21.kapitola: Začátek konce

35 3 1
                                    

Phoenix stál před oknem a mlčky pozoroval okolní krajinu. Vedle sebe měl opřenou zbraň a přes ramena přehozenou bundu, kterou si však neměl v plánu brát s sebou. Byla to zkrátka síla zvyku.
Když se ozval praskavý zvuk následovaný Brimstonovým hlasem, Phoenix si povzdechl, bundu odložil a zbraň si vzal do rukou. Před jeho pokojem už čekal Sova a když mladý agent vyšel ven, jenom na něj kývl a společně se vydali do hangáru.
Byť by to ani jeden nepřiznal, oba byli nervózní. Phoenix hlavně z toho, že toho o Reyně stále moc nevěděl (záznamy z Brimstonova počítače byly dost krátké a omezené) a přišla mu až moc silná a Sova kvůli tomu, že se bál o životy ostatních agentů Valorantu. Dobře, měli sice Sage, výborného léčitele, ale ani její energii a moc nebyla bezmezná. Pokud se někomu stane něco vážného...
Blonďák zavrtěl hlavou a zakázal si nad touhle možností uvažovat. Zvládnou to. Musí to zvládnout, nemohli si dovolit neúspěch. Další z mnoha...
Když tam došli, zjistili, že nejsou poslední, což jim aspoň trochu zvedlo náladu; Killjoy a Sage tu ještě nebyly.
Sova ihned zamířil k pilotovi o něčem se začali bavit, takže se Phoenix vydal na své místo v letadle. Tam, překvapivě, už byla i Jett. Phoenixovi až teď doopravdy došlo, že to Sage s jejím zapojením do mise myslí smrtelně vážně.
Když vešel, Jett zvedla hlavu a vypadalo to, že značně znervózněla.
,,Děje se něco?" Phoenix si sedl na sedadlo u okna, zbraň dal opatrně vedle sebe a nohy si položil na sedadlo oproti sobě, načež se se zvednutým obočím podíval na šedovlásku.
,,Ne, to ne... Všechno je v pořádku."
Podle tónu jejího hlasu Phoenixovi došlo, že v pořádku není vůbec nic, ale rozhodl se to dál nerozebírat a místo toho si vytáhl sluchátka, která si následně nandal do uší. Hudbu si však ještě nepustil. ,,Ty se bojíš?"
Jett s sebou trhla. ,,Co? Ne!"
,,Takže jo," utrousil Phoenix potichu, ale Jett to naštěstí neslyšela. ,,Jakou máš zbraň?"
Připadalo mu, že dívka kapku zrudla, když si z opasku sejmula klasickou zbraň, která byla jen obdařená tlumičem. ,,Jo jo jo, já vím. Ale klasická pistol mi vyhovuje nejvíc..."
Říkala to, jako by se bála, že se jí začne Phoenix smát, ale když se tak nestalo, překvapeně zamrkala. ,,Tobě... to nepřijde pitomý?"
Pokrčil rameny, vytáhl si mobil a pustil písničky od své oblíbené kapely. ,,Ať si každý střílí čím chce, mě je to jedno. Třeba i Nerfkou nebo vodní pistolkou."
Jett vypadala, že chce něco odpovědět, ale když se ve dveřích objevil Sova, zbledla a radši vykoukla z okýnka, přičemž se odtáhla pokud možno co nejdál od prostřední uličky.
Blonďák se posadil vedle Phoenixe a jenom zamručel, když si všiml, jak chlapec sedí, ale nijak to nekomentoval a očividně ani neměl v plánu s nikým začínat rozhovor, tak se jednoduše opřel, zavřel oči a začal odpočívat.
,,Jsou tu všichni?" Brimstone se postavil a zúčastněné začal bezhlesně počítač. Pak se zamračil. ,,Mirai, kde je Joyanna?"
,,Už jsem tu!" Dívka jako na zavolanou skočila do letadla a zakolísala, když se jí na zádech zhoupl k prasknutí nacpaný batoh. Brimstone povytáhl obočí, ale když mu Sage cosi pošeptala, přikývl.
Pak se otočil tak, aby ke všem stál čelem a ruce si úhledně založil za zády. ,,Takže, vážení... Všichni víte, že dnešní mise nebude jen tak něco ledajakého, ale že to bude trochu silnější kafe. Dneska se totiž pokusíme zabít Radiantku jménem Reyna Contomêzzi, která silně ovlivnila několika jedincům, kteří zde jsou, život."
Jett kupodivu ani nehlesla, Sage se zatvářila, jako by Reynu chtěla vykuchat zaživa a Breach cosi zavrčel ve svém rodném jazyce, načež sevřel kovové ruce v pěst. Brimstona píchlo u srdce, když mu došel význam toho gesta, a tak se raději odvrátil. ,,A proto na všechny apeluji: bezpečnost především!"
A pak pilot nastartoval, malé tryskové letadlo se vzneslo do vzduchu a za pár vteřin se ztratilo mezi mraky.

