, maar word daar al sinds ze daar komt door 3 populaire meiden gepest. Ze heten: Britt van Hulten, Grace de Hollander en Faya Prinsen. Alle 3 zijn ze een jaar ouder dan Jazzlyn. Op school gaat ze m...