'Britt van Hulten! Laat haar los!' hoor ik de stem van de directeur door de gang bulderen. Ik voel hoe Britt me nog pijnlijker vast houdt en de tranen stromen inmiddels over mijn wangen. Ze probeert me van mijn leven te beroven!
Dan word ze van me afgetrokken en ik zak op de grond. Ik hap naar adem en kom dan weer op adem. Voorzichtig sta ik op, maar alles duizelt me en ik laat me weer op de grond zakken. Waarom draait alles zo erg? Komt dit door zuurstof gebrek?
'Maar meneer, Jazzlyn begon!' hoor ik Britt zeggen.
'Jazzlyn Stuivenberg, meekomen!' buldert de stem van de directeur tegen me. Ik sta weer voorzichtig op, maar kans om goed op te staan krijg ik niet. De directeur pakt me bij mijn arm beet en sleurt me mee naar zijn kantoor. Kut, door Britt zit ik nu in de nesten! Daarom vertrouw ik geen mensen meer!
We komen aan bij het kantoor van de directeur en hij sleurt me zelfs mee naar binnen. Hij duwt me op een stoel en sluit vlug de deur. Dan gaat hij zitten op zijn stoel achter het enorme bureau, die vol ligt met papieren.
'Jazzlyn, vertel me waarom je Britt lastig viel?' vraagt hij boos en vouwt hij zijn handen ineen.
'Ik stond gewoon bij mijn kluisje en ik keek op mijn rooster. Daarop staat dat ik als eerste vak muziekles heb, daar was ik blij om en ik was meteen blij. Toen draaide ik me om en Britt stond voor me neus, maar die greep me vast en drukte me tegen mijn kluisje en-'
'GA MAAR NAAR HUIS! JE BENT GESCHORST VOOR EEN MAAND!' commandeert de directeur en mijn mond staat meteen open. WAT! Dit meen je niet!
'Meneer, geloof me! Ik-'
'Geen tegenspraak!!! Naar huis nu, Jazzlyn Stuivenberg!' zegt de directeur en ik sta boos op.
'Tot nooit meer ziens!' zeg ik en verlaat boos de kantoor van de directeur. Ik loop meteen naar mijn kluisje en pak mijn spullen, die ik zonet er nog in had gelegd. Dan draai ik me om en loop maar met tegen zin het schoolgebouw weer uit. Ik had er zo'n zin in! Nee, dan moet Britt het vriendinnetje van Aiden het weer eens verpesten. Wat een trut! Nee en dan word ik ook nog eens voor een maand geschorst. Alsof dat zo leuk is!
Ik loop het schoolplein op en loop al meteen direct naar de fietsenstalling. Meteen zie ik mijn fiets op de grond liggen en ik ren er naartoe.
'En? Wat had de directeur te vertellen?' hoor ik Britt ineens vragen achter me. Normaal gesproken had ik me al lang omgedraaid, maar dit keer heb ik geen zin om haar gezicht weer te zien.
'O ja en sorry. Maar je fiets stond in de weg!' hoor ik haar zeggen, maar hiervan neem ik geen notitie. Ik loop naar mijn fiets toe en til die op. Meteen zie ik dat de standaard stuk is en ik zet de fiets tegen me aan. Snel haal ik de fiets van het slot af en rij ermee de fietsenstalling uit.
'Hey, hoor je me wel?' hoor ik Britt verontwaardigt vragen. Ik loop weg en fiets terug naar huis toe. Vanaf nu vertel en zeg ik niks meer tegen mensen, ze zijn allemaal het zelfde! Niemand mag me en ik verdien geen liefde van mensen!
Een uurtje later...
Ik kom bij mijn huis aan en ruim mijn fiets weer terug op in de garage. Dan loop ik via de voordeur naar binnen, meteen hoor ik mijn vader en moeder praten. Ik negeer het en trek mijn schoenen uit, die ik terug op ruim in de meterkast. De huissleutel en fietssleutel hang ik terug op in de sleutelkast. Snel loop ik naar boven toe en sluit me zoals gewoonlijk weer op, op mijn slaapkamer. Wat een kut dag vandaag!
Vanaf nu ga ik nooit, maar dan ook echt nooit meer naar school toe. Wat mijn ouders ook zeggen, ik ga niet meer naar die hel toe!
Met een plof laat ik me op mijn bed vallen en uit pure frustratie smijt ik mijn hoofdkussen ergens heen. Geen flauw idee, waar heen! Wat leef ik een klote leven, kan ik geen beter leven lijden? Vast wel, maar dan moet ik mensen vertrouwen. Maar daar heb ik totaal geen zin in! Ik sta op en loop naar mijn tas, die ik bij de deur heb laten staan. Snel pak ik mijn telefoon eruit en ga weer terug op mijn bed zitten.
JE LEEST
Vertrouwenspersoon
Teen FictionJazzlyn Stuivenberg zit op het Sint. Roberts College, maar word daar al sinds ze daar komt door 3 populaire meiden gepest. Ze heten: Britt van Hulten, Grace de Hollander en Faya Prinsen. Alle 3 zijn ze een jaar ouder dan Jazzlyn. Op school gaat ze m...