~•<{}>•~

,,Veliteli Brimstone? Jsme tady!"
Jett s sebou trhla a probrala se z polospánku. Ač nechtěla, všechny vnitřnosti se jí stáhly strachy. Bylo to tady.
Brimstone vykoukl z okýnka a pak ostře hvízdl na prsty. ,,Mirai!"
,,Ano?"
,,Je to ten správný barák?"
Samozřejmě nebyli nad vilou ani v jejím okolí, ale na radaru se už začal objevovat jejich označený cíl, který byl každou chvíli blíže. Sage letmo přikývla a na vteřinu zavřela oči, než je znovu otevřela. ,,Jo, je to on."
Jett tlumeně uslyšela jejich rozhovor a jestli to bylo vůbec možné, zbledla ještě víc, než byla doteď. I když měla odjakživa bledou pleť, i ona teď vypadala na omdlení. Což nebylo daleko od pravdy.
,,Dobrá, věnujte mi všichni pozornost!" Brimstone se k nim otočil a přitom si za opasek zastrkoval zbraň a na záda přidělával jakousi zvláštní věc. ,,Pilot nás vylodí asi kilometr od Reynina domu. I když je to pro nás daleko, tak ona si letadla nejspíš všimne - musíme být proto rychlý. Na místě vysazení na nás čekají motorky, budete na nich sedět po dvojicích. Po jakých, to je mi jedno. Hlavně buďte rychle v cíli."
Všichni v letadle přikývli a začali se chystat na začátek akce.
,,Pojedeš se mnou?" Phoenix se na blonďáka otočil s upřímným úsměvem a ten ihned přikývl.
,,Samozřejmě, bez obav. Ale řídit budeš ty, jasný?"
Phoenix se ušklíbl a vyšel do uličky. ,,Jasná páka."
Jett se mezitím také zvedla a snažila se nedávat najevo, jak nervózní je, protože (ač to nebyla pravda) si myslela, že by se jí za její slabost smáli. Tak, jako doposud.
,,Mir, pojedeš se mnou?"
,,Tak jo. Joy, pojedeš s Brimem?"
,,Jasně."
,,A... Ty Jett sama, že? Umíš řídit motorku, ne?"
Ta se musela ušklíbnout. ,,Jo, aspoň tohle umím."
Když letadlo přistálo, všichni vyskákali ven a jako jeden muž se rozběhli k vozidlům. Nastartovali, vydechli a rozjeli se vstříc boji. Mise začíná...

...

Ták, konečně.

Přiznám se, že když jsem tenhle příběh kdysi psala, měla jsem strašný problém vymyslet, co se od téhle chvíle stane: ano, bylo mi jasný, že půjdou za Reynou a nějak se s tím poperou, ale vůbec mi to nešlo napsat a všechno se mi zdálo pitomý.
Nakonec jsem se s tím nějak poprala, ale jestli to dobrý bude nebo ne nechám na vás.

Valorant: Závod s časem ✓Kde žijí příběhy. Začni objevovat