Hoofdstuk 18

14 4 8
                                    

'Help!' schreeuw ik en hoor hoe er mensen de ruimte binnen stormen.

'Halt! Handen omhoog en deze kant op komen!' hoor ik een paar stemmen roepen. Meteen word ik los gelaten en ik beland met mijn hoofd keihard op de grond.

'Au!' roep ik meteen uit en sta snel zelf op. Op mijn vampieren snelheid ren ik naar Scotty toe en gebruik mijn vampieren kracht, waarmee ik nu Scotty wel kan optillen. Dat had ik niet even eerder kunnen bedenken. Ik draai me even om en kijk Ryan recht in zijn ogen aan. Wat een vuile smeerlap! Hij loog dat hij barst!

'Ga maar met je pappie mee! Scotty is ten minste de enigste die ik kan vertrouwen, maar jij... Nee, jij bent een onbetrouwbare smeerlap,' schreeuw ik hem toe en ren dan op vampieren snelheid weg.

Zodra ik buiten de fabriek aankom, zie ik een ambulance staan. Snel loop ik naar de ambulance toe en er komt een ambulancebroeder naar me toe lopen.

'Ik heb een gewonde, help me alstublieft.' zeg ik uit pure angst, dadelijk heeft hij de wereld verlaten. Ik wil niet dat Scotty dood is!'

'Kom gauw maar in de ambulance!' zegt de broeder en ik stap de ambulance in. 'Je mag hem hier neer leggen.'

Ik leg hem neer op een bed en de broeder checkt meteen Scotty van top tot teen. Dan zie ik dat hij bij de keel van Scotty komt en zijn blik verstard meteen. Gelijk bekijkt hij de wond en ik voel dat de spanning om te snijden is.

'Hij is niet geraakt bij zijn slagader. Dus hij is niet dood,' zegt de broeder geruststellend bij het zien van mijn rood bezwete hoofd.

'Kan het gehecht worden?'

'Ja, dat kan ik zelfs hier ter plekke doen,' beantwoord hij mijn vraag en ik geef hem een knuffel van blijdschap.

'Haha, het is al goed. Het is mijn werk,' lacht hij en begint de spullen te verzamelen om de wond dicht te hechten.

O O O

'Klaar!' zegt de broeder en precies wanneer hij de spullen heeft opgeruimd, komt Scotty bij zijn positieven.

'W- w- wat is e- er ge- beurd?,' vraagt Scotty verwarrend en gaat rechtop zitten. Ik kijk hem aan en zie een blik in Scotty's ogen, die ik nooit heb gezien.

'P- P- Paige, ik-.'

'Scotty, rustig. Adem in, adem uit,' zeg ik en ik doe het voor. Hij doet me na en merk op dat hij al wat rustiger is.

'Gaat het wel goed met jou?,' vraagt de broeder en ik voel nu pas dat mijn houdt brandt.

'Euh... ja, dat trekt na 2 minuten wel weer weg,' zeg ik en ik zie hoe Scotty van het bed afstapt.

'Kom, ik wil even wat persoonlijks tegen je zeggen,' zegt Scotty en pakt mijn hand vast. Ik knik en zet vlug mijn capuchon op. We lopen de ambulance uit en lopen even een eindje weg van de fabriek. Dan stoppen we onder een boom in de schaduw en ik wil de capuchon af doen, maar Scotty houdt me tegen.

Hij gaat met zijn handen naar mijn capuchon en doet hem voor mij af. Wacht eens, is hij niet verliefd op me? Dit doe je toch als je verliefd bent op iemand?

SchuwWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu