Földrajz éretségi Edinával.Jajj.Reggel kétes érzelmek kavarogtak bennem.Egy felől örültem mivel a mai nap mindenki olyan tárgyból éretségizik ami a legjobban megy neki és a legjobban szeret.Kivéve Ricsit.Más részről pedig (bár nehéz volt beismernem magamnak)féltem..Féltem mivel most találkoztam előszőr Edinával,Cortez magán akciója után.Már Máday betessékelt minket a terembe mikor bellibbent Edina.
-Sziasztok-köazönt nyákasan barátnőinek.-Sziasztok-váltott hangsúlyt és gorombán Tamira és rám nézett.Már azt hittem leül a helyére de nem.Mellém ült le.
-Szóval.Mit keresett nálad Cortez?
-Nálam lakik.-mondtam egyszerűen.
-Hah-nevetett fel.-Minek?
-Mert jövőre együtt költözünk Párizsba és....-ekkor megálltam.Annyiszor ismételtem el már azt,hogy Cortez miért lakik nálunk,hogy teljesen elfelentettem,hogy most Dina ül velem szembe.
-HOGY MI?-visított-Cortezzel Párizsba költözöl???
-Igen.-nyögtem ki.Edina ledermedten nézett maga elé és nem reagált semmire.Mikor magához tért megregadta a telefonját és ellenőrozte az időt.Bólintott egyet és elrohant.Mikor vissza jött hatalmas mosoly jelent meg az arcán.
-Jó ég ez megint mit csinált?-sugta oda nekem Tami.Persze a kérdés költői volt így nem válaszoltam rá csak egy halk nevetést hallattam.A földrajz éretségi felügyelő tanára Gondos volt.Ennek őszintén szólva örültem mivel Cortezék felügyelője volt a matek alatt és egy csomó mindent mesélt.Plédául ő hagyta Virágot énekelni.Mikor Edina vissza talált a helyére,Gondos elkezdte osztani a feladat lapokat.Amíg osztotta folyamatosan mondokadtam magamba a földrajzi tájakat,adatokat,ez éghajlatokat egyszóval minden.Az első feladatot elolvasva rögtön kétségbe estem,mivel hirtelen leblokkoltam.Nagy nyomás volt rajtam,hiszen magammal szemben nagyobb elvárásom volt a földrajz tekintetében,illetve bár nem mondta de tudtam,hogy anyu is bízik abban,hogy jól fog sikirülni.Az első feladathoz tartozott egy térkép részlet.Meg kellett állapítani az kontinest(kis részlet volt megadva)illetve a betűkkel jelölt országokat és azok fővárosait.Forgott velem a terem,képtelen voltam bármit is értelmezni a térképvázlatból,ott ültem ki tudja mennyi ideig leblokkolva,mozdulatlanul.Körbe néztem és láttam,hogy rajtam kívül már mindenki ír.Megerőltettem magam és elkezdtem gondolkodni.Hirtelen beugrott,hogy ez a kép ismerős valahonann.Méghozzá a konyhából,ugyan is nálunk családi fotók helyett térképpekkel van tele a lakás.A konyhában egy nagyon hasonló fénykép lógott mint ami a feladatban szerepel.A falon lévő képen többek közözött Franciaország is szerepelt (bármikor észreveszem.).....és ekkor rájöttem.Az órára pillantottam.5 perc ment el a szépen szólva bénázásommal.Elkezdtem írni a válaszokat.A kedeti sokk után megállás nélkül írtam.Az első feladatot a többi váltotta.Néha megálltam gondolkodni vagy éppen enni,inni.
Azonban utolsó feladatnál megint elakadtam.A feladat az volt,hogy fejtsük ki mi az a hidegfront 5-8 mondatba.Elkezdtem összeállítani a fejembe a beszámolót,azonban 2 mondatnál nem jutottottam továb.Amit megtanultam mindent bele vettem a mondatokba azonban még hiányzott legalább 3 . Végig gondoltam mit írhatnék,de egyre csak az járt az eszembe,hogy anyu hányszor beszélt a frontokról.Az órára nézve azzal kellett szembesülnöm, hogy 10perc volt még hátra.Gondolkodás nélküld keztem írni.Bevillantak azok a gyerekkori délutánok amikor anyuval időjárásjelentéseset jàtszottunk.Akkor ő mindig szakmailag beszélt a dolgokról én pedig őt próbàltam utánozni.Nehezen de ezekből az emlékekből összekapartam a hiányzó 3 mondatot,majd sietősen átnéztem.Még egészítettem ki az egyik feladatot amikor Gondos oda lépett hozám és beszedte a feladat lapot.Hitetlenkedve néztem magam elé.Már csak egy szó hiányzott erre beszedte.
-Elnézést-tettem fel a kezem.-Már csak egy szó hiányzott.
-Sajnálom.Letelt az idő-válaszolta a tanárnő.
Zavarodottan indultam el Virág Cortez és Kinga terme felé.
-Renáta neked meg mitörtént az arcoddal?
-Semmi,vagyis már csak egy szót kellett volna leírnom de Gondos beszedte.
-Ez legyen a legnagyobb bajod -mondta majd ott hagyott minket.
-Uu megkeresem Ricsit.Most kémiázott-jelentette ki Virág.
-Mi is megyünk.-szólt utána Cortez.
-Oki-reagált Virág majd el ugrá(?) Ricsi terméhez.Mi Cortezzel a saját tempónkban követtül.
-Lehetségse-kezdtem-hogy véletlenül elmondtam Edinának,hogy Párizsba költözünk.
-És mit szólt?-mosolygott rám.
-Hát előszőr ledermedt,aztán elszaladt valahova majd vigyorogva vissza jött.-erre Cortez nem válaszolt semmit.Némán sétáltunk a folyosóm Virágot követve aki Ricsihez ugrabugrált.
-Ricsiiiiii.... sikerült?-kérdezte
-Hááát nem.De remélem a kettes meglesz.
-Ki volt a felügyelő tanár?-érdeklődtem.
-Gazdag.Próbáltam kihúzni belőle valamit de nem nagyon jött össze-nevetett zavartan.
-Na de halljátok.Vége van az éretséginek ugye?-kérdezte Zsolti mikor már a suli előtt álltunk.
-Igen.
-És ilyenkor van az,hogy a végzős bál után elmennek az osztályok kajálni ugye?
-Igen.
-És akkor mi a lótúróért nem megyünk kajálni?-tette fel a kérdést.
-Azért mert mondjuk világjárvány van?-kérdezett vissza Kinga.
-Ööö figyeljetek.....az ott Neményi és Edina?KÉZEN FOGVA?-meredt Ricsi a bejáratra,ahonann valóban Arnold és Dina lépett ki......kézen fogva